Miután befejeződött a MÁV V63-asok gyártása a Ganznál, a MÁV szeretett volna egy erősebb, gyorsabb és modernebb négytengelyes mozdonyt a MÁV V43-asok helyett. A MÁV és a Ganz közösen kezdett el tervezni egy új mozdonytípust, de a munka rendkívül lassan haladt. Később a tervezésbe bevontak több külföldi gyárat is, de a politika és az akarat hiánya nem kedvezett a gyors munkának.
Felül a magyar valóság, alul egy elképzelt jövő: a MÁV V43 és a MÁV V48 találkozása
Ez idő alatt a Ganz cég is többször átalakult, és folyamatosan zsugorodott. Felmerült, hogy a magyar ipar a némettel összefogva a német DB 120 sorozatú mozdony mintájára egy saját típust hoz létre, ahol csak lehet, hazai beszállítókat alkalmazva. A mozdony kifejlesztése és gyártása lehetőséget adott volna a túlélésre, de sajnos nem így alakult.
Emléket állítva ennek az el nem készült sorozatnak, a JBSS Bahn DB 120-as mozdonyának elkészítettem a zoom4-es nézetét is, majd MÁV kékre festettem és MÁV logóval láttam el. Ha a valóságban nem is, legalább a virtuális síneken futhasson!
Az eredeti DB 120 sorozat egyik példánya
Végül a MÁV feladta a próbálkozást és tendert írt ki 10 db mozdony beszerzésére, melyet a Siemens nyert meg. Az új mozdonysorozat az osztrák ÖBB 1116-os sorozattal egyezett meg, melyet Taurusnak becéztek. A magyar hivatalos neve MÁV 1047 sorozat lett, később pedig a MÁV 470 sorozat. Beceneve pedig röviden Bika (vagy Teknő a formája miatt), utalva az osztrák becenévre és arra, hogy 6400 kW-os teljesítményével messze felülmúlja öregebb magyar társait.
Erről a témáról bővebben az Indóház újság is írt egykor.
Egy egyszerű színcserés Photoshop effekt után: kb így nézett volna ki kék színben a mozdony
A mozdony letölthető a Megaupload oldalamról!
Utolsó kommentek