HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2016.05.12. 23:32 Balogh Zsolt

A Pyhrnbahn

A Linz–Kirchdorf an der Krems–Selzthal-vasútvonal, vagy rövidebb nevén a Pyhrnbahn egy 104 km hosszúságú, végig villamosított vasúti fővonal Ausztriában Linz és Selzthal között.

Ausztria, pyhrnbahn, WindischgarstenMegérkezés Windischgarstenbe, a vonat indul is tovább Selzthal felé, még 25 kilométer vár rá a célállomásig!

Bár korábban rövidebben már szó esett róla, kép az akkori úton még csak kevés készült róla. Legutóbbi utazásom során, egy viszonylag enyhe, májusi napon ismét vonatoztam rajta, így sikerült pótolni a korábban kihagyott lehetőséget!

Ezekből a képekből következzék egy kisebb válogatás!

Ausztria, pyhrnbahnA Pyhrnbahn vonal még lankás tájon kanyarog, de a végállomás a hegyeken túl található!

Ausztria, pyhrnbahnA vasútvonal Linzből, Ausztria harmadik legnagyobb városából indul, kezdetben enyhén dombos tájon át

A vasútvonalon sok teher- és személyszállító vonat közlekedik, és bár a vonal nem érint nagy városokat és csomópontok sincsenek rajta, mégis országos jelentősége gondoskodik az állandó forgalomról. IC-k Graz felé, kamionszállítók, nemzetközi vonatok Szlovéniába, a rengeteg hosszú tehervonat és a köztük szinte elvesző regionális járatok adják a színes forgatagot. 

Ausztria, pyhrnbahnA mezőgazdasági területeket hamarosan legelők majd erdőségek fogják váltani

A regionális járatokat többnyire a Magyarországon is ismert Talent motorvonatokkal vagy ún. Lange Schlieren személykocsikból álló ingavonatokkal állítják ki, de szükség esetén előfordulhatnak még akár InterCity kocsik is a helyi forgalomban. A vonógépek többnyire ÖBB 1044-es és ÖBB 1016-os sorozatba tartozó villamos mozdonyok.

Ausztria, pyhrnbahnApró gazdaságok elszórtan a völgyekben

Ausztria, pyhrnbahn, Klaus állomásKlaus állomás a vonal 60. kilométerénél

Ausztria, pyhrnbahn, duzzasztógátA Steyr folyó duzzasztógátja Klaus an der Pyhrnbahn település közelében

A vasútvonalat 1901 és 1906 között a Kremsthalbahn-Gesellschaft építtette, helyi érdekű vonalként. Ám miután az ÖBB-hez került, egyre inkább fővonallá vált forgalma alapján, bár még mindig többnyire egyvágányú a vonal. Több másik vasútvonallal együtt alkotják a Triest felé haladó áruszállítási útvonalat, így nem csak belföldi jelentőségű, hanem nemzetközi forgalmat is lebonyolít.

Sok iparvágány is kiágazik belőle, melyeken főleg fát és bányakincseket rakodnak. Linz közelében egy hatalmas vasúti-betonalj üzem is található. Ismerve az Osztrák Államvasút ambiciózus terveit, bizonyára még sok teherkocsit megraknak ott betonaljakkal.

Villamosítása több lépcsőben történt, Linz és Spital am Pyhrn között 1977-re lett kész a felsővezeték, az áramrendszer az Ausztriában megszokott 15 kV 16,7 Hz-es rendszer lett.

Ausztria, pyhrnbahnA hegyek közötti völgy egyre jobban összeszűkül

Ausztria, pyhrnbahnA pálya kiváló minőségű, néhány helyen 140 km/h-val is járható!

Ausztria, pyhrnbahn, Pyhrn-autópályaA távolban a Pyhrn-autópálya völgyhídja

Ausztria, pyhrnbahn, steyrA Steyr folyó tóvá duzzasztott része

Ausztria, pyhrnbahnNem csak vonattal, autóval is rendkívül látványos az idevezető út

Ausztria, pyhrnbahnA vadregényes környezetben a népesség rendkívül alacsony, csak néhány kisebb falu vagy ház jelenti az emberi jelenlétet, de sok helyen még ennyit sem láthatunk

Ausztria, pyhrnbahn, teichlHíd a Steyr mellékfolyóján, a Teichl folyón

Ausztria, pyhrnbahnA vasútvonalat a lavinaveszélytől kilométereken át drótkerítés védi

Ausztria, pyhrnbahn, Pyhrn-autópályaÉpül a Pyhrn-autópálya alagútja

A vasútvonallal együtt halad az A9-es osztrák autópálya, a Phyrn Autobahn is. A közúti forgalom számára jóval egyenesebb, több alagutat tartalmazó út épült, néhány része azonban még nincs kész. Érdekes nagyon, ahogy áthaladunk az autópálya alatt, majd egy pár perc múlva egy szűk ív után ismét keresztezzük, de most már fordított a helyzet: a vonat megy felül, az autók pedig alul.

Ausztria, pyhrnbahnLegelésző tehenek

Ausztria, pyhrnbahnJellegzetes alpesi falu a hegy lába és a vasút között

Ausztria, pyhrnbahnTúl a nehezén, ismét sík terep következik

Ausztria, pyhrnbahn, Pyhrn-autópályaIsmét keresztezzük a Phyrn-autópályát

Ausztria, pyhrnbahnLassan megjelennek az első hófedte csúcsok is a távolban...

Ausztria, pyhrnbahnBár még Felső-Ausztriában járunk, de már közeledünk egy másik osztrák tartományhoz! A magas csúcsok már Stájerországhoz tartoznak

Ausztria, pyhrnbahnAmilyen szép a képen, annyira nem kellemes élőben: a tehénlegelőket időnként híg trágyával is megöntözik, melynek szaga messzire is eljut és még zárt ablakon át is érezhető

Ausztria, pyhrnbahnA régi regionális személykocsik csendesebben futottak itt 140-nel, mint a Railjet Győr és Budapest között 

Ausztria, pyhrnbahnEgész úton a mozdony tolt minket

Ausztria, pyhrnbahnHamarosan megérkezünk

 

Ausztria, pyhrnbahnAz ív után egy hosszú alagút vár a vonatra, majd még néhány kilométer és Stájerország következik!

Ausztria, pyhrnbahn, Windischgarsten, vasútmodellWindischgarsten állomásán a vonatra várakozókat egy állandó jellegű, kisebb vasútmodell-kiállítás is várja...

Ausztria, pyhrnbahn, Windischgarsten, vasútmodell...na és egy igazi terepasztal is két párhuzamos vágánnyal, továbbá egy személy- és egy tehervonattal

A Pyhrnbahn egy igazán vadregényes környezetben vezetett, alagutakkal, hidakkal rendelkező vasúti fővonal Felső-Ausztriában, melyen változatos és sűrű forgalom zajlik minden nap. Olyan különlegességekkel is összefuthatunk itt, mint a kamionszállító RoLa vonat vagy kétmozdonyos tehervonat.

Ráadásul még nyitható ablakú személykocsik is közlekednek rajta, továbbá Budapesttől mindössze 4 órányira található a vonal kezdőpontja. Így kisebb társaságoknak vagy akár egyéni vállalkozóknak is bátran tudom ajánlani néhány napos kiránduláshoz.

1 komment

Címkék: ausztria Windischgarsten


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr228712614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása