Miután az Európai Unió kötelezően előírta, hogy a tagállamok állami vasútvállalatait fel kell darabolni személyszállító-, teherszállító és az infrastruktúrát kezelő különálló vállalatokra, elméletben megnyílt a lehetőség arra, hogy az állami cégeken kívül magánvállalkozások is beléphessenek a vasúti közlekedés piacára. A folyamat a különböző országokban eltérő sebességgel halad, valahol már élvezik az utasok a vasúti verseny szolgáltatásnövelő hatását (Csehország, Ausztria...), máshol viszont még csak az első "fecskék" próbálkoznak megegyezni az állammal. További országokban, köztük található Magyarország is, pedig a jövőben kezdődik a vasúti liberalizáció folyamata.
A RENFE és az SNCF nagysebességű Alstom motorvonata Lyon állomáson. Hamarosan egész Spanyolországban fotózhatunk hasonló együttállásokat? (kép forrása: Wikimedia Commons)
Az előző cikkemben a Spanyol vasúti liberalizáció kezdeti lépéseit, továbbá az új belépők előtt álló nehézségeket és lehetőségeket mutattam be. A most következő részben pedig a finanszírozásról és az új operátorokról lesz szó, továbbá arról, hogy mely viszonylatokon várható új szereplők megjelenése Spanyolországban.
Utolsó kommentek