HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • Ződ2000: @Balogh Zsolt: A beszámolót várjuk szeretettel. :) Lehet én vagyok ódivatú, de szeretem ha egy köz... (2024.05.07. 16:09) A hamburgi Nemzetközi Tengerészeti Múzeum
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Ezt hidalják majd át az akkus motorvonatok. Tirol tartományban az összes nagyvasutat ... (2024.05.02. 12:34) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • Balogh Zsolt: @KékFény66: Ez igaz, viszont a Wikipédia megengedi, hogy az összes tartalmat újra felhasználd, aká... (2024.05.01. 14:17) A Miniatur Wunderland
  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (68) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (4) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (104) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (22) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (12) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (1) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2021.02.02. 21:57 Balogh Zsolt

Elérte az AVE Orihuela városát is

Bár a világméretű járvány miatt a turizmus és az utazási kedv a korábbi töredékére esett vissza, azért a már megkezdett futó projekteket befejezik, bízva a későbbi fellendülésben és az utazási igények visszatérésében.

AVE motorvonatok Madrid Puerta de Atocha állomáson (kép forrása: Wikimedia Commons)

A spanyol nagysebességű vasúthálózat, mely a leghosszabb Európában, továbbra is egyre hosszabbra nyúlik, 2020. elején egy újabb rövidke szakasszal egészült ki.

A Madridot Murciával összekötő folyosó első szakasza ez év február 1-jén nyílt meg a Monforte del Cid és Orihuela közötti 38,3 km-es nagysebességű vonal felavatásával.

Különvonat szállította a méltóságokat az eseményre, köztük Pedro Sánchez Pérez-Castejón miniszterelnököt Madridból az Orihuela Miguel Hernández állomáson tartott megnyitó ünnepségre.

ave4.jpgA megnyitó ünnepség egy pillanata

A spanyol államvasút, a RENFE már el is indította a szolgáltatást az első generációs Talgo 102 sorozatú motorvonataival, amely 316 ülőhelyet és legfeljebb 300 km/h sebességet biztosít az arra alkalmas vágányokon.

Kezdetben naponta két járatpár közlekedik, amelyek Madrid Atocha állomásról indulnak 06.55-kor és 19.55-kor, és Orihuelába érkeznek 09.30-kor és 22.18-kor. A visszaúton a járatok 06.28-kor és 20.48-kor indulnak Orihuelából. A Madrid-Orihuela utazási idő körülbelül egy órával csökkent az új vasútvonalnak  és a közvetlen járatnak hála, és naponta 1264 férőhelyet biztosítanak a két irányba összesen.

ave5.jpgAz AVE 102 sorozat, mely jelenleg napi kétszer közlekedik oda-vissza az új vasútvonalon

A RENFE Operadora közölte, hogy a szolgáltatások növekedése a kereslet növekedésével jár majd együtt.

A Monforte del Cid és Orihuela közötti, Elche-nél lévő közbenső állomással rendelkező vonal kétvágányú, 25 kV 50 Hz-es áramrendszerrel villamosított és 350 km/h legnagyobb sebességgel használható. Felszerelték mind az ETCS 2. szintű, mind az ASFA digitális vonatbefolyásoló biztosítóberendezéssel és az ATP rendszerekkel is. Az ADIF, a spanyol pályavasút tulajdonosa és üzemeltetője szerint a Madrid-Orihuela járat elsőként követeli meg Spanyolországban az ETCS pálya menti berendezések két generációja közötti átmenetet az útja során.

Az útvonal

A vasútvonal a már meglévő Madrid-Alacant nagysebességű vonalból ágazik ki Monforte del Cidnél, és a tengerpart mentén halad majd végig Almeríáig délnyugati irányba, de a mai napig csak Murciaig. Orihuelán túl további 23,6 km-nyi vonal készült már el.

ave1.jpg

Az építkezés beruházási szerződéseket 2005 júliusában ítélték oda a Benieltől (Orihuelától 15 km-re nyugatra) Murcia külterületéig tartó szakaszra, valamint az útvonal hátralévő részére 2008 áprilisa és 2010 májusa között. 2015 májusában újabb szerződést írtak ki Murcia del Carmen állomás átépítésére.

ave2.jpg

A nagysebességű vonal terve azonban a szerződéskötés óta többszörösen átalakult, különösen a nyugati végén, és jelentős késések következtek be a befejezést illetően.

2015-ig azt tervezték, hogy a Murcia del Carmenbe való belépés megfelelő minőségű lesz a költségek csökkentése érdekében, és 2014 végén úgy tűnt, hogy a vasútvonal a következő évben használatra kész lesz; ám 2017-ben a Közmunkaügyi Minisztérium ismét bejelentette, hogy az avatásra abban az évben már nem kerül sor. Az ADIF azóta úgy döntött, hogy egy 5 km-es földalatti vonalat épít ki Murcián keresztül.

ave3.jpgVégállomás: Orihuela

Jelenleg nincs megerősített dátum a folytatás Orihuelán túli megnyitására.

Körülbelül 7 km az új vonalból alagútban halad. A főbb építmények közé tartozik a 2020 m hosszú Callosa de Segura és 1730 m hosszú El Murón alagút; az 1558 m hosszú bújtatás az A7-es autópálya alatt; és 783 m hosszú alagút Orihuela alatt.

Murcia külterületén a vonal az El Reguerón néven ismert öntözőcsatornán halad át egy 366 m hosszú, 42 m magas pergolán, amely Spanyolországban a leghosszabb ilyen típusú szerkezet, és 2008 májusában készült el.

Az El Reguerón öntözőcsatorna keresztezése (kép forrása: www.elclickverde.com)

A spanyol állam vasútépítési tervei továbbra is ambíciózusak, további többszáz km hosszúságú új nagysebességű vasútvonalat terveznek építeni az országban a következő években. A cél az, hogy minden nagyváros elérhető legyen nagysebességű vonatokkal.

Források

* www.railwaygazette.com - Spanish high speed network reaches Orihuela

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország ave index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7916413822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása