HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (3) alex (1) állatok (2) állomás (10) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (15) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (74) autó (2) autómúzeum (3) ave (12) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) éjszakai vonat (1) érdekességek (55) euronight (3) európa (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (62) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (45) index2 (212) india (4) innsbruck (4) interrail (12) izrael (1) japán (8) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (1) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (34) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (33) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (132) nápoly (3) németország (67) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (35) oroszország (2) párizs (10) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (56) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (3) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (6) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (7) tgv (34) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (15) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2021.02.12. 01:20 Balogh Zsolt

Újabb darabka került a kirakóban a helyére

A most következő cikkben a kínai városnevek az angolos átírást követik!

Elkészült a 185 km hosszúságú Lianyungang–Xuzhou nagysebességű vasútvonal Kínában. Látszólag semmi különös nincs ebben a bejelentésben, hiszen évek óta folyamatosan érkeznek a hírek az újabb és újabb átadott vonalszakaszokról. Ami miatt azonban mégis érdemes kiemelni, az az, hogy ez a nagy mesterterv egyik vasútvonalának befejező eleme, ezzel ugyanis teljessé vált a Lianyungang–Ürümqi nagysebességű vasúti korridor, mely 3422 km hosszúságú.

front_view_urumqi.jpgAz épülő új vasútállomás Ürümqi városban. Az állomás tervezett maximális kapacitása 240 ezer utas/nap (kép forrása: www.uic.org)

Az eredeti mesterterv 4 + 4 országos vasúti korridor megépítésével számolt, ám ezt a tervet később kiegészítették további 4 + 4 vonallal, így ha elkészül az országos hálózat, nyolc kelet-nyugati és nyolc észak-déli fővonalból áll a hálózat, melyet regionális nagysebességű vonalak egészítenek ki.

A keresztségben ez a kínai léptékkel mérve rövid szakasz a Xulian nevet kapta, mely a két végállomás neveiből alkotott szó. A vonalon az utasforgalom 2021. február 8-án indult meg, óránként maximum 350 km/h sebességgel.

Ez a vonal a leghosszabb a 8 + 8 vonalból álló rácsból, mely a nagysebességű vonalakból épül fel.

Kína nagysebességű vasútvonalai, a különböző színek a különböző vasúti korridorokat jelöli. A Xulian-vonal feketével van jelölve és a kép bal felső sarkában található 3 és fél milliós Ürümqi várost köti össze a tengerparton található 4,4 milliós Lianyungang kikötővárossal.

A vonal egy közbenső állomása, Xi'an North (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Xulian nevű vonal építése 2017 júliusában kezdődött. A China Railway kezdetben naponta hét vonatot üzemeltet Lianyungang és Xuzhou között, amelyek maximális sebessége 300 km/h, bár a vonalat 350 km/h sebességre tervezték.Három közbenső állomása van, egy negyedik pedig még nem nyílt meg.

Xuzhou East (kép forrása: Wikimedia Commons)

Lianyungang–Ürümqi nagysebességű vasútvonal
szakaszainak átadási ideje:
Vasútvonal Megnyitás dátuma
Lianyungang – Xuzhou 2021. február 8.
Xuzhou – Zhengzhou 2016. szeptember 10.
Zhengzhou - Xi’an 2010. február 6.
Xi’an – Baoji 2013. december 28.
Baoji – Lanzhou 2017. július 9.
Lanzhou – Ürümqi 2014. december 24.

 

A teljes 3422 km-es vasúti korridor építése 2005. szeptember 25-én kezdődött és 2021. február 8-án fejeződött be. Csak összehasonlításképpen: ez az egy korridor önmagában hosszabb, mint a teljes francia TGV- vagy a spanyol AVE nagysebességű vasúthálózata. És ez csak egy eleme a 8 + 8 korridorból álló gridnek.

Regionális nagysebességű vasútállomás Kínában (kép forrása: Wikimedia Commons)

Kína 2020-ban nyilvánosságra hozta azt a tervét, hogy 2035 végéig 200 000 km-re bővíti ki a vasúti hálózatot a távoli és fejletlen régiókkal való kapcsolat javítására összpontosítva.

Épül a vasút Kínában!

A terv tartalmazza a nagysebességű vasúti hálózat 70 000 km-re való növelését. 2020 augusztusáig Kínában körülbelül 36 000 km hosszúságú nagysebességű vasútvonal volt üzemben, így az új tervek szerint a következő 15 évben ezt több, mint a duplájára fogják növelni.

Forrás

* A Railwaygazette.com Lianyungang – Ürümqi high speed corridor completed című cikke

Szólj hozzá!

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2916424306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása