Az Amerikai Egyesült Államokban már régóta hagyománya van az egymásra pakolt konténerek vasúti fuvarozásának. Természetesen nem minden vasútvonal alkalmas erre, jellemzően a transzkontinentális vonalak azok, ahol átépítették a pályát, hogy a magasabb kocsik is gond nélkül elférjenek.
Villamosmozdony Indiában, a magasba emelt felsővezeték az emeletes konténerszállítók miatt szükséges (kép forrása: indiarailinfo.com)
Az emeletes konténerszállítás jól bevált és más országok is átvették a módszert, többek között Ausztrália és India is, ám eddig csak dízelüzemű vonalakon alkalmazták.
India nagyszabású infrastruktúra-fejlesztésbe fogott, melynek célja a vasúti teherszállítás volumenének növelése is. Az átépített villamosított vasútvonalakon az emeletes konténerszállítás is lehetséges. Az első villamos mozdonnyal továbbított kétszintes konténerszállító vonat 2020. június 10-én közlekedett a Nyugati-vasútvonal 272 km hosszúságú Palanpur–Botad szakaszán.
Utolsó kommentek