HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.02.17. 23:17 Balogh Zsolt

Expresszmetró után jön a nagysebességű metró!

A Kínában található Kanton virágzó város, Kína gazdasági motorja, fontos kikötő- és kereskedőváros. A néhány évtized alatt a semmiből kifejlődött metropoliszban napjainkban ma már több, mint 13 millió fő él, akiknek a közlekedését mindenképpen meg kell oldani. A kantoni metró a 3. leghosszabb hálózat a világon, az első vonalat 1997-ben adták át és mára már 514 km-esre bővült a hálózat.

Metrószerelvény Kantonban, a nagysebességű pályára nagysebességű metrókocsik kerülnek majd (Kép forrása: Railway Gazette)

Kanton nem csak önmagában jelentős, hanem a közelében található még Hongkong, Sencsen és Makaó is. A Gyöngy folyó és deltája napjainkban robbanássszerű fejlődésen megy át, melyet a tömegközlekedési hálózat fejlesztése is igyekszik követni.

A Kuangtungi önkormányzat egy újabb 15 éves tervvel rukkolt elő a közösségi közlekedés fejlesztéséhez. A tömegközlekedés részarányát szeretnék 80% fölé tornászni, amiben kulcsfontosságú a vasút fejlesztése. A városba jelenleg is több hagyományos- és nagysebességű vasútvonal fut be, a metróhálózatot kiegészíti még az ún. expressz metró is, a harmadik szint pedig a nagysebességű metró lesz. Az utazási időt a deltavidék meghatározó városai között, mint például Hongkong, Makaó vagy Kanton, 60 percre, vagy kevesebbre kívánják csökkenteni.

Kantoni városkép (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az 514 km-es kantoni metró jelenleg is a 3. leghosszabb a pekingi és a sanghaji metró után. A 18-as vonal már expressz metróként épült meg. Folyamatban van a 160 km/h sebességű expressz metrók kiépítése is, a 65,3 km-es 18-as vonal kilenc állomással és a 31 km-es 22-es vonal 10 állomással. A tervezett 28-as vonal 110,3 km hosszúságú lesz és 18 állomást tartalmaz majd.

A tervezés alatt álló nagysebességű metrók maximális sebessége 250 km/h lesz. Egyelőre három vonal kiépítését tervezik, melyek közül egy a reptérre vezet majd.

Az országos 4+4 fővonalból álló nagysebességű törzshálózat mára már nagyrészt kiépült, melyen 300-350 km/h sebességgel robognak a vonatok, jelenleg az ezt kiegészítő nagysebességű InterCity hálózat kiépítése zajlik, amelyeken 160-250 km/h közötti lesz a maximális sebesség.

Kanton metróhálózata 2019-ben 8kép forrása és nagyobb felbontású változat: Wikimedia Commons)

Megjegyezendő, hogy ezek nem azok a klasszikus metrók, mint amiket Magyarországról ismerünk. Feladatuk és a közlekedésben betöltött szerepük alapján valóban nagykapacitású városi személyszállító vasutak, ám kiépítésük alapján sokkal jobban a nagyvasúthoz hasonlítanak majd: nagyrészt a felszínen futnak, nagyvasúti feszültségről és felsővezetékről üzemelnek.

Források

* Railway Gazette - 250 km/h ‘high speed metro’ in Guangzhou urban rail plan

komment

Címkék: kína kanton


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6015479114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása