HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.04.03. 17:08 Balogh Zsolt

Innsbruckba utazás a tavaszi hóban

2013 tavasza elég nehezen akart megérkezni, és még márciusban is havazott. Március 28-án, egy csütörtöki napon ismét ellátogattam Innsbruckba, de most már nem egyedül, hanem Ritával, ki nálam vendégeskedett egy hétig.

MittenwaldbahnAusztria felé a Mittenwaldbahn-on

A képek talán ismerősek lesznek két korábbi cikkemből is (Mittenwaldbahn, Arlbergbahn), és valóban, a téma és a helyszín ugyanaz, csak az évszak más! Nagyon érdekes volt ismét beutazni ezt a vonalat ilyen télies formában.

Mittenwaldbahn Indulás Planeggből Tutzing felé egy DB 423 sorozatú S-Bahnnal

MittenwaldbahnTutzing, átszállás Regionalzugra

Az S-Bahn végállomását, Tutzingot éppen átépítették. Talán egy új aluljárót építenek a vágányok alá. A közlekedési rend jelentősen megváltozott, a vonatkereszt elkerült egy megállóval későbbre és az S-Bahn is a szokásos első vágány helyett a negyedikre érkezett. Itt egy ideinglenes magasperon is épült, mivel az S-Bahn szerelvények lépcső nélküliek. Peron nélkül a beszállás szinte lehetetlen!

MittenwaldbahnÉrkezik a vonatunk, élén egy DB 111 sorozatú mozdonnyal, hamarosan elbúcsúznak a vonalról?

MittenwaldbahnVégre elindultunk!

MittenwaldbahnKereszt egy másik innsbrucki vonattal, normális esetben ez Tutzingban történt volna

MittenwaldbahnTéli táj március végén

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

MittenwaldbahnAz előttünk lévő hegyeken fogunk keresztülvágni

MittenwaldbahnItt még kétvágányú a vonal, de hamarosan egyvágányúra szűkül

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

MittenwaldbahnA Loisach folyó

Mittenwaldbahn

MittenwaldbahnÉn szokás szerint ismét a kerékpárszállítóban utaztam, ameddig csak tudtam. A lehúzható ablak elengedhetetlen a fotózáshoz.

Mittenwaldbahn

MittenwaldbahnEgy darabon a Loisach folyó mellett halad a vonal

MittenwaldbahnKilátás az utolsó kocsiból

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

Mittenwaldbahn

MittenwaldbahnMittenwald, az emeletes vonatok végállomása

Garmisch-Partenkirchenben a vonat öt kocsija közül az utolsó kettőt lezárták, így nekünk is át kellett ülni. Ezután már elmaradt az ablakban való lógás. Különös, hogy két üres kocsit oda-vissza vontattunk lezárva, aki tudja ennek az okát, kérem ossza meg velem is!

MittenwaldbahnHegyek között...

MittenwaldbahnAlattunk az Inn folyó völgye

MittenwaldbahnInnen már ereszkedik a pálya

MittenwaldbahnA távolban látható pici hídon is keresztülhaladunk hamarosan

MittenwaldbahnA 28 alagút egyike

MittenwaldbahnKereszt egy újabb innsbrucki vonattal

MittenwaldbahnA vonal kilométereken át a hegyoldalba fut

MittenwaldbahnInnsbruck

MittenwaldbahnA sok ív miatt a kerekek folyton csikorogtak.. Ilyen szakaszon nem lehet gyorsan haladni.

Mittenwaldbahn

Az út összesen 3 óra 10 perces volt, melynek során kb. 140 km-et tettünk meg. Kettőnknek a jegy összesen 59 euró volt (Bayernticket: 27 euró, ÖBB jegy: 32 euró). Rosenheim-i kerülővel ez az út csak 2 óra 35 perc, viszont sokkal drágább lett volna: egy útra egy főre a jegy 36,20 vagy 40,10 euró! Oda-vissza két főnek pedig akár 160 eurónál is több lett volna. A különbség 101 euró (néhány további példa a jegyár-különbségekre itt található)!

És akkor még a szép táj látványáról is lemaradtunk volna...

MittenwaldbahnMegérkezés Innsbruckba

Érkezés után pedig bejártuk a várost és megnéztünk egy húsvéti vásárt is, majd késő délután ugyanezen az útvonalon vonattal hazaindultunk München felé. 

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria bajorország öbb bayernticket mittenwaldbahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr515189909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása