HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.12.19. 15:14 Balogh Zsolt

Ingolstadt? Akkor Audi!

A mai posztomban folytatom Tibor barátom nyári képeinek bemutatását. Nem szerénykedett, nyomkodta a gépét folyamatosan, így utólag engemet is nehéz helyzetbe hozva. Ingolstadban, az Audi múzeumban is rengeteg kép készült, így a válogatás most is igen nehéz volt.

audi múzeumAudi Quattro összkerék-meghajtású személyautó rally versenyekhez átalakítva

Az alábbi képek megpróbálnak egy kis áttekintést adni a az Audi történetéből, mely egyaránt szép sikereket ért el a rally versenyeken, a középkategóriás és luxus autók között is!

Ingolstadt Münchentől kb. 80 km-re található. Óránként 2-4 pár vonat közlekedik a két város között, melyek között egyaránt találunk ICE, Regionalexpress és Regionalbahn vonatokat is. A menetidő vonatkategóriától függően pedig 43-62 perc között változik. Ha lemondunk az ICE által nyújtott kb. 20 perc időnyereségről, akkor akár 22 eurós BayernTickettel is megjárhatjuk a várost oda-vissza a bajor fővárostól. És ekkor már mindkét város tömegközlekedése is ingyenes lesz!

audi múzeumTibi kérésére egy kép a Continentalról :)

Sajnos a barátom nem jegyzetelt és az autók információs tábláit sem fotózta le, így hogy a képeken milyen típus látható, legtöbbször számomra rejtély maradt. Talán az autók világában jártas olvasók be tudják majd pontosan azonosítani azokat is, melyeket nekem nem sikerült.

audi múzeumAudi V8 quattro DTM

A cég története egészen 1885-ig nyúlik vissza, mikor megalakult a Wanderer nevű cég a szászországi Chemnitzben (érdekesség, hogy a JBSS Bahn játékprogram fejlesztője is ebben a városban él és fejleszti egyedülálló közlekedés szimulátorát). A Wanderer kerékpárokat, motorbicikliket, gépeket és később autókat és teherautókat is gyártott. Egészen 1945-ig működött, mikor is beolvadt az Auto Unionba.

Eközben egy másik cég is autóépítésbe kezdett DKW néven. 1916 és 1966 között épített autókat szintén Szászországban. 1932-ben olvadt be az Auto Unionba, de a márkanév egészen 1966-ig megmaradt. A négy karika szimbólum a DKW logójában szerepelt elsőnek.

A szászországi Horsch 1904-ben alakult és szintén 1932-ig bírta, majd csatlakozott az Auto Unionhoz. Ők csak autókat gyártottak.

A csapat negyedik tagja pedig maga az Audi.

audi múzeumMotorkerékpár a korai évekből

audi múzeumAz egykori DKW gyár 350 cm3-es versenymotorja

1932-ben, mikor a négy gyártó egyesült, az autóknak új márkajelet is terveztek, mely egyesítette magában az elődök logójának néhány elemét. A jelzés alá pedig a DKW-től származó négy egymásba fonódó karika került, utalva rá, hogy négy gyár egyesülésével jött létre az új Audi. Az idők során a logó egyszerűsödött, mára csupán a négy karika maradt meg. Ingolstadba 1949-ben költözött a cég és mind a mai napig itt található a központja is.

audi múzeumIsmeretlen autó a régmúltból

audi múzeum1955-ös DKW F 91 személygépkocsi

Az Audi szoros kapcsolatot ápolt több másik német autógyárral is, így például az autók motorjait a Porsche tervezte, de 1952 és 1958 között, hat éven át a Mercedessel is szövetségre lépett.

Az Audi gyártotta a világ első négykerék-meghajtású személyautóját, az Audi Quattro-t. Akit a cég története részletesebben is érdekel, az a Totalcar magazinban Csikós Zsolt cikkében minden kérdésre választ talál.

audi múzeumAuto Union 1000 Coupè de Luxe, az 1000-es sorozatot 1958 és 1963 között gyártották, egyliteres motorokkal, limuzin, kupé, kombi és kabrió változatokban.

audi múzeumDKW Junior az 1960-as évekből

audi múzeumAuto Union 1000 SP Roadster az 1960-as évekből

audi múzeumAz utolsó Horsch, egy váltóhiba miatt 40 évig állt a texasi sivatagban, így bár nem ápolták, mégis viszonylag jó állapotban fennmaradt. A múzeumban úgy állították ki, ahogy megtalálták

audi múzeumAuto Union személyautó

audi múzeumEgy, a sok gyönyörű régi luxusautó közül

audi múzeumDKW Schnellaster, vagy más néven a DKW F89 L volt az Auto Union első áruszállító autója, melyet a második világháború után kezdtek el gyártani Ingolstadtban. A típust 1949 és 1962 között gyártották.

audi múzeumDKW RS002 versenyautó. Egy rally prototípus, mely soha nem versenyzett. A 6 hengeres motorja 300 lóerős volt!

