A Wikimedia alapítvány, mely a Wikipédiát is igazgatja, egy szabadon hozzáférhető képgyűjteményt is finanszíroz, a Wikimedia Commons-ot. A weboldalra már közel 80 millió kép került fel, jobbak és rosszabbak is egyaránt. Minden év végén a korábbi évek képeiből készül egy kisebb verseny, melynek során több fordulóban választják ki a legjobban sikerült művet.
Az RhB svájci magánvasút ingavonata S-chanf és Zuoz között vezérlőkocsival előrefelé (Kép forrása: Wikimedia Commons)
A képeket kategóriákba rendezik, ám az összes kategóriából csak egyetlen egy kép az, mely az Év képe címet elnyeri. Vonatos kép sajnos idén sem nyert, de talán nem is fontos, hiszen a döntőbe jutott képeket továbbra is megnézhetjük. Ráadásul ezek a fotók rendkívül nagy felbontásúak, így bátran használhatjuk őket akár háttérképnek is vagy nyomtathatjuk ki poszternek. A képek nem feltétlenül 2020-ban készültek, helyette 2020-ban lettek a képmegosztón jelölve.
A PeruRail 801-es és 814-es számú EMD GT42AC típusú járművei üres konténereket szállítanak Mataraniból a 99. kilométerig, ahol azokat teherautókra rakják át a Las Bambas bányába vezető út hátralévő részére. A vonat épp most emelkedik a Mataraniból La Joya felé vezető emelkedőn. A háttérben a szokásos parti köd látható a part felé. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Az Amszterdamból Den Helderbe tartó Intercity egy virágzó mező mellett halad el a hollandiai Schagen közelében 2015. április 17-én (Kép forrása: Wikimedia Commons)
A Kilenc íves híd Demodarában, Ella közelében, Sri Lanka szigetén (Kép forrása: Wikimedia Commons)
A Di4654 pályaszámú dízelmozdony a Nattog 475 Trondheim - Bodø járattal néhány perccel a Mo i Ranába érkezés előtt. Képmanipuláció: A kép alján a sínek közelében lévő kunyhó tetejének eltávolítása, néhány fa eltávolítása a jobb alsó sarokból. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Az SJ 10093 Narvik - Stockholm éjszakai vonata most hagyta el Katterjåkkot és Vassijaure állomás felé tart. A háttérben Riksgränsen városa és a Vassijaure-tó látható. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Két SOB Re 456-os egy Voralpenexpresszel halad át a Wissbach viadukton a svájci Degersheim közelében. A vonat két egykori BT RBDe 566 "Triebzug" kocsiból (mindkettőnek az egyik végén speciális kapcsoló van, ezért kettő van belőlük), négy Revvivo kocsiból és egy NPZ vezérlőkocsiból áll. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Az FCAB Clyde GL22C 1452 és G12U 1412 mozdonyai üres kénsavas tartálykocsikkal és rézlemezekkel megrakott lapos kocsikkal úton Cumbre és Prat között, Antofagasta régióban, Chilében. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
A 701-es, a Ferrocarril Central Andino egyetlen EMD JT26CW-2B-je a perui San Bartoloméban a "medencés fordítókorongon" forog. Figyeljük meg, hogy a mozdony két vezetőfülkével rendelkezik, amelyek közül az egyiket láthatóan nem akarják használni... (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Az FCCA (Ferrocarril Central Andino) 1001-es számú, GE C30-7 sorozatú mozdonya majdnem elérte a csúcsot, miközben Limából La Oroyába tartott. A képen a perui Chinchan és Ticlio között, mintegy 4710 m tengerszint feletti magasságban (ez a világ második legmagasabb vasútvonala). (Kép forrása: Wikimedia Commons)
A KiwiRail 5206-os és 5419-es DXC sorozatú mozdonyai egy nyugat felé tartó szénvonatot továbbítanak az Arthur-hágón az új-zélandi Cass közelében (Kép forrása: Wikimedia Commons)
A Norges Statsbaner El 18 2252-es vonata egy Regiontogot szállít Oslóból Bergenbe a Hardangerviddán keresztül. A kép Haugastøl és Finse között készült Norvégiában 2017 október 19-én. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Az SBB RAe TEE II sorozatú, "Trans Europ Express" megőrzött vonatszerelvénye Erstfeld felé tart. A kép a svájci Silenenben készült. A sorozat öt szerelvénye 1961-től 1988-ig volt rendszeres forgalomban a TEE-járatokon. (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Ez pedig az év képe 2020-ból, ebben az évben is természetfotóra szavazott a legtöbb ember
Utolsó kommentek