HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (133) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (88) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (117) index2 (322) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (47) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (180) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (28) olaszország (60) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (48) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.10.03. 23:01 Balogh Zsolt

Volt egyszer egy árvíz Ausztriában...

A 204 őszén történt nagy esőzések rekordmagasságra emelték a folyók vízszintjét, így Ausztriában több folyó is kiöntött a medréből, megrongálva az emberi építményeket, többek között a vasúti pályát is. Az árvíz több helyen is elmosta a pályát és elöntötte az alagutakat, jelentős fennakadásokat okozva a vasúti közlekedésben.


3.jpgBahnhof Tullnerfeld is víz alá került

A víz visszahúzódásával megkezdődtek a helyreállítási munkák is, hogy minél hamarabb visszatérjen minden a megszokott kerékvágásba. Az ÖBB és más osztrák lapok néhány képet is közöltek a pusztító árvízről és az okozott károkról.

A víz elöntötte az alagutakat, néhol a síneket és az aluljárókat. A lehulló csapadék sárlavinát zúdított a sínekre, a szél fákat döntött ki, röviden: a természet változatos és széleskörű károkat okozott.

1.jpgFölddel beborított vasúti sín Ausztriában

Az ÖBB vasúthálózatát súlyosan érintette a kelet-ausztriai árvíz. A heves esőzések mostanra elálltak, a víz visszahúzódik, és a károkat fel lehet mérni. Különösen Alsó-Ausztriát sújtotta sokfelé az árvíz. A károk mértéke régiónként eltérő - a javítási munkákat az útvonalak szerint rangsorolják.

2.jpgA kár itt nem túl látványos, ám épp elég ahhoz, hogy a vonatok csak egy vágányon tudjanak közlekedni

A négyvágányú nyugati vonalat (Westbahn) súlyosan sújtották a heves esőzések és viharok, különösen a Bécs és St. Pölten közötti „új nyugati vonalat”, amely a személy- és teherszállítás szempontjából nagy jelentőséggel bír. A vizet mostanra szivattyúzták ki az alagutakból, és a károk mértéke lassan láthatóvá válik. A vonatok közlekedéséhez szükséges műszaki vasúti rendszerek rendkívül bonyolultak és egyes esetekben súlyosan megrongálódtak. Egy példa: Az „új nyugati vonal” 2,5 km hosszú Atzenbrugg alagútjában az ÖBB az első felmérés után azt feltételezi, hogy a teljes elektromos rendszert, a vészhelyzeti rendszert és a szellőzőrendszert ki kell cserélni.

Az elmúlt napok erőfeszítései lehetővé tették, hogy a Bécsi-erdőn át vezető „régi” nyugati vonalon a vonatok szeptember 18. óta ismét egy vágányon közlekedjenek. Az ÖBB gőzerővel dolgozik azon, hogy a második vágányt is megnyissa a vonatforgalom számára. A felázott lejtők azonban még mindig mozognak, és ezeket szorosan figyelemmel kell kísérni.

A régi és az új Westbahn vonalon négy vágányból jelenleg csak egy használható. A „régi nyugati vonal” második vágányát várhatóan október 10-től nyitják meg újra a vonatforgalom számára. Hogy ezután pontosan hogyan fog kinézni a menetrend, azt jelenleg dolgozzák ki. Különböző érdekeket (távolsági közlekedés, helyi közlekedés, teherszállítás) kell figyelembe venni.

arviz3.jpgVíz alatt a Bécs-St. Pölten nagysebességű vasútvonal Wienerwaldtunnel nevű alagútja

A Westbahnon kívül, amelyen az ausztriai távolsági vonatok mintegy harmada közlekedik, a Bécsbe tartó egyéb hatékony csatlakozó vonalak is nagymértékben érintettek. Ezenkívül a vasútállomások még mindig víz alatt állnak, a vágányokat elöntötte a víz és a váltók, peronok, felvonók, műszaki berendezések és Park&Ride létesítmények is károsodtak. 

arviz2.jpgTullnerfeld állomás vízzel elárasztott gyalogos aluljárója

A Tulln an der Donau között Tullnerfelden keresztül Herzogenburgig közlekedő vonalat 2024. szeptember 28-án 8.00 órakkor nyitották meg a teherforgalom előtt. Ez lehetővé teszi, hogy a „régi nyugati útvonalon” éjszaka közlekedő vonatok mellett nappal további tehervonatok közlekedjenek a Duna-tengelyen. Ezzel a megoldással az eddigi 25% helyett a szokásos kapacitás akár 75%-a áll rendelkezésre az áruszállítás számára. Ez biztosítja az osztrák és az európai ipar folyamatos ellátásbiztonságát. Az ÖBB a lakosság türelmét és megértését kéri, amiért a jelenlegi helyzet miatt az említett útvonalakon éjszaka több tehervonat fog közlekedni.

További előrelépés az ingázók számára, hogy a tullnerfeldi állomáson az árvízkárok után újra megnyitották a Park&Ride létesítményt. Azzal, hogy a parkolóhelyek ismét rendelkezésre állnak, az ÖBB megkönnyíti az átállást az autóról a vasúti pótlóbuszokra. Maga a vasútállomás az árvízkárok miatt továbbra sem használható.

Alsó-Ausztriában számos vasútvonalon még mindig dolgoznak, illetve tisztítják a pályákat. Mintegy 500 alkalmazott dolgozik a károk helyreállításán. A helyzetet folyamatosan értékelik, és a vonalakat újra és újra megnyitják a vasúti forgalom előtt.

4.jpgA víz több helyen is alámosta a pályát, néha a teljes alépítményt elvitte a víz... Ilyenkor a sínek a víz felett lebegnek

A Bécs és Gmünd közötti Franz-Josefs-Bahn, a Pannoniabahn, a Mattersburgerbahn, a Wiener Neustadt és Aspang közötti Aspangbahn és a Leobersdorferbahn is újra üzemel. Felső-Ausztriában a Mühlkreis és az Almtal vasútvonalon ismét közlekedhetnek a vonatok.

St. Pölten térségében továbbra is türelemre van szükség: a Tullnerfeldi vasútvonalat súlyosan érintette az árvíz, ezért még nem tudnak arra vonatok közlekedni. A Kamptal vasútvonalon a forgalom 2024 decemberéig szünetel egy tervezett építkezés miatt. Az építkezést az árvíz miatt rövid időre meg kellett szakítani, de most már újra a menetrend szerint halad.

Az árvízhelyzet Tullnerfeld állomáson és az új nyugati vonal egyes szakaszain továbbra sem teszi lehetővé a rendezett vasúti közlekedést. Ez azt jelenti, hogy a Tullnerfeld és Bécs közötti fontos ingázóvonalon további intézkedésig nem közlekedhetnek a vonatok.

arviz.jpgVíz alatt az állomás teljes vágányhálózata

St. Pölten teherpályaudvar és St. Pölten Kaiserwald területén is hatalmas vízbetörések és áradások keletkeztek. A Moosbierbaum-Heiligeneich (Tullnerfelder Bahn), Paudorf (Kremser Bahn), Traiskirchen-Aspangbahn (Innere Aspangbahn) és Korneuburg (Nordwestbahn) vasútállomásokat is érintette az árvíz. A károk mértékét csak a víz levonulása után lehet megállapítani.

Remélhetőleg a kárelhárítással a terveknek megfelelően haladnak majd és hamarosan visszatér minden a régi kerékvágásba Ausztria vasútján! Addig is legyünk türelemmel.

Forrás

* Az ÖBB hivatalos oldala

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: index ausztria árvíz


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6718699802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása