HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2014.09.18. 17:10 Balogh Zsolt

Vízesésnézőben Kochel am Seenél

Bajorországban, Münchentől 70 km-re, közel az Alpok nyugati lábánál, a Kochel nevű tó partjánál található a majdnem 4000 fős lakosságú Kochel am See település. A kicsiny város kedvelt kirándulóhely a közelben található kisebb Kochelsee és a jóval nagyobb és magasabban fekvő Walchensee tavak miatt is. De a tavakon kívül érintetlen erdőségek, magas hegycsúcsok is találhatóak még erre, melyek nem csak kiránduláshoz, hanem a téli sportokhoz is remek lehetőséget nyújtanak.

kochel am see Lainbachwasserfall vízesésA Lainbachwasserfall nevű vízesés Kochel am Seetől nem messze

2014 nyarának végén tettünk egy rövid sétát a Kochelsee partján, melynek célja a népszerű Lainbachwasserfall nevű vízesés felkeresése volt, bent az erdők mélyén.

Tutzing-kochel-vasútvonalA Tutzing-Kochel-vasútvonalon utazva

Münchenből Kochelbe óránként járnak 2013 decembere óta a korszerű Bombardier Talent2 motorvonatok. A főpályaudvarról induló 2-3 összekapcsolt motorvonat Tutzingban válik szét több részre, hogy egy, néha kettő motorvonat Kochelbe, a többi Garmisch-Partenkirchenbe, Mittenwaldba, Reutte in Tirolba, esetleg Innsbruckba haladjon tovább.

A Starnbergi-tó partján fekvő Tutzingnál ér véget a müncheni S-Bahn birodalma, továbbá itt ágazik el a München-Garmisch-Partenkirchen-vasútvonal is Garmisch (majd tovább Mittenwald és Innsbruck) és Kochel között.

A Tutzing–Kochel-vasútvonal, vagy más néven a Kochelseebahn egy egyvágányú, 35,4 km hosszú, a Németországban megszokott 15 kV, 16,7 Hz-cel villamosított vasútvonal. A Kochel-tó partján a vasút véget ér egy négyvágányos fejállomással, innen már csak autóbuszokkal lehet továbbutazni.

A vonal első szakasza Tutzing és Penzberg között 1865. október 16-án nyílt meg, hogy a penzbergi 40 millió éves kőszenet el tudják szállítani. Folytatása csak később, 1898. május 23-án lett kész, egészen a jelenlegi végállomásig, Kochelig. A közbenső Bichl állomás akkoriban még vasúti csomópont volt, ugyanis itt találkozott az Isar folyó völgyében épült Isartallbahn a Kochelseebahnnal. A vasútvonal villamosítása, beleértve a penzbergi teherpályaudvart is, 1925. március 4. lett kész.

Az Isartallbahn egy részét, Wolfratshausen és Bichl között 1959. május 31-én bezárták, így alakult ki a ma is látható állapot, a 35 km-es zsákvonal.

kochel am see vasútállomás db 442 sorozatKochel am See vasútállomásának peronján az érkezés után

Az utóbbi néhány évben a DB 425/426 sorozatú négyrészes Alstom motorvonatai (a típusról korábban már írtam az S7-es S-bahn cikkemben) ingáztak Kochel és Tutzing vagy Kochel és München között, 2013 decembere óta azonban a bajor fővárostól csak átszállásmentes kapcsolat van, hála a forgalomba állt elegendő számú DB 442 sorozatba tartozó motorvonatoknak és az új menetrendi struktúrának. A vasútvonalon való utazáshoz igénybe vehetjük a már régóta forgalomban lévő kedvezményes Bayern-Tickettet vagy az új Werdenfels-Tickettet is.

 

kochel am see vasútállomás DB 442 sorozatEsélyegyenlőség

Itt jegyezném meg, hogy az itteni vasútvonalakon alkalmazott magasperon pont egy szintben van a vonatok padlózatával, a kettő közötti szinte csak centikben mérhető kis rést pedig a vonatból előbújó rövid rámpa teljesen eltakarja. Így kényelmes és egyszerű a felszállás babakocsival vagy akár kerekesszékkel is.

kochel am see vasútállomásKochel am See vasútállomása bal oldalról...

kochel am see vasútállomás...és a másik oldalról is

A ma oly divatos ütemes menetrend miatt már nincs szükség hosszas várakozásokra az állomásokon, az épületek egy része a vasút számára feleslegessé váltak. Így van ez Kochelben is, a régi hatalmas épület ma már túl nagy a nagyobb, de időben jobban eloszlott utasforgalom számára, ezért új funkciót kerestek neki. Az épület egy részében egy állandó kiállítás van, a maradékban pedig egy turisztikai iroda, ahol azonnal segítséget kaphat minden vonatról leszálló. Ingyenes térképek, menetrendek, útikönyvek, ajánlók és programfüzetek várják az érdeklődőket. Itt minden fontos információ beszerezhető, hogy megtaláljuk a minket érdeklődő látványosságot vagy programot.

