A mai posztomban folytatom Tibor barátom nyári képeinek bemutatását. Nem szerénykedett, nyomkodta a gépét folyamatosan, így utólag engemet is nehéz helyzetbe hozva. Ingolstadban, az Audi múzeumban is rengeteg kép készült, így a válogatás most is igen nehéz volt.
Audi Quattro összkerék-meghajtású személyautó rally versenyekhez átalakítva
Az alábbi képek megpróbálnak egy kis áttekintést adni a az Audi történetéből, mely egyaránt szép sikereket ért el a rally versenyeken, a középkategóriás és luxus autók között is!
Ingolstadt Münchentől kb. 80 km-re található. Óránként 2-4 pár vonat közlekedik a két város között, melyek között egyaránt találunk ICE, Regionalexpress és Regionalbahn vonatokat is. A menetidő vonatkategóriától függően pedig 43-62 perc között változik. Ha lemondunk az ICE által nyújtott kb. 20 perc időnyereségről, akkor akár 22 eurós BayernTickettel is megjárhatjuk a várost oda-vissza a bajor fővárostól. És ekkor már mindkét város tömegközlekedése is ingyenes lesz!
Tibi kérésére egy kép a Continentalról :)
Sajnos a barátom nem jegyzetelt és az autók információs tábláit sem fotózta le, így hogy a képeken milyen típus látható, legtöbbször számomra rejtély maradt. Talán az autók világában jártas olvasók be tudják majd pontosan azonosítani azokat is, melyeket nekem nem sikerült.
A cég története egészen 1885-ig nyúlik vissza, mikor megalakult a Wanderer nevű cég a szászországi Chemnitzben (érdekesség, hogy a JBSS Bahn játékprogram fejlesztője is ebben a városban él és fejleszti egyedülálló közlekedés szimulátorát). A Wanderer kerékpárokat, motorbicikliket, gépeket és később autókat és teherautókat is gyártott. Egészen 1945-ig működött, mikor is beolvadt az Auto Unionba.
Eközben egy másik cég is autóépítésbe kezdett DKW néven. 1916 és 1966 között épített autókat szintén Szászországban. 1932-ben olvadt be az Auto Unionba, de a márkanév egészen 1966-ig megmaradt. A négy karika szimbólum a DKW logójában szerepelt elsőnek.
A szászországi Horsch 1904-ben alakult és szintén 1932-ig bírta, majd csatlakozott az Auto Unionhoz. Ők csak autókat gyártottak.
A csapat negyedik tagja pedig maga az Audi.
Az egykori DKW gyár 350 cm3-es versenymotorja
1932-ben, mikor a négy gyártó egyesült, az autóknak új márkajelet is terveztek, mely egyesítette magában az elődök logójának néhány elemét. A jelzés alá pedig a DKW-től származó négy egymásba fonódó karika került, utalva rá, hogy négy gyár egyesülésével jött létre az új Audi. Az idők során a logó egyszerűsödött, mára csupán a négy karika maradt meg. Ingolstadba 1949-ben költözött a cég és mind a mai napig itt található a központja is.
1955-ös DKW F 91 személygépkocsi
Az Audi szoros kapcsolatot ápolt több másik német autógyárral is, így például az autók motorjait a Porsche tervezte, de 1952 és 1958 között, hat éven át a Mercedessel is szövetségre lépett.
Az Audi gyártotta a világ első négykerék-meghajtású személyautóját, az Audi Quattro-t. Akit a cég története részletesebben is érdekel, az a Totalcar magazinban Csikós Zsolt cikkében minden kérdésre választ talál.
Auto Union 1000 Coupè de Luxe, az 1000-es sorozatot 1958 és 1963 között gyártották, egyliteres motorokkal, limuzin, kupé, kombi és kabrió változatokban.
DKW Junior az 1960-as évekből
Auto Union 1000 SP Roadster az 1960-as évekből
Az utolsó Horsch, egy váltóhiba miatt 40 évig állt a texasi sivatagban, így bár nem ápolták, mégis viszonylag jó állapotban fennmaradt. A múzeumban úgy állították ki, ahogy megtalálták
Egy, a sok gyönyörű régi luxusautó közül
DKW Schnellaster, vagy más néven a DKW F89 L volt az Auto Union első áruszállító autója, melyet a második világháború után kezdtek el gyártani Ingolstadtban. A típust 1949 és 1962 között gyártották.
DKW RS002 versenyautó. Egy rally prototípus, mely soha nem versenyzett. A 6 hengeres motorja 300 lóerős volt!
Horch 901 Type 40 típusú nehéz katonai szállítójármű
DKW F 102 limuzin, 1964 és 1966 között gyártotta az Auto Union
Audi 50 zöld színben
Audi 80 az akkor még Audi NSU Auto Union AG nevű gyártótól. A kétajtós kisautót 1974 és 1978 között gyártották
Audi 60 L limuzin, az Audi F 103 sorozatból
Audi 100 limuzin az 1970-es évekből
Az Audi múzeumban összesen 6000 m² látogatható, ahol 50 autó és 30 motorkerékpár lett kiállítva. A kiállítás mind az Auditól, mind az előd gyáraktól mutat be autókat, így találunk itt Audi, DKW, Horch, Wanderer és NSU autókat is.
NSU RO 80 típusú autó elsőkerék-meghajtással és az azóta már szinte feledésbe merült Wankel motorral az 1970-es évekből. 1968-ban az év autójának választották Európában. 1967 és 1977 között gyártották 995 cm3 motorral, mely 115 LE teljesítményt adott le.
Ez a mozgó polcrendszer az Audi prototípusait mutatja be
Napjainkban a cég a Volkswagen csoport tagja, a részvények 99,55 %-a van a Volkswagen birtokában.
Összesen kilenc gyára van a világ nyolc országában, köztük Magyarországon, Győrben is. Alkalmazottainak száma 2012-ben 68 800 fő volt. Audi márkanév alatt 2012-ig összesen 1466059 személygépkocsi hagyta el az üzemeket. Mind a bevétele, mind a nyeresége folyamatosan növekszik, így a gyár jövője biztosítva van.
Az elmaradhatatlan "robbantott" autó, mely az érdeklődőknek betekintést nyújt a gépészetbe is
És a végére egy autó a közelmúltból is: Audi R8 LMP versenyautó
Ha valaki a további autócsodákra is kíváncsi, az látogasson el a Wikimédia Commons Audi Forum Ingolstadt lapra is.
A múzeum elhelyezkedése (Nagyobb méretre váltás)
A következő cikkben pedig folytatjuk a kalandozásunkat Stuttgartban a Porschék világában!
Utolsó kommentek