HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.03.15. 19:11 Balogh Zsolt

Törökországi fejlesztések

Törökország hallatán nem épp a nagysebességű vasúti közlekedés az első, ami beugrik, pedig a félig európai-félig ázsiai ország is gőzerővel építi ki a nagysebességű vasúti infrastruktúráját. A mára már több mint 500 km hosszan üzemelő hálózat 2020. márciusában újabb szakasszal bővült, melyen a nagysebességű tesztek már meg is kezdődtek.

Nagysebességű CAF szerelvény a vonalon (kép forrása: www.railwaygazette.com)

Az új, 405 km hosszúságú fővonal a fővárost, Ankarát kapcsolja össze a keleten található Sivas városával.

Az első vonaton ott utazott többek között a török közlekedési miniszter, Mehmet Cahit Turhan is (kép forrása: www.railwaygazette.com)

Az új vasútvonal 405 km hosszúságú, összesen 49 alagutat tartalmaz 66 km hosszúságban, továbbá 53 viaduktot és 611 hidat foglal magába. A beruházás költsége 9,749 milliárd török líra volt. Várható megnyitása 2020 közepe.

A vonatok Ankara területén az Ankara-Kırıkkale hagyományos vonalat veszik igénybe, melyet 140 km/h sebességre építettek át. Kırıkkale városát elhagyva a megengedett sebesség 250 km/h-ra nő.

A tervek szerint naponta négy vonatpár fog közlekedni a két város között, lerövidítve az utazási időt a korábbi 10 óráról 2 óra 50 percre. Az új vonal nem csak gyorsabb közlekedést tesz lehetővé, de majdnem 200 km-rel rövidebb is a hagyományos vasútvonaltól.

Az új vasútvonal bőven tartalmaz alagutakat is (kép forrása: www.railwaypro.com)

A vasútvonal normál nyomtávolságú, kétvágányú, 25 kV 50 Hz-cel villamosított. Ez Törökország második leghosszabb nagysebességű vasútvonala, az első a 2014-ben átadott 583 km-es Ankara-Isztambul vonal.

Az Ankara-Sivas nagysebességű vasútvonal Törökország térképén (kép forrása: Wikimedia Commons)

Járművek

Törökország 2007-ben szerezte be a TCDD HT65000 sorozatot a spanyol CAF-tól. Összesen 12 hatrészes motorvonat érkezett az országba. Legnagyobb sebességük 250 km/h.

A következő nagysebességű járműsorozat a TCDD HT80000 sorozat lett, melyet a német Siemens gyártott. Ezek a vonatok 2015-ben érkeztek a török Államvasúthoz. Első körben 7, majd később további 10 szerelvényt vásárolt a TCDD. Legnagyobb sebességük 320 km/h, ám ezt egyenlőre még nem tudják az országban kihasználni.

A jövő

Törökország igen ambíciózus terveket dédelget a jövővel kapcsolatban, a rövid távú tervek között több mint 2000 km-nyi nagysebességű vonal kiépítése szerepel, a hosszú távú tervekben pedig még ennél is több, összesen 7419 km-nyi nagysebességű vasúti pályával számolnak. Ez több, mint a jelenlegi két első helyezett európai ország, Spanyolország és Franciaország nagysebességű vasúthálózatának az összege!

Források

* Az angol Wikipédia Ankara–Sivas high-speed railway című cikke

Szólj hozzá!

Címkék: törökország index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6815522924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása