HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2022.01.28. 23:04 Balogh Zsolt

Elkezdődtek a tesztek Wendlingen és Ulm között Németországban

Január 31-én a Deutsche Bahn, Németország államvasútja az 59,6 km hosszú Ulm-Wendlingen nagysebességű vasútvonal teljes hosszán bekapcsolta a 15 kV-os 16,7 Hz-es vontatási áramellátást. Ez előkészíti az utat az üzembe helyezési próbákhoz, amelyek a 275 km/h sebességű próbaüzemben csúcsosodnak ki.

A 250 km/h sebességű vonal hosszú várakozás után 2022. december 11-én nyitja meg kapuit a kereskedelmi forgalom előtt, 15 perccel csökkentve a Frankfurt-München és más távolsági ICE-járatok, valamint a Párizs-München TGV-k menetidejét.

47094_deulmwendlingenneubaustrecketracks_378688.jpgA már elkészült zúzottkő nélküli, betonlemezes pálya

A vonalat az óránként közlekedő Interregio-Express járatok is használják majd, amelyek Merklingenben egy új állomáson fognak megállni, amely az új vonallal egy időben nyílik meg. Az 53 millió euró értékű állomás nem volt része az eredeti projektnek, és külön finanszírozásban részesült.

A 3,7 milliárd eurós új vonal építése 2012 májusában kezdődött, és a befejezésig eltelt 10 év azzal magyarázható, hogy 12 alagutat kellett fúrni, de nem csak ezen, hanem a kapcsolódó vonalakon is, amelyek hossza összesen 61 km, valamint 37 hidat vagy viaduktot kell építeni. Az útvonal valamivel több mint fele alagútban halad majd.

Az új vasútvonal térképvázlata (kép forrása: Wikimedia Commons)

Wendlingennél a vonal végponton csatlakozik majd a Stuttgart 21 átépítésének részét képező 25 km hosszú új vasúti szakaszhoz, amely jelenleg 2025 végére várhatóan elkészül. Ez lehetővé teszi, hogy a távolsági ICE-járatok menetidejét további 15 perccel csökkentsék.

47093_defilstalbrueckephotoarnimkilgus_220671.jpgA Filstalbrücke a Fils-völgy felett, a pálya itt 85 méteres magasságban húzódik a völgy felett!

Az Ulm-Wendlingen vonal megnyitása kapacitást szabadít fel több teherszállítási és regionális szolgáltatás számára a Fils-völgyön keresztül a régi útvonalon, amely magában foglalja a meredeken emelkedő Geislinger Steige-et; a teherforgalom egy része azonban az új vonalon is átvihető.

Youtube video a projektről

A Wendlingen-Ulm nagysebességű vasútvonalnak némi magyar érintettsége is van: egyrészt a Budapest-Frankfurt Railjet is érinteni fogja, így a teljes távon utazók is élvezhetik a rövidebb menetidőt, másrészt pedig az ún. Európai Magisztrálnak is része, mely egy Párizs-Bécs-Pozsony/Budapest nagysebességű vasútvonal lesz majd, ha minden szakasza elkészül. Jelenleg a Budapest-Párizs vonatút kb. 12 óra lenne, ha létezne közvetlen járat, ezt az időt szeretnék 10 óra alá csökkenteni. 2022. decemberétől újabb 15 perccel kerülünk közelebb ehhez az álomhoz.

Források

* www.railwaygazette.com - Test running to start on Ulm – Wendlingen high speed line

Szólj hozzá!

Címkék: németország nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1716823096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása