HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2019.02.13. 20:08 Balogh Zsolt

Modern vasútvonal Hallstadt és Ebensfeld között

Németországban 2017 végére valósult meg egy csaknem 20 éves álom: végre nagysebességű vasútvonal köti össze a fővárost, Berlint Münchennel. A München-Ingolstadt-Nürnberg szakasz már jópár éve elkészült, de a folytatásra sokat kellett várni. Az építkezést tüntetések, tiltakozások hátráltatták, hosszú időre teljesen le is állt a kivitelezés. Ám végül minden akadály elhárult és lefektethették a síneket, ezzel Németország egy új nagysebességű vasútvonallal gyarapodott.

németország, nagysebességű vasút, Erfurt-Lipcse/Halle nagysebességű vasútvonalIlyen egy modern vasútvonal Németországban (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az ország legfiatalabb vasútvonala a mai kor legmagasabb technikai színvonalán valósult meg, mely egyszerre modern és rideg, országrészeket kapcsol össze, miközben kettévágja a tájat.

Az új vonal Hallstadt és Ebensfeld közötti szakaszáról készült egy áttekintő animáció, mely a Youtubeon is megtalálható.

A VDE 8 néven is ismert projekt célja az volt, hogy a már Münchentől egészen Nürnbergig nyújtózkodó síneket összekapcsolják a Berlinből kiinduló, Lipcse felé haladó vágányokkal.

Tervezése már 1991-ben megkezdődött, de még 25 év kellett ahhoz, hogy a terv meg is valósuljon. 1994 és 1996 között gyorsult fel a tervezési munka, mivel az egyesítés után Németországhoz került korábbi szocialista országrészeket is jobban be kívánták kapcsolni az ország közlekedésébe (Itt jegyezném meg, hogy az egykori Nyugat-Németország euró-milliárdokat öntött a volt szocialista országrészekbe, hogy az évtizedek alatt felhalmozott hátrányt ledolgozhassák. Nem csak a vasutat, hanem minden mást is fejlesztettek, ugyanis a különbségek óriásiak voltak. Ám a rengeteg pénz csak lassan éri el a kívánt hatást, az egykori kelet-németországi tartományok még mindig szegényebbek a nyugati tartományoktól).

Az építkezés 1996 októberében kezdődött és majdnem 20 év kellett, hogy minden elkészüljön.

A hatás nem maradt el, sőt még a korábbi várakozásokat is felülmúlta. Berlin és München között közlekedő ICE-Sprinterek a 4 órás menetidejükkel komoly versenytársa lett az autóval, sőt a repülőgépekkel utazóknak is.

Ahhoz, hogy az új pálya megépülhessen a sűrűn beépített Németországban rengeteg hídra, alagútra is szükség volt. azért, hogy csökkentsék a területfoglalást és a táj további feldarabolódását, ahol csak lehetett, a már meglévő vasútvonalak és autópályák mellé építették. Ez azonban azzal is járt, hogy minden érintett csomópontot alaposan át kellett építeni, a gyorsabb vonatok magasabb zajszennyezése miatt pedig rengeteg zajvédő falat is fel kellett építeni. Így nagyon sok helyen az utasok a tájból csak az összefüggő zöld falat láthatják. Ahogy a képeken és a videón is látszik, a legtöbb helyen már szakítottak a hagyományos kavicsággyal is, helyette betonlemezes pálya épült.

A videón minden nagyon szépnek és tökéletesnek tűnik, de utasként már biztosan nem ilyen izgalmas ez a szakasz.

Érdemes azt is megfigyelni, hogy a vasút mennyire a települések része, nem a hátsó, gazos kertek végében van eldugva, hanem az állomások a települések központjai, fontos közlekedési terek és csomópontok. De nem csak a vasútvonal figyelemreméltó, hanem a települések közúthálózata is a különszintű kereszteződésekkel, körforgalmakkal

Vajon a magyarországi, kínai hitelből építeni/felújítani tervezett modern vasútvonal is ennyire unalmas "közlekedési folyosó" lesz?

Zapfendorf állomás átépítése a Google térképen. Gőzerővel épül a 3. és a 4. vágány a nagysebességű vonatoknak

Szólj hozzá!

Címkék: németország nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr3614625774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása