HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.08.01. 11:45 Balogh Zsolt

A hintertuxi jégbarlang

Az ausztriai Tirolban található a Hintertux-gleccser, melynek mélyén jött létre a Nature Ice Palace jégbarlang, a világon egyedülálló természeti képződmény. Ez a látványosság egész évben időjárástól független kirándulási célpont kicsik (6 éves kortól) és nagyok számára. A jégbarlangot 2007-ben véletlenül fedezte fel Roman Erler. Több évnyi kutatás, több ezer munkaóra és rengeteg szív és lélek után most már sisak és speciális felszerelés nélkül is biztonsággal látogatható.

hintertux, eispalast, jégbarlangHivatalos fotó a jégbarlangról (kép forrása: tux.at)

A jégbarlang bejárata mindössze 3-4 perces sétára található a Gletscherbus 3 kötélvasút felső állomásától. Innen vezetett túrákkal, német vagy angol idegenvezetéssel óránként indulnak a kisebb csoportok a jégbarlangba, mely körülbelül egy óra alatt körbejárható. A látogatók felfedezhetik a gleccserhasadékot varázslatos jégcseppkövekkel, hatalmas, csillogó jégkristályokkal, fagyott vízesésekkel és még egy gleccsertóval is.

A Nature Ice Palace-ban a hőmérséklet az év 365 napján állandó 0° fok. A túrához ezért meleg ruházat és meleg cipő szükséges, de síbakancsban is végigjárható. 

A jégbarlang egész évben nyitva van, és minden időjárási körülmény között látogatható. A Nature Ice Palace meglátogatása ezért ideálisan kombinálható a Hintertux-gleccseren való síeléssel vagy a panorámateraszról való kilátással.

hintertux, eispalast, jégbarlangA bejárat

Mivel a merevnek tűnő gleccserjég a jégtömegek áramló mozgása miatt állandó mozgásban van, csak pontos felmérések után (2007 / 2008), amelyek csak minimális változásokat mutattak ki, lehetett arra gondolni, hogy a gleccserbarlangot a nagyközönség számára is hozzáférhetővé tegyék.

jegbarlang01.jpgCsónakkal a jégbarlangban (kép forrása: tux.at)

Roman Erler 2008 novemberében vezette be először a látogatókat a titokzatos jégvilágba.
Azóta rengeteg időt töltött "az ő" hasadékában - villanyvezetékeket fektetett le, létrákat, köteleket, világító kosarakat szerelt fel, jeget és havat tört át, hogy a rejtett jégvilág ma már mindenki számára hozzáférhetővé váljon.

 

hintertux-glacier-and-natures-ice-palace-in-austria.jpgAz olvadó jég sokféle varázslatos jégcsappá fagy újra össze (kép forrása: tux.at)

hintertux, eispalast, jégbarlangA csoport egy hasadékon át halad tovább

A részben gumiszőnyeggel borított jeges ösvény 25 méter mélyre vezeti a látogatókat a sípálya alatti jégbe, titokzatos jégalakzatok és csillogó jégkristályok mellett.

A bejárati csarnok, a túra első állomása természetes kék napfényben fürdik (a jég csak a kék árnyalatait tükrözi vissza!).

Az ezt követő kristályteremben mindenféle méretű és formájú szikrázó jégkristályok találhatók, amelyek a nedvességellátás és a hőmérsékletkülönbségek miatt folyamatosan változnak. Egy befagyott gleccsertó képezi az átmenetet a kék kamrába, valamint a pirosan megvilágított jégkápolnába.

A tényleges jégpalota a maga lenyűgöző, 15 méteres magasságával és a hibátlan jégalakzatokkal lenyűgöz fiatalokat és idősebbeket egyaránt.

hintertux, eispalast, jégbarlangA jégbarlangnak rengeteg oldalága is van, ám ezek le vannak zárva biztonsági okokból

hintertux, eispalast, jégbarlangA gumiszőnyeggel fedett, kivilágított úton kell mindig haladni

hintertux, eispalast, jégbarlangAz egyik hatalmas jégbarlang részlete. A kép nem adja vissza, de ennek a teremnek a belmagassága több 10 méter volt!

hintertux, eispalast, jégbarlangLétrák és lépcsők váltakoznak az út során

hintertux, eispalast, jégbarlangJégalagút

hintertux, eispalast, jégbarlangEgy-egy ilyen jeges kürtő akár 20 méter mély is lehet! Belegondolni is ilyesztő, hogy mennyi olyan is lehet a lábunk alatt, melyet nem is látunk!

hintertux, eispalast, jégbarlangEgy szintén lezárt oldalág

hintertux, eispalast, jégbarlang

hintertux, eispalast, jégbarlangA csak sétahajóval járható szakaszt vörös fényekkel világították meg

Fotózás

Érdekes, hogy a csoportunk figylemét felhívták arra, hogy nem szabad fotózni, de aztán mégis sokan fotóztak és a vezető sem szólt érte semmit. Azt gondoltam, talán valamit félreértettem, de mikor kimentünk és találkoztunk a következő csoporttal, épp akkor hívta fel a figyelmet az ő vezetőjük is arra, hogy nem szabad fotózni...

Igazából nehéz szép fotókat készíteni, mert a helyek többnyire szűkek, a tömeg sodor magával, létrán mászunk, alagúton át kúszunk, jeges úton egyensúlyozunk, miközben a víz is csöpög a nyakunkba... Talán a tiltás azért van, hogy senki se nyafogjon utólag, miután elejtette a telefonját egy 20 méter mély gleccser-repedés felett...

Megközelítése

Az ausztriai Hintertuxnál kezdődő Glacherbus 1, 2 és 3 nevű síliftekkel, majd a felső végállomástól gyalogosan.

A jégbarlang bejárata a Google térképén

További információk

 * A jégbarlang hivatalos oldala

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

1 komment

Címkék: index ausztria


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4318180165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.08.02. 09:23:06

Köszönöm az ajánlót!
süti beállítások módosítása