HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2017.10.03. 16:58 Balogh Zsolt

Nagysebességű vonatok Vuhanban

Vuhan Közép-Kína legnépesebb városa, Hupej tartomány székhelye. A Jianghan-fennsíktól keletre fekszik, a Jangce és a Han folyók találkozásánál. Három város, Vucsang, Hankou és Hanjang összeolvadásával jött létre.  Ma a város elismert politikai, gazdasági, kulturális, oktatási és közlekedési központ, több, mint 10 millió lakossal.

Vuhan tartományi jogú város. A város össz GDP-je 450 milliárd jüan, az egy főre jutó átlagos jövedelem pedig évi 68 000 jüan. A városban 50 francia vállalat működik, ami az egész országban működő francia cégek egyharmada.

Vuhan központi pályaudvar, kínaVuhan központi pályaudvara (kép forrása: Wikimedia Commons)

Így érthető, hogy központi fekvése, gazdasági fontossága, továbbá több vasútvonal itteni találkozása véget fontos vasúti csomóponttá és átszállóállomássá vált. Míg néhány éve csak a hagyományos vasútvonalak érintették a várost, addigra mára már öt nagysebességű vasútvonal is összefut itt. A város félúton fekszik Peking és Hongkong között, de a kelet-nyugati vasútvonalak is itt futnak keresztül.

A város nem csak kereskedelmi központ, de több fontos iparágnak is otthont ad: megtalálható itt az elektronika, optika, autó-, vas- illetve gyógyszergyártás is. Ezt kiegészíti 35 kiváló oktatási intézmény (egyetemek, főiskolák...) is, ami által Kína 3. leginnovatívabb városa.

A város így az egész országból magába vonzza a tanulni vágyó diákokat, mérnököket, kutatókat, de a belföldi átutazó, átszálló forgalma is jelentős, mondhatni észak és dél, kelet és nyugat fordító-korongja. A korábbi két hatalmas személypályaudvar Hankou pályaudvar és a Vucsang pályaudvar) már nem bírta el a megnövekedett utasforgalmat, így 2006 és 2009 között egy új központi pályaudvar is épült a város északkeleti részén, 11 vágánnyal.

Kína nagysebességű vasúthálózata 2016 októberKína nagysebességű vasúthálózata 2016 októberében, azóta újabb vonalakkal bővült a hálózat! (kép forrása és nagyobb méret: Wikimedia Commons)

Az állomás átadásával egyidejűleg adták át a Vuhan–Kanton nagysebességű vasútvonalat. Ennek köszönhetően a menetidő a korábbi 10,5 óráról 3 órára csökkent Vuhan és Kanton között.

2009. április 1-jén átadták a Hofej–Vuhan nagysebességű vasútvonalat, így nagysebességű vonatokkal elérhetővé vált többek között Hofej, Nanking és Sanghaj is. Egyes járatok a Vuhan–Sanghaj távot képesek voltak akár 6 óra alatt is megtenni.

2011-től a központi pályaudvar jóformán csak a Vuhan–Kanton nagysebességű vasútvonalat látja el, míg a többi vonat a másik két főpályaudvarra érkezik.

A központi személypályaudvarnak 11 vágánya van. A csarnok központi íve a szinusz függvény íve alapján készült. Az új nagysebességű vasútvonalon közlekedő vonatok mindegyike érinti a pályaudvart. További vonatok is érintik: ezek az ország különböző részeit kötik össze Vuhannal.

vuhan központi pályaudvar, kínaVuhani életkép (kép forrása: www.thousandwonders.net)

2020-ban az éves utasforgalma várhatóan eléri a 17 500 000 utast, melyet 162 személyszállító vonat szolgál ki naponta. Az állomás építési költsége 14 milliárd jüan volt.

A kínai nagysebességű állomások építése egy sajátos, Európában nem alkalmazott (talán az egyedüli kivétel Spanyolország AVE állomásai) rendszert követnek. Elkerülve az utasok keveredését és tolakodását, az állomások mindig három szintesek, a várótermek felül helyezkednek el, a vonatok a középső szintre érkeznek, míg a leszálló utasok az alsó szinten át hagyják el a pályaudvart. Így a peronokon csak a felszállni várakozók álldogálnak, akiknek a vonata azonnal érkezik és indul is tovább. Az utasok áramlása így hasonló a nagyobb repülőterek rendszeréhez.

vuhan nagysebességű vasút, kínaÉjszakai pihenő Vuhanban (kép forrása: akie.nl)

Mivel Vuhanban több országos nagysebességű vasútvonal is összefut, így a szerelvények karbantartása és tárolása is itt történik. A világ jelenlegi legnagyobb ilyen jellegű vontatási és karbantartási telephelye működik a városban, ahol akár többszáz nagysebességű szerelvény is várakozhat, hogy munkába állhasson. A telephely éjszaka telik meg, mikor befutnak a szerelvények, majd reggelre ismét szép lassan kiürül.

A fényárban úszó, rengeteg hosszú fehér motorvonatot tároló állomás legalább olyan nagyszerű látványt nyújt, mint a közelben található központi pályaudvar.

Youtube drónfelvétel a telephelyről

A telephelyről egy drón-felvétel is készült, mely a Youtube videomegosztón is megtekinthető.

Google műholdkép a telephelyről

Kínában 2017 nyarán már 23 900 km-nyi nagysebességű vasútvonal volt üzemben, többségükön 300 km/h, vagy nagyobb az engedélyezett sebesség. A kínai nagysebességű vasútvonalak teszik a világ ilyen típusú vonalainak több, mint 60%-át. És a terjeszkedés tovább folytatódik, jelenleg is további több ezer km áll építés alatt.

Szólj hozzá!

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4212924715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása