A mai cikkben folytatom a vasúti legek bemutatását, ezúttal az alagutak következnek. Az alábbi lista nem tartalmaz metróalagutakat, se olyat, mely még csak papíron létezik. Helyette a tízes listámra csak a már megnyílt vagy a már épülő alagutak kerülhettek.
Európa egyik fiatal alagútja, az itt még épülő Wienerwaldtunnel Ausztriában, 13,35 km-es hosszával még a legutolsó helyezett felét sem éri el (kép forrása: Picassa)
Vasúti alagutakból a világon nincs hiány, ugyanis a hagyományos (adhéziós) vonatok nem tudnak felkapaszkodni a hegyek tetejére, nem tudják kis sugarú ívekkel követni a hegyek-völgyek cikkcakkos vonalát. Ha nem akarnak a vasútvonallal nagyot kerülni, vagy fogaskerekűt, siklóvasutat építeni, akkor bizony fúrni kell! Különösen igaz ez a nagysebességű vasútvonalaknál, ahol a nagy sebesség miatt elkerülhetetlen a szinte nyílegyenes pálya, melyen se lejtők, se emelkedők nem találhatóak.
Utolsó kommentek