HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.03.12. 13:24 Balogh Zsolt

Újabb fapados vasúttársaság a láthatáron: a Kevin Speed!

Franciaország nagysebességű vasúti piacára többen is szemet vetettek a nyílt hozzáférés elindítása óta. Az olaszok és a spanyolok után egy francia cég is nagysebességű járatokat üzemeltetne Párizsból a környező belföldi nagyvárosokba.

63748_arnaudbouissou_terrasignatureofthetrackaccessagreement_135587.jpgA megállapodás aláírása 2024. február 29-én

2024. február 29-én nagysebességű vonatokat üzemeltetni kívánnó Kevin Speed pályahasználati keretmegállapodást írt alá az SNCF Réseau infrastruktúra-üzemeltetővel, és reméli, hogy 2028 végéig elindíthatja első járatait az Ilisto márkanév alatt.

A február 29-én aláírt keretmegállapodás a szabályozó hatóság, az ART jóváhagyásától függ. A megállapodás 10 évre szól, és meghosszabbítható. A megállapodás a Párizs-Nord-Lille Flandres, Párizs-Est-Strasbourg és Párizs-Lyon-Lyon Part-Dieu nagysebességű vonalakon óránként egy menetvonalra vonatkozik, beleértve a közbenső állomások kiszolgálását is.

A megállapodás aláírását követően a Kevin Speed elindította a második hitel- és tőkefinanszírozási kört, amelynek célja 1,2 milliárd euró összegyűjtése; az első körben 4 millió eurót gyűjtöttek 2023 júliusában. A finanszírozási fordulóban a Nomura és a Santander CIB, valamint az EY is közreműködik, amely hozzájárult az üzleti terv kidolgozásához.

Az ilisto tervezett szolgáltatási térképe

A Kevin Speedet 2021-ben alapította Laurent Fourtune, aki 2009-18 között a párizsi közlekedési vállalatnál, az RATP-nél dolgozott, majd 2021-ig az Eurotunnel operatív igazgatója volt.

A vállalat 20 Alstom 300 km/h sebességre is alkalmas szerelvényt tervez vásárolni, amelyek nagy sűrűségű belső terekkel rendelkeznek, amelyeket a japán Sinkanszen és a fapados légitársaságok ihlettek.

Célja, hogy mindenki számára megfizethető, nagy járatsűrűségű szolgáltatásokat kínáljon. Intenzíven használná a gördülőállományt, minden járat minden állomáson megállna, nem lenne étkeztetés, és "innovatív" hozamgazdálkodás lenne.

A társaság a legzsúfoltabb belföldi útvonalakat használná, valószínűleg alacsonyabb jegyárakkal, mint amit a francia államvasút, az SNCF kínál. A szerelvények több ülőhellyel rendelkeznének, mint a hasonló SNCF motorvonatok és a bisztró helyén is ülések lennének, ami nem túl meglepő, hiszen a menetidők rövidek, talán maximum két órásak lennének.

A verseny mindenféleképp jót fog tenni, hiszen csúcsidőben a vonatok már így is teljesen megtelnek, már csak az a kérdés, lesz-e elég menetvonal minden érdeklődő számára. Ne feledjük, a TGV hálózat legzsúfoltabb szakaszán akár 24 vonat/irány/óra forgalomsűrűség is előfordul, akár 300 km/h sebesség mellett!

Forrás

* A Railwaygazette.com weboldal High speed rail start-up Kevin Speed signs access agreement című cikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország tgv magánvasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7018349443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása