HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2015.09.08. 13:18 Balogh Zsolt

Utazás a menekültválság éjszakáján

Már régóta szerettem volna írni egy cikket, mely bemutatja a Kecskemét-Puchberg közötti utazásomat, hogy a barátoknak és az ismerősöknek is megmutathassam, milyen is ingázni Magyarország és Ausztria között.

Eddig azonban, február óta még nem sikerült kétszer ugyanúgy kijutnom Ausztriába, mert késések, vágányzárak, kerülő utak nehezítették az utamat, én pedig egy működképes és kényelmes utazást szeretnék dokumentálni.

Szír menekültválságGyőr állomás, az utasok türelmesen várakoznak a Sopron felől érkező IC-re (a képek minősége kritikán aluli lesz, de ezt nézze el nekem mindenki a helyzetre való tekintettel, 10 órányi késés és 26 órányi ébrenlét alatt nem volt már türelmem igényes képeket készíteni)

Amit azonban a magyar állam és a MÁV közösen művelt 2015. szeptember 4-én, az még nálam is úgy kiverte a biztosítékot, hogy nem bírom megállni szó nélkül.

A blogom igyekszik pozitívan bemutatni a vasút világát szép képekkel bemutatva, de ami a szír válság kapcsán ért engem, abban semmi, de tényleg semmi pozitívum nem volt!

Az előzményeket bizonyára mindenki ismeri már: Szíriából és a környező országokból hónapok óta áramlanak a menekültek Magyarországra, nem kevés fejtörést okozva az illetékeseknek. Érdekes módon a kormány és szinte az összes média mindezt igyekszik pozitívan kommunikálni, bajba jutott, elesett embereknek beállítani a menekülteket és a lakosság szolidaritását kérik. A hírekben önkéntesek és adományozók tömegeit mutogatják, miközben a valóság számomra teljesen más! Eddig én bárkivel is beszéltem, mindenki elítéli a jelenlegi intézkedéseket és jóval radikálisabb és szigorúbb megoldást szeretnének.

Na de kicsodák is azok a szírek?

Szíria a Közel-Keleten, Törökország "alatt" található. A Magyarországnál kétszer nagyobb területű ország lakosainak száma 22 millió 800 ezer fő (2013), melynek jelentős része muszlim vallású, de emellett jelentős a keresztények száma is.
Szíria 1920-ig az oszmán birodalom irányítása alatt állt, majd a következő években egymást váltották a különböző rezsimek. Katonai puccsok, szovjet megszállás, szövetség az arab országokkal, Libanonnal és Egyiptommal szövetség, segítség az USA-nak az Öböl háborúban... Végeláthatatlan harcok az ország történelme folyamán...
A tunéziai események hatására 2011 márciusában polgárháború tört ki, mely azóta is tart. Az ország keleti fele az Iszlám Állam fennhatósága alatt áll, csupán a nyugati részeken található még a kormány által irányított részek, de itt is a lázadók folyamatosan támadják az országot belülről. A 2013-as szeptemberi becslés alapján több, mint 120 ezer szíriai halt meg, a halottak száma azóta is növekszik.

Az én történetem szeptember 4-én, csütörtökön kezdődött, amikor még csak annyit lehetett tudni, hogy Hegyeshalom és Budapest között bizonytalan ideig nem járnak a Railjet vonatok. Mi, a kollégákkal péntek délután szerettünk volna hazaindulni, ezért elkezdtem vizsgálni minden lehetséges megoldást. Autóval legfeljebb Veszprémig mehettünk volna egy felajánlásnak köszönhetően. Veszprémtől azonban még nagyon messze volt úticélom, Kecskemét, akárcsak kollégám végállomása, Szolnok.

Az idő rövidsége, továbbá az autópályán eluralkodó káosz miatt se az Über, se a Telekocsi lehetősége fel sem merült, maradt tehát a vonat. Javaslatomra Sopronba elmentünk autóval, hogy majd onnan Győrön és Budapesten át érjünk el együtt Ceglédig, majd ott szétválva ki-ki mehessen haza a családjához.

Az Elvira csak annyit írt, hogy Budapest-Keleti pályaudvar és Nyugat-Európa között nem járnak a vonatok, a Bécs-Győr-Budapest-Kőbánya Kispest-Cegléd-Szolnok-Debrecen útirányon át közlekedő Hortobágy EC-ről viszont egy szó sem esett. A menetrendi kereső sem jelzett rá korlátozást, nem úgy, mint az összes Railjet esetében. Logikusnak tűnt tehát, hogy ez a vonat menni fog, de ha mégsem, akkor majd valamilyen Győri gyorssal megyünk el Kelenföldig, elkerülve a Keletinél uralkodó káoszt.

Már az autóút is kétszeres hosszúságúra nyúlt Sopronig, hiszen mindenki igyekezett haza a hétvégére, ezzel jelentős torlódásokat okozva. De mi még időben értünk Sopronba és egy személyvonattal eljutottunk egészen Győrig.

Itt két lehetