Néhány hete jelent meg a hír, miszerint a MÁV új, akkumulátoros üzemre is alkalmas, hibrid motorvonatokat szeretne vásárolni, hogy a nem villamosított vasútvonalakon is színvonalas szolgáltatást tudjon nyújtani.
Azóta sokan sokfélét álmodtak már, hol és hogyan lenne érdemes bevetni ezeket az új járműveket, vajon melyik gyártó fogja szállítani őket és hogy ténylegesen hány darabra is lenne szükség.
A DB ETA 150 sorozatú 616 pályaszámú motorkocsi 1985 október 12-én a Bochum-Dahlhausen vasúti múzeumban (kép forrása: Wikimedia Commons)
Azt viszont kevesen tudják, hogy ez a koncepció, miszerint a motorkocsikba, motorvonatokba akkumulátort helyezünk, hogy tisztán és környezetbarát módon suhanhasson, egyáltalán nem új ötlet. Már 1887-ben is szolgáltak ilyen motorkocsik a Királyi Bajor Államvasutaknál (Königlich Bayerische Staatseisenbahnen), azonban használatuk szinte teljesen feledésbe merült.
Utolsó kommentek