audi múzeumHorch 901 Type 40 típusú nehéz katonai szállítójármű

audi múzeumDKW F 102 limuzin, 1964 és 1966 között gyártotta az Auto Union

audi múzeumAudi 50 zöld színben

audi múzeumAudi 80 az akkor még Audi NSU Auto Union AG nevű gyártótól. A kétajtós kisautót 1974 és 1978 között gyártották

audi múzeumAudi 60 L limuzin, az Audi F 103 sorozatból

audi múzeumAudi 100 limuzin az 1970-es évekből

Az Audi múzeumban összesen 6000 m² látogatható, ahol 50 autó és 30 motorkerékpár lett kiállítva. A kiállítás mind az Auditól, mind az előd gyáraktól mutat be autókat, így találunk itt Audi, DKW, Horch, Wanderer és NSU autókat is.

audi múzeumNSU RO 80 típusú autó elsőkerék-meghajtással és az azóta már szinte feledésbe merült Wankel motorral az 1970-es évekből. 1968-ban az év autójának választották Európában. 1967 és 1977 között gyártották 995 cm3 motorral, mely 115 LE teljesítményt adott le.

audi múzeumEz a mozgó polcrendszer az Audi prototípusait mutatja be

Napjainkban a cég a Volkswagen csoport tagja, a részvények 99,55 %-a van a Volkswagen birtokában.

Összesen kilenc gyára van a világ nyolc országában, köztük Magyarországon, Győrben is. Alkalmazottainak száma 2012-ben 68 800 fő volt. Audi márkanév alatt 2012-ig összesen 1466059 személygépkocsi hagyta el az üzemeket. Mind a bevétele, mind a nyeresége folyamatosan növekszik, így a gyár jövője biztosítva van.

audi múzeumAz elmaradhatatlan "robbantott" autó, mely az érdeklődőknek betekintést nyújt a gépészetbe is

audi múzeumÉs a végére egy autó a közelmúltból is: Audi R8 LMP versenyautó

Ha valaki a további autócsodákra is kíváncsi, az látogasson el a Wikimédia Commons Audi Forum Ingolstadt lapra is.


A múzeum elhelyezkedése (Nagyobb méretre váltás)

A következő cikkben pedig folytatjuk a kalandozásunkat Stuttgartban a Porschék világában!

9 komment

Címkék: németország index2 autómúzeum


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr915690388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.12.20. 23:05:24

egy kis márkatörténet, hosszabb lélegzetvétellel. :)
totalcar.hu/magazin/szerelem/audi100/

m.cdn.blog.hu/vo/vonattal-termeszetesen/image/audi/20.jpg
"DKW személyautó"
:))))))))))
ha nem irónia akart lenni, akkor ez egy csepept sem nyert. :) ez már Audi és versenyautó. mégpedig az RS002
röviden: a rallyversenyekről híressé vált Quattrot ez váltotta volna le.
bővebben: vancello.blog.hu/2009/01/13/1986_audi_rs002

"Audi 50 az akkor még Audi NSU Auto Union AG nevű gyártótól. A kétajtós kisautót 1974 és 1978 között gyártották"
Audi 80 lesz az. :)

"Egy másik Audi 50 zöld színben"
stimmt. :)

"és az azóta már szinte feledésbe merült Wankel motorral"
hát ez nézőpont kérdése. :))))
van aki szeretné felejteni, de azért rendre előkerül a Wankel, sőt, nemrég pont házon belül.

kösz az írást, tetszett! :)

1kutya 2013.12.20. 23:22:11

@Rocko-: a DKW személyautón én is felnyerítettem :)

Rocko- 2013.12.20. 23:27:44

@1kutya: ők meg akkor nevetnek, ha mi azt mondjuk: indul a vonat. közben pedig emensztik. :)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2013.12.21. 00:08:23

@Rocko-: Köszönöm a pontosításokat! :) Mint írtam is, én csak a képeket kaptam meg. Nekem, aki egyáltalán nem ért az autókhoz, már ennyit összeszedni is kihívás volt! A járművek beazonosításához a google képkeresőjét használtam, és ha hasonlót találtam, megírtam a képaláírást. Az Audi 50 és 80 számomra szinte teljesen egyforma volt. :) A hibákat javítottam!

Jegkoko 2013.12.21. 08:24:00

Sajnos pont egy munkaszüneti napot sikerült kifognom és igy nem lehetett megnézni az új audikat, mert az a rész zárva volt.

Rocko- 2013.12.21. 09:33:28

@Balogh Zsolt: "Köszönöm a pontosításokat! :)"
szívesen! :)
"Nekem, aki egyáltalán nem ért az autókhoz, már ennyit összeszedni is kihívás volt!"
gondolom, de hát ugye nem érthet mindenki mindenhez. :)
"Az Audi 50 és 80 számomra szinte teljesen egyforma volt. :)"
de hát a vak is látja, hogy más!!! az egyik zöld, a másik bézs... :DDD
nem, az alapvető különbség (hogy rövidek maradjunk), az 50-es csapott/ferdehátú, a 80-as pedig szedán. :)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2013.12.21. 12:37:35

@Rocko-: Ez a fotón meg épp nem látszik! :) De megjegyzem ezt is! :)

Rocko- 2013.12.21. 12:43:49

@Balogh Zsolt: én látom. :)
lehetne részletezni, de szerintem ne merüljünk el ebben ennél jobban. :)

Jegkoko 2013.12.21. 19:47:09

További képek megtekinthetőek az alábbi linken: sdrv.ms/19EOgJc
süti beállítások módosítása