HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (182) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2019.08.23. 23:50 Balogh Zsolt

További TGV szerelvényeket rendel az SNCF

Franciaország államvasútjának leányvállalata, az SNCF Mobilités 2019. július 31-én bejelentette, hogy további 12 darab TGV Océane márkanevű emeletes nagysebességű motorvonatot rendel az Alstomtól a flottamegújítási stratégia részeként.

TGV Oceane szerelvény Párizsban a Paris Est pályaudvaron (kép forrása: www.railwaygazette.com)

Az új TGV Océane márkanevű Avelia Euroduplex motorvonatokat a tervek szerint Párizs és Metz és Párizs és Nancy közötti járatokon vetik be Kelet-Franciaországban. Felépítésük hasonló lesz a l'Océane vonatokhoz, amelyeket még 2017-ben az LGV Sud Europe Atlantique nagysebességű vasútvonal járataihoz vásároltak. Az új szerelvények azonban néhány részletben frissebbek és modernebbek lesznek, igazodva az utasok megváltozott igényeihez: fejlettebb utastájékoztatás és természetesen a napjainkban nélkülözhetetlen wi-fi is kerül a fedélzetre. Az új vonatok várhatóan 2021 és 2022 között állnak forgalomba.

Az SNCF jelenleg 55 Océane szerelvényt rendelt, melyek folyamatosan érkeznek és állnak forgalomba. 2013-ban 40 szerelvényt, majd 2017-ben további 15-öt rendeltek a korábbi TGV-ket is szállító Alstomtól.

A TGV Oceane utastere (kép forrása: www.railwaygazette.com)

A jelenlegi szerződés apropója, hogy a nagysebességű vonatokkal történő utazás az utóbbi hónapokban tovább növekedett. A negyedéves eredményekről szóló, július 31-i jelentés szerint az SNCF szerint a TGV forgalma 11%-kal növekedett, szemben a 2017. évi azonos időszakkal.

A TGV Océane rendelés célja a következő néhány év áthidalása mindaddig, amíg az első 100 „TGV of the Future” fantázianevű új szerelvények 2023-ban el nem kezdenek érkezni. Ezek az "ideiglenesen" megvásárolt kiegészítő vonatok lehetővé teszik az SNCF számára, hogy felgyorsítsa a régebbi nagysebességű szerelvények kivonását a forgalomból. Ne feledjük, az első TGV szerelvények már lassan negyven évesek lesznek, már 38 éve róják a síneket kezdetben 270, napjainkban pedig már 300, sőt 320 kilométert is megtéve óránként.

A szerződés értéke 335 millió euró. Nyolc különböző Alstom gyáregységet kell bevonni a vonatok gyártásába: La Rochelle végzi a végső összeszerelést, Belfort gyártja a motorkocsikat, Ornans a vontató motorokat, Le Creusot a forgóvázakat, Tarbes a vontató berendezéseket, Villeurbanne a fedélzeti IT rendszereket, Petit-Quevilly pedig a transzformátorokat. A tervezési munkák Saint-Ouen városában zajlanak.

Youtube videó egy TGV Oceane szerelvény belsejéről

Ezek az új szerelvények szintén emeletesek lesznek, maximális sebességük várhatóan 320 km/h. Az ezt követően beszerzendő új TGV motorvonatok azonban már képesek lesznek az óránkénti 350 km/h sebességre is! Vajon a következő évtizedben újabb sebességemelésre készülnek a franciák?

Franciaország meglévő és tervezett nagysebességű vasútvonalai. a hálózaton ma már több mint 500 szerelvény közlekedik, behálózva az országot és a szomszédos országokat is (kép forrása: Wikimedia Commons)

Források

* A www.railwaygazette.com Ridership surge prompts SNCF to order more TGVs című cikke

1 komment

Címkék: franciaország tgv nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr115021998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

okleveles naiv 2019.08.24. 16:04:06

Huhh, nem semmi vonatok!
38 éve hasítanak, már akkor is sokszorosan lekörözve a MÁV-ot - és a MÁV-val szemben azóta még fejlődtek!
Pöpec! :)
süti beállítások módosítása