HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (24) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (135) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (13) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (71) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (11) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (90) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (124) index2 (331) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (50) kindertojás (2) kisvasút (16) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (44) nagysebességű vasút (185) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (30) olaszország (67) oroszország (3) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (2) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (76) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (5) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (7) zürich (2) Címkefelhő

2025.01.07. 23:20 Balogh Zsolt

Vonattal Vilnius, Riga és Tallinn között

A három balti állam, Észtország, Lettország és Litvánia fővárosai között 2025-től könnyebb lesz az utazás, ugyanis a Tallinn, Riga és Vilnius között közlekedő vonatok menetrendjét összehangolták, hogy az átszállásoknál rövidebb ideig kelljen várakozni.

69513_balticcapitalstrainbrandingappliedphotoelron_581002.jpgA balti fővárosok vonatainak márkajelzését alkalmazzák (Elron fotó)

Litvánia, Lettország és Észtország nemzeti személyvonat-üzemeltetői összehangolt szolgáltatásokat indítottak, hogy praktikusabbá tegyék a Vilnius, Riga és Tallinn közötti vasúti utazást.

Bár az utazás eddig is lehetséges volt a nagyon elszánt vasúthasználók számára, a három ország közötti összeköttetések sokáig hiányosságnak számítottak az európai vasúti személyszállítási térképen.

Az észt motorvonatok (Fotók: B: Elron)

Az észt, lett és litván vonatmenetrendek összehangolásával rendszeres vonatjáratokat hozunk létre e három ország között, amire közel 30 éve nem volt példa” - mondta Lauri Betlem, az észt Elron elnöke a szolgáltatások január 6-i indulásakor.

Bár elméletileg már korábban is lehetett vonattal utazni a fővárosok között, az új menetrendek sokkal kényelmesebbé teszik az átszállásokat. Ez a kapcsolat különösen fontos Dél-Észtország számára, mivel jelentősen javítja a régió nemzetközi kapcsolatait.

A vonatok menetrendje
Üzemeltető Állomások Észak felé Dél felé
LTG Link  Vilnius 07:05 21:03
Riga 11:04 16:55
Vivi  Riga 11:16 16.37
Valga 13.51 14:11
Elron  Valga 14:10 13:54
Tallinn 17:34 10:25

Egyesülő erők

Kristina Meidė, a litván LTG Link vezérigazgatója elmondta, hogy a nemzetközi szolgáltatások összehangolása általában több mint egy évet vesz igénybe, de a három országnak ez hat hónap alatt sikerült.

A litván szerelvény (Fotók: L: LTG Link)

A menetrend „példa arra, hogy a balti államok mit tudnak elérni, ha összefognak a lakosok mobilitásának javítása érdekében” - mondta Kaspars Briškens lett közlekedési miniszter a megállapodás decemberi megerősítésekor.

Tervezett fejlesztések

Az eltérő nemzeti adózási követelmények és az egyes fuvarozók informatikai rendszereinek képességei miatt minden egyes üzemeltető számára külön jegyet kell vásárolni, és ezek nem alkotnak egységes szállítási szerződést. Jelenleg folynak a munkálatok egy egyszerűbb jegyértékesítési rendszer bevezetésére 2025 első negyedévében.

A lett motorvonat (Fotók: B: Vivi)

A 2025. január 6-án bevezetett menetrend szerint a teljes menetidő Tallinn és Vilnius között mintegy 10 és fél óra, de remélhetőleg az észtországi infrastruktúra-javítások befejezésével ez egy órával csökkenhet. A tervek szerint a jövőben az egyik átszállás is megszűnhet.

Raitis Nešpors, a lett Vivi elnöke elmondta, hogy mindhárom üzemeltető közös célt követ a balti államok közötti összeköttetés javítása érdekében, és „az államok közötti mobilitás előmozdítása érdekében megkezdett munkát folytatni fogják”.

A Rail Baltica

A vasúti közlekedésben az igazi változást a közeljövőben elkészülő Rail Baltica projekt jelenti majd. Ennek során Varsóból Rigába vezet majd egy normál nyomtávolságú vasútvonal, egy leágazással Vilnius felé. Rigából pedig tovább Tallinba vezetnek majd a sínek, majd onnan a távoli jövőben egészen Helsinkiig lehet normál nyomtávolságon utazni. Addig azonban maradnak még az átszállások a széles nyomtávolságú hálózatok között.

Az épülő normál nyomtávolságú Rail Baltica vasútvonal (kép forrása: www.lrt.lt)

Ha elkészül, a tervek szerint új éjszakai járatok is indulnak majd Európában, olyan izgalmas útvonalakon, mint a Bécs-Tallin vagy a Berlin-Tallin közvetlen összeköttetések!

Forrás

* A Railwaygazette weboldal Vilnius, Riga and Tallinn linked by co-ordinated passenger trains című cikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

1 komment

Címkék: index európa észtország litvánia lettorszá rail baltica


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4118770546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.01.09. 10:56:22

Q nagy mázlija ezeknek a projekteknek, hogy van egy minimális, cirka 50km-es lengyel-litván direkt határszakasz.Mert ha a fehérruszkikat meg kéne kerülni, akkor az egész egyszerűen nem érné meg.
süti beállítások módosítása