A mozdonyvezetőtől a vonatvezetőig - kizárólag női személyzet dolgozott a 2022. május 11-én München és Berlin között közlekedő ICE-n - a DB munkatársai több nőt támogatnak a műszaki szakmákban és a vezetői pozíciókban. Martin Seiler, a DB humánerőforrás-vezérigazgatója kijelentette: "A nők több felvételi kötelezettségvállalása nagy siker".
A Deutsche Bahn nagysebességű járata és női mozdonyvezetője
A Deutsche Bahn szeretne nőiesebbé válni, és tovább növelni a nők arányát a vállalatcsoporton belül. Számos intézkedés máris érezteti hatását: az első negyedévben több mint 3000 nőnek ígértek munkát, ami közel három százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nők aránya az álláspályázatokon belül is magasabb, mint egy évvel ezelőtt.
A munkaerőpiac jelentősen élénkül, ugyanakkor a Deutsche Bahn a Strong Rail stratégia részeként továbbra is nagyon magas szinten toborozza az új munkavállalókat. Csak ebben az évben a DB ismét 21 000 új munkavállaló felvételét tervezi. Közöttük 5200 junior alkalmazott van - ez egy újabb rekord.
Több nőt a vasútnak - ehhez az is hozzátartozik, hogy a DB-nál alkalmazott nők és munkájuk láthatóbbá váljon, és ezt senki sem tudja jobban megtenni, mint maguk a női alkalmazottak. A "Nők a Deutsche Bahnnál" program kezdeményezésére ma először indult el Münchenből Berlinbe egy "női ICE".
A mozdonyvezetőtől a vonatvezetőig - mindenki, aki az ICE-n dolgozott, kizárólag nők voltak a felelősek. Egy különleges kocsiban a szervezők különleges programot kínáltak a DB több tucat női kollégájának és vendégének. Az útvonal mentén is - a jelzőállomásokon, az állomásokon és az építkezéseken - több női alkalmazott teljesített szolgálatot. Halléban és Nürnbergben a DB munkatársai rendezvényeket is tartottak, hogy tájékoztassák az érdeklődő nőket a munkakörökről és az izgalmas projektekről. Összesen több mint 500 női DB alkalmazott akart jelezni a kampány során, és más nőket is arra ösztönözni, hogy a férfiak által uralt területeken és vezetői pozíciókban is törekedjenek a munkavállalásra.
A vonatot reggel Münchenben Ulrike Scharf család-, munka- és szociális ügyekért felelős bajor államminiszter és Ulrike Haber-Schilling, a DB Regio igazgatótanácsának tagja, aki a női hálózat tagja is, küldte útjára. A Berlin Hauptbahnhof-on (berlini főpályaudvar) Franziska Giffey, Berlin főpolgármestere és Martin Seiler, a DB emberi erőforrásokért és jogi ügyekért felelős igazgatósági tagja üdvözölte az ICE-t.
Martin Seiler, a DB humánerőforrás-vezérigazgatója (balra) és Franziska Giffey, Berlin főpolgármestere (középen) üdvözli a "női ICE-t" a berlini főpályaudvaron.
Martin Seiler, a DB igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és jogi ügyekért felelős tagja nyilatkozta: "A műszaki szakmákban és a vezetői pozíciókban jóval több nőre van szükségünk. A "Female ICE" egy nagyszerű projekt, amellyel ismét felhívjuk a figyelmet a DB-re, mint vonzó munkáltatóra. Szeretnék köszönetet mondani annak a sok kolléganőnek, akik szívüket-lelküket beleadták abba, hogy ezt a különleges vonatot a elindítsák. Számos intézkedésünk van a portfóliónkban a nők arányának növelése érdekében a DB-nél. Ez a DB-csoport igazgatótanácsának központi kérdése. És: minden női jelölt fontos számunkra! Már az is nagy siker, hogy a toborzási számok növekednek."
Franziska Giffey, Berlin kormányzó polgármestere: "A munka világának minden embert arra kell ösztönöznie, hogy azt a szakmát válassza, amit szeretne. Sajnos a szerepmodellek és a nemi sztereotípiák még mindig gyakran komoly akadályt jelentenek. A kizárólag női személyzetet foglalkoztató "Female ICE" a Deutsche Bahn nagyszerű, régiókon átívelő kampánya. Példamutató módon mutatja be, hogy a nők bármilyen szakmát űzhetnek, és a vállalat és az állam támogatja őket ebben - függetlenül attól, hogy műszaki területen vagy a vezetésben dolgoznak. Nagy örömömre szolgál, hogy a vonatot Berlinben - a nők városában - üdvözölhetem."
Ulrike Scharf, bajor családügyi, munkaügyi és szociális ügyekért felelős miniszter: "Csak akkor tudjuk leküzdeni az előrelépés láthatatlan akadályait, ha a nők minden ágazatban és pozícióban képviseltetik magukat. Sok erős nő van, akik nagyszerű munkát végeznek, és példaképek mások számára. Láthatónak is kell lenniük! A Deutsche Bahn "Female ICE" kezdeményezése olyan nőket támogat, akik az elavult szerepmodellektől függetlenül a saját útjukat járják. Államtitkárként nagyon fontos számomra, hogy a nők éljenek a számukra felkínált lehetőségekkel. Több nőre van szükségünk minden szakmai területen, és ezen kell dolgoznunk minden nap!"
Ulrike Haber-Schilling, a DB Regio humánerőforrás-vezetője és a "Nők a Deutsche Bahnnál" hálózat tagja: "A nőknek merniük kell, láthatóvá kell tenniük magukat - ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni és követelni. Ezzel a "Female ICE" világítótorony-projekttel arra szeretnénk bátorítani a lányokat és a nőket, hogy mindig a saját útjukat járják. A vonat most már szilárdan női kézben van - és ez is mutatja, hogy a nők mennyit dolgoznak a vasútnál"."
A "Female ICE" projekt Brüsszelben is figyelmet keltett, ahol a DB nemrégiben elnyerte a "European Women in Rail Award" díjat, mint az "európai vasúti ágazat legjobb női munkaadója".
Adina Vălean, az EU közlekedési biztosa: "Az uniós közlekedési ágazatban a munkavállalók kevesebb mint egynegyede nő. És kevesebb mint öt százalék a női mozdonyvezetők aránya. Ez nem elég jó. Ahhoz, hogy minél többen - és különösen a nők - a vasúti pályát válasszák, az ágazatnak vonzóbbá kell válnia a munkaerő szélesebb köre számára - többek között rugalmas munkaidő-beosztás, részmunkaidő, munkamegosztás és gyermekgondozási lehetőségek révén. A nemek közötti egyensúly, a sokszínűség és a befogadás ugyanakkor minden utas számára jobb szolgáltatást biztosít. A Deutsche Bahn felismerte ezt, és bízom benne, hogy más vállalatok is követni fogják ezt a példát."
Németországban jelenleg mintegy 50 700 nő dolgozik a DB-nél, ami 23,4 százalékos aránynak felel meg. A nők aránya a vezetésben jelenleg 25,5 százalék. A cél az, hogy ez az arány 2024-re 30 százalékra emelkedjen. A "30 intézkedés a 30%-ért" személyzeti toborzási csomag többek között azt is tartalmazza, hogy a korai utódlási tervezés révén több női jelöltet állítanak be. Legalább egy nő felkerül a vezetői pozíciókat betöltő jelöltek listájára. Az igazgatótanácsnak vétójoga van a vezetői pozíciók betöltésekor. És: Minden vezetőnek hozzá kell járulnia a teljesítményéhez, hogy több nő legyen a vezetésben. Ez gyakorlatilag a női kvóta vasúton belüli alkalmazását jelenti.
A különleges alkalomra egy különleges ICE 4 motorvonat is bemutatkozott. A jármű oldalán a kampányt népszerűsítő feliratok kaptak helyet, de az utastéren belül is történtek változtatások, többek között az ülések fejvédő huzatára kerültek fel a reklámszlogenek. Az ICE4 a mintegy 600 km-es távolságot 3 óra 58 perc és 4 óra 40 perc közötti menetidőkkel teljesíti (a megállások számától függően), helyenként elérve a 300 km/h sebességet is.
Lásd még
* 16 érdekesség az Eurostar női mozdonyvezetőiről
Forrás
* www.deutschebahn.com - Frauen am Zug! Erster „Female ICE“ fährt durch Deutschland
Utolsó kommentek