Ha Japán vasútjára gondolunk, legtöbbünknek a nagysebességű Sinkanszen vonatok jutnak az eszünkbe. Ám a szigetországban nem csak a szuperexpresszek közlekednek, a nagyvárosokat széltében és hosszában keresztülszelik az elővárosi vonatok és a metrók sínpárjai is.
Elővárosi motorvonatok Japánban (kép forrása: www.japan-guide.com)
Japán nagyvárosai, Tokió vagy Oszaka élete elképzelhetetlen lenne a városi és az elővárosi vonatok nélkül. Csúcsidőben egymást érik a különféle motorvonatok, hogy dolgozók millióit szállítsák a munkahelyükre vagy az otthonukba.
A sűrű vasúthálózat fejlesztése már rég átlépte azt a szintet, hogy egy- és kétvágányú vonalakról beszéljünk, nem ritkák a négy-, sőt ennél is többvágányú vasútvonalak sem. Ha pedig egy ilyen vonalat közút is keresztez szintben, akkor készüljünk fel a szinte végtelen várakozásra.
Vasúti átjáró Japánban
Ebben az oszakai vasúti átjáróban a közút nyolc vágányt keresztez, a sorompó 40 percig! tart zárva, mire elfogynak a vonatok. Ezután egy mindössze 25 másodperces szabad jelzés következik, majd ismételten megindul a forgalom.
Az átjáró a Google térképén
Szerencsére a gyalogosok választhatják a felüljárót is a vágányok feletti átkeléshez, az autósoknak viszont a kerülő, vagy a hosszú várakozás marad csupán...
Utolsó kommentek