Térképpel felvértezve pedig már gyerekjáték megtalálni bármit is, legyen az akár a Lainbachwasserfall nevű vízesés vagy a Herzogstandbahn.

kochel am seeKochel am See főutcája egy igazi alpesi stílusú vendégházzal

kochel am seeKochel a Herzogstandról nézve

Kochel am Seetől nem messze található a város névadója is, a Kochel tó. Ez a tó a legutolsó jégkorszak idején keletkezett, helyét a gleccserek vájták ki. A 683 km2 területű, majdnem 66 méteres legnagyobb és 36 méteres átlagos mélységével még nem számít különleges tónak az Alpokban és környékén. De most nem ez volt a cél, hanem a számtalan kisebb-nagyobb tavat tápláló patak közül egy bejárása, és a legnépszerűbb túracélpont, a híres vízesés megtalálása az erdőben.

kochel am seeA vízesés felé

A település átszelése nem túl megerőltető, hiszen egy kisvárosról van csupán szó. Néhány jobb és balkanyar után, elhaladva a városháza és a rendőrség mellett, meg is lett a kivezető út, amely egyből a lehetséges túraútvonalak kezdőpontjához vitt. Innen már csupán követni kell a patakmeder partján kiépített túraútvonalat egészen a vízesésig. Szerencsére ez jóval egyszerűbb út volt, mint az eggyel korábbi, fel a Karwendel csúcsára.

LainbachSéta a Lainbach patak partján

Az erdőn átfolyó Lainbach patak jelentős magasságesés és több kisebb-nagyobb vízesés után éri el a Kochel tavat, így a fő látványossághoz, a nagy vízeséshez vezető út is kellően érdekes és látványos. Az útvonal teljesen biztonságos, a lezuhanás ellen a legtöbb helyen korlát véd, a szintkülönbségeket lépcsők hidalják át.

Lainbach vízesésEgy kisebb vízesés a Lainbachon

LainbachA Lainbach patakmedre egyre mélyül, miközben az út egyre inkább emelkedik

LainbachIsmét egy szintben a vízzel

LainbachTovábbi szintkülönbségek

Végül egy hosszabb lépcső és egy éles kanyar után ott is vagyunk a Lainbachwasserfall vízesésnél. Ezen a ponton a patakmedret egy kis fahíd keresztezi, melyről kényelmesen és biztonságosan megcsodálhatjuk ezt a természeti szépséget. A bátrabbak persze letérhetnek az útról és még közelebb mehetnek, a vízesés tövében még egy kis padot is kialakítottak egy kis üldögéléshez.

kochel LainbachwasserfallMegérkeztünk, már látható a Lainbachwasserfall és egy kis pad

LainbachA túraútvonal látványos és izgalmas szakaszokból áll, a folyamatosan lezúduló víz moraja messzire elhallatszik

kochel Lainbachwasserfall"Híd a folyó felett"

kochel LainbachwasserfallA vízesés közelebbről, az arányokat jól mutatja a kép szélén ülő két ember mérete

A vízesés megtekintése után három lehetőségből lehet választani: visszamenni ott, ahol jöttünk; továbbmenni és egy kis erdei kört megtenni; vagy a hosszabb utat választani és egy jóval nagyobb kört legyalogolni. Mi a középsőt választottuk, még egy kis további emelkedő után elértük a hegygerincet, majd a másik oldalt, immár kényelmesen lefelé haladva jutottunk vissza a városba.

kochelTovább az erdőben

kochelKisebb patak kisebb híddal

A visszaúton is összetalálkoztunk még további patakokkal és a rajtuk lévő vízesésekkel, melyek közül több is igen látványos volt.

kochelVégig egy másik patak partján, útban a város felé

A vasútállomáshoz való megérkezés után, mivel időnk még maradt bőven, buszra szálltunk a Walchensee felé, hogy kipróbáljuk a Herzogstand csúcsra felvivő Herzogstandbahn kötélvasutat. De ez már egy másik történet...

kochel am see vasútállomás autóbuszKochel am See vasútállomása, a buszok közvetlenül az állomás elől indulnak, megkönnyítve az átszállásokat

Kochel am See a Google térképén

1 komment

Címkék: bajorország index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr466706597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n.ritus 2014.09.18. 17:48:55

Emlekezetes kirandulas marad :-) gyonyoru ez a hely ;-) es a tarsasag is jo volt ;-)
süti beállítások módosítása