2013 tavasza elég nehezen akart megérkezni, és még márciusban is havazott. Március 28-án, egy csütörtöki napon ismét ellátogattam Innsbruckba, de most már nem egyedül, hanem Ritával, ki nálam vendégeskedett egy hétig.
Ausztria felé a Mittenwaldbahn-on
A képek talán ismerősek lesznek két korábbi cikkemből is (Mittenwaldbahn, Arlbergbahn), és valóban, a téma és a helyszín ugyanaz, csak az évszak más! Nagyon érdekes volt ismét beutazni ezt a vonalat ilyen télies formában.
Indulás Planeggből Tutzing felé egy DB 423 sorozatú S-Bahnnal
Tutzing, átszállás Regionalzugra
Az S-Bahn végállomását, Tutzingot éppen átépítették. Talán egy új aluljárót építenek a vágányok alá. A közlekedési rend jelentősen megváltozott, a vonatkereszt elkerült egy megállóval későbbre és az S-Bahn is a szokásos első vágány helyett a negyedikre érkezett. Itt egy ideinglenes magasperon is épült, mivel az S-Bahn szerelvények lépcső nélküliek. Peron nélkül a beszállás szinte lehetetlen!
Érkezik a vonatunk, élén egy DB 111 sorozatú mozdonnyal, hamarosan elbúcsúznak a vonalról?
Kereszt egy másik innsbrucki vonattal, normális esetben ez Tutzingban történt volna
Az előttünk lévő hegyeken fogunk keresztülvágni
Itt még kétvágányú a vonal, de hamarosan egyvágányúra szűkül
Én szokás szerint ismét a kerékpárszállítóban utaztam, ameddig csak tudtam. A lehúzható ablak elengedhetetlen a fotózáshoz.
Egy darabon a Loisach folyó mellett halad a vonal
Mittenwald, az emeletes vonatok végállomása
Garmisch-Partenkirchenben a vonat öt kocsija közül az utolsó kettőt lezárták, így nekünk is át kellett ülni. Ezután már elmaradt az ablakban való lógás. Különös, hogy két üres kocsit oda-vissza vontattunk lezárva, aki tudja ennek az okát, kérem ossza meg velem is!
A távolban látható pici hídon is keresztülhaladunk hamarosan
Kereszt egy újabb innsbrucki vonattal
A vonal kilométereken át a hegyoldalba fut
A sok ív miatt a kerekek folyton csikorogtak.. Ilyen szakaszon nem lehet gyorsan haladni.
Az út összesen 3 óra 10 perces volt, melynek során kb. 140 km-et tettünk meg. Kettőnknek a jegy összesen 59 euró volt (Bayernticket: 27 euró, ÖBB jegy: 32 euró). Rosenheim-i kerülővel ez az út csak 2 óra 35 perc, viszont sokkal drágább lett volna: egy útra egy főre a jegy 36,20 vagy 40,10 euró! Oda-vissza két főnek pedig akár 160 eurónál is több lett volna. A különbség 101 euró (néhány további példa a jegyár-különbségekre itt található)!
És akkor még a szép táj látványáról is lemaradtunk volna...
Érkezés után pedig bejártuk a várost és megnéztünk egy húsvéti vásárt is, majd késő délután ugyanezen az útvonalon vonattal hazaindultunk München felé.
Utolsó kommentek