HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Franciaországban mindenki Párizsba akar menni. Léteznek persze átlós járatok is, csak... (2024.03.04. 22:34) TGV - hogyan tovább?

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2017.02.19. 00:18 Balogh Zsolt

TGVmax - korlátlan TGV utazás fiataloknak

A Francia Államvasút, az SNCF egy rendkívül kedvező ajánlattal állt elő a fiatalok számára. Az SNCF szeretné, hogy a fiatalok többet utazzanak, és ezt természetesen vonattal tegyék!

TGV Réseau szerelvény Bèziersben (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az új TGVmax online vásárolható jegy havonta mindössze csak 79 euróba kerül, mely korlátlan utazást tesz lehetővé a TGV és az Intercités járatok 94%-án Franciaországon belül.

Gare de Bourg-Saint-Maurice (kép forrása: Wikimedia Commons)

A csak online vásárolható TGVmax jegyeket a 16 és 27 év közötti utasoknak kínálja az SNCF 79 eurós egységáron 2017. január 23-tól. A TGVmax jegyek felhasználhatóak lesznek egész évben a franciaországi TGV- és Intercités járatok 94%-án, a maradék 6%-ba azok a vonatok tartoznak, melyek már így is zsúfoltságig megtelnek.

A TGVmax lehetővé teszi a fiatalok számára, hogy oda utazzanak és akkor, amikor csak akarnak nagysebességű, komfortos vonatokkal, nem kell aggódniuk, hogy elfogy a kedvezményes jegy vagy túllépik az utazásra szánt pénzügyi keretüket. Az SNCF kiemeli, hogy a 79 eurós jegyár annyira kedvező, hogy olcsóbb, mint egy egyszeri oda-vissza telekocsis utazás Párizs és Marseille között.

A jegyek megvásárolhatóak már az utazás megkezdése előtt 30 nappal.

Ráadásul az SNCF még ezt a kedvező ajánlatot is túlszárnyalta, az új jegyeket bevezetésként mindössze 1 euróért kínálja február 28-ig. Az érdeklődés nagyságát jól mutatja, hogy a meghirdetés napján 18:00-ig már 10 ezer ember igényelte a jegyet, 53%-uk 20 és 24 év közötti fiatal volt.

tgv_map.jpgFranciaország vasútvonalai TGV közlekedésssel (kép forrása: parisbytrain.com)

"A TGVmax egy teljesen új módja az utazásnak" - állítja az SNCF igazgatója, Rachel Picard, majd folytatja: "Rugalmas és korlátozások nélküli". Végül hozzátette: "mi segíteni akarunk a fiataloknak, hogy többet utaznak, és az utazásuk jobb legyen!"

Franciaországban a nagysebességű vasútvonalak hossza 2017 elején 2142 km volt és további 630 km nagysebességű vasútvonal átadása várható még az idén. Természetesen a TGV nem csak nagysebességű vonalakon közlekedik, így a beutazható hálózat ennek a számnak a többszöröse.

A TGV motorvonatok száma több mint 500 szerelvény. A TGV vonatok az arra alkalmas pályákon 270-320 km/h sebességgel közlekednek.

Szavazás

Források

* www.railwaygazette.com
* www.voyages-sncf.com - az SNCF hivatalos oldala a TGVmax-ról

6 komment

Címkék: franciaország tgv index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9812268572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sncf 2017.02.20. 08:32:52

Azt azért ne felejtsük el, hogy a minimális előfizteési idő hónap, amiből most elengedik az első hónapot. A normál foglalások általában 2-4 hónappal a járatok indulása előtt indulnak, így simán lehet, hogy mire TGVmax-szal foglalnánk, már nincs hely a kiszemelt járaton. Én ránéztem a cikkben emlegetett vonalra és a következő hét péntek délutánra már nincs hely csak 1 nagyon késői járatra. Szóval annak segítség, aki rendszeresen nagy távolságra utazik, és rugalmasan tudja igazítani az utazás idejét, vagy napi ingázó és a munkahelye nem fizeti az utazási költségeket.
A lépés mögött egyébként az áll, hogy Franciaországban liberalizálták a buszpiacot, így megindultak a távolsági buszjáratok, jellemzően a vasúti jegyárak feléért. A buszjáratok tele vannak fiatalokkal, akik olcsón szeretnének utazni és szívesen vásárolnak az interneten.

sncf 2017.02.20. 08:37:53

Még egy apró megkötés: az előfizetésből kiszállni csak 2 hónappal később lehet (N hónap elején beadott lemondás az N+1 hónap végén lesz érvényes, de az N hónap végén beadot már cask az N+2 hónap végén), azaz, ha a hónap végén valaki rájön, hogy nincs már szüksége a TGVMaxra, akkor azért két hónapot még ki kell fizetnie.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2017.02.21. 00:45:37

@sncf: Azt hiszem az első kommentedbe hiba csúszott. Hány hónap előfizetés a minimum?

A cikk azt írja, a TGV-k 94%-a igénybe vehető, gondolom az a 6% a hétvégi, csúcsidei járat.

Az számomra nem derült ki, hogy a helyjegyet külön meg kell mindig venni, vagy ezt már tartalmazza a TGVmax.

sncf 2017.02.21. 08:40:20

@Balogh Zsolt: Igazad van, a lényeg kimaradt. 3 hónap a minimum.
A 94/6 százalék felosztás némi tesztelés (megpróbáltam néhány jártara a TGVmax-os, illetve a normál helyfoglalást és ugyanazt az eredményt kaptam) után úgy működik, hogy bárhova lehet foglalni, ahol van szabad hely, erre nagyjából igaz is lehet, hogy 30 nappal indulás előtt még a járatoknak csak 6%-a telt be. Magyarországon ritkán fordul elő, hogy egy IC teljesen megteljen (bár Budapest-Debrecen között csúcsidőben azért előfordul), de Franciaországban már jártam úgy, hogy hétfőn akartam venni szerda reggelre a Reims-Paris járatok valamelyikére (4 dupla szerelvényes emeletesről van szó) és már első osztályra sem volt egyikre sem hely.
A helyjegy ára viszont benne van (ezt megtaláltam az ÁSZF-ben). A normál (pl. havi negydéves, éves) bérletek esetén a helyjegy 1,5 euró (illetve a drágább bérletfajtában már benne van).

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2017.02.21. 22:03:26

@sncf: Legrosszabb esetben végigállja az utat a fiatal... :) A TGV úgy is gyors. :)

Ha viszont ennyire tele vannak a járatok, akkor minek akciózik az SNCF? Így is megtelnek a TGV-k a teljes árat fizető utasokkal.

Én is sokat utaztam TGV-vel, de helyem mindig volt, sőt általában válogathattam is. Jobban szeretek fent utazni, így akkor is felmentem, ha nem oda szólt a jegyem.

sncf 2017.02.21. 22:21:44

@Balogh Zsolt: Ez ugyanaz helyzet, mint a budapesti elővárosi járatokkal. Reggel Budapest felé vannak tele, ellenkező irányban meg üresek, este fordítva. Nekem kollégáim is jártak be 300 km-ről naponta (persze ez csak egy órás út).
Az állóhely jó ötlet, de a helyfoglalás kötelező, anélkül rendesen büntet a kalauz (már persze ha odaér: egy kétszintes szerelvényen van egy kalauz, aki a magyarországihpz hasonló szerkenytűvel próbálja leolvasni a jegyeket, egy 45 perces úton 100 emberrel végez is - ismerek olyan embert, aki soha nem vesz jegyet, havonta átlag egyszer bukik le, még mindig olcsóbb, mint a bérlet...)
süti beállítások módosítása