HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.01.10. 00:03 Balogh Zsolt

Tegernsee - Harmadszor!

Korábban már többször jártam a Tegernsee nevű tó mellett. Kétszer egymagamban, egyszer pedig Tibi barátommal. De azokban a bejegyzésekben főleg csak az oda közlekedő vonatokról és az oda vezető vasútvonalról írtam. 2013 január 1-én ismét elutaztam ide a barátnőmmel is, aki helyettem is fotózott, és ő nem csak a vasutat. A következő válogatás az idei év első túrájának a képeiből készült, némileg több heggyel, épülettel és kevesebb vonattal!

01k.jpgSétahajtó a Tegernsee-n

A tóhoz a már korábban is bemutatott Bayerische Oberlandbahn GmbH magánvasúttársaság segítségével juthatunk el legkönnyebben. Mi is így tettünk, három összekapcsolt VT 110 motorvonatal indultunk el Tegernsee irányába. Felszálláskor vigyázni kell, ugyanis a három különböző motorvonat három különböző végállomásra megy és könnyen meglepetés érhet minket, ha rosszra szállunk fel.

02k.jpgRövid fotómegállás Sollnban, a motorvonat itt válik először ketté

Sollnban kihasználva a szétkapcsolás miatti várakozást, készítettem néhány képet a motorvonatról és az állomásról. Szerencsére itt tartózkodott épp a társaság egyik V 126 sorozatú mozdonya is, így újabb képpel gazdagodott a gyűjteményem. Ezután átadtam a gépemet Ritának, innentől következzenek az ő képei.

03k.jpgTegernsee felé

04k.jpgMenetirányváltás Schaftlach állomáson

Schaftlach állomásán újabb szétkapcsolódás történt, mi pedig menetirányt váltottunk.

05k.jpgMegérkezés Tegernsee állomásra, a háttérben egy dízel Talent motorvonat

06k.jpgVégre lencsevégre kaphattam a BOB VT 720 motorvonatot is!

A Bayerische Oberlandbahn 17 db VT 105 Integral sorozatú dízelmotorvonattal és 4 db dízel Talenttel rendelkezik. 2,5 év alatt forgalomban én még csak az Integral típust láttam, a Talenteket sohasem. Még közeli fotót sem sikerült róluk készítenem. Most azonban szerencsém volt, az állomáson épp várakozott egy, így ez is kipipálva! :)

07k.jpgTegernsee vasútállomása és buszállomása

Az állomás épülete elől buszjáratok indulnak további alpesi falvakba, és a híres Walbergi szánkópályához is.

08k.jpgJellegzetes alpesi stílusú ház a városban

A településnek több látványossága is akad még: az 1902-ben épült vasútállomása és a Kloster Tegernsee, mely egy Bencés kolostor vagy a Quirinus von Tegernsee.

09k.jpgTegernsee kis temploma a Quirinus von Tegernsee

Szent Quirinus, akiről nevét a helyi templom kapta, egy 3. században élt mártír volt, akit később szenté avattak. Itt a tó partján 1450-ben egy nagyobb templomot építettek, ahol ma a mártír koporsója található.

10k.jpgUtcarészlet

11k.jpgA Tegernsee tó, a távolban néhány havas hegycsúccsal

Tegernsee a jégkorszak idején alakult ki, jellegzetes alpesi tó. Kb. 50 km-re található Bajorország fővárosától, Münchentől. Partján több település is kialakult: Tegernsee, Bad Wiessee, Kreuth, Gmund, és Rottach-Egern.

A tó 6,5 km hosszú, 1,4 km széles, teljes területe 8,934 km². Legnagyobb mélysége 72 méter, átlagos mélysége pedig 36 méter. Emiatt fürdésre nem igazán alkalmas. Lehet viszont sétahajózni rajta, a hajójáratok egész évben közlekednek. A hajókat a Bayerische Seenschifffahrt üzemelteti egész évben (akárcsak a többi tavon, például a Königssee-n is).

12k.jpgSee-Hotel-Luitpold

13k.jpgTegernsee

14k.jpgUtcarészlet

15k.jpgA Kloster Tegernsee bejárata

A Kloster Tegernseet (ismert még mint Schloss Tegernsee is) a 8. században alapította a bencés rend. A bencések (másképp: Szent Benedek-Rend, vagy egyszerűen: Bencés rend)  a Római katolikus egyház és a kereszténység első szerzetesrendje, amelyben Szent Benedek reguláját követik, későbbi szabályokkal és modern szokásokkal kiegészítve. Nevüket alapítójukról, Szent Benedekről kapták, aki a 6. század elején, Itáliában kezdett szigorúbb szerzetesi életet élni, és írta meg szerzetesi szabályzatát, azaz reguláját.

A bencések hatása óriási Európa tudomány- és kultúrtörténetében, valamint a katolikus szerzetesség kialakulásában, különösen a kora középkor folyamán. (forrás: magyar wikipédia)

16k.jpgA kolostor belseje

Az egykori bencés kolostor a 8. században alapult. Ez volt Bajorország legjelentősebb bencés közössége 1803-ig. Mind a kolostort, mind a várost a közeli tóról nevezték el. A Tegrnsee szó az ófelnémet tegarin seo szóból származik, melynek jelentése nagy tó. Az alapításáról pontos információk nem maradtak fent, mert 970-ben egy tűzvészben megsemmisültek az alapításról szóló emlékek.

Az egykori Karoling stílusú apátsági templom a 10. században épült. A  bazilika a 11. században román stílusban épült meg. A kolostori épületek és a templom felújításra 1684 és 1688 között történt meg barokk stílusban.

Az egykori kolostor helyiségeiben ma étterem és a Tegernsee Gimnázium működik. Jelenleg az épület a Wittelsbach család tulajdona.

Az épületben található templom ingyen látogatható.

17k.jpgTegernsee egyik sétahajó-kikötője

18k.jpgKilátás a tóra a közeli dombtetőről

19k.jpgA túraút és egy szobor egy kis pihenővel

A tó partjáról több túraútvonal indul felfelé a közeli hegyekre. Van köztük hosszabb-rövidebb, könnyebb-nehezebb is. Mi csak egy kis kilátóhoz mentünk fel, majd visszaindultunk a városba.

20k.jpgSétahajó a tavon

11k.jpgA tó vége

A hazafelé vezető úton tettünk még egy kis pihenőt Gmund állomáson is. Itt keresztezik egymást a motorvonatok az egyvágányú pályán. Az ütemes menetrendnek hála pont egy óránk volt, hogy kicsit szétnézzünk. Nekem bőven elég is volt, mert az idő egyre hidegebb lett.

12k.jpgVonatkereszt hazafelé

13k.jpgGmund állomása

14k.jpgEgy BOB VT 105 Integra motorvonat elhagyja Gmund állomást Tegernsee felé, háttérben a St Aegidius templom, a város egyik nevezetessége

15k.jpgTegernsee Gmund közelében

Számomra a Tegernsee nevű tó, a környező hegyek és a települések még így sokadik utazásra is számos érdekességet tartogattak, így másoknak is mindenképpen ajánlom, hogy ha tehetik látogassanak el errefelé is!

Szólj hozzá!

Címkék: bob bajorország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr394991221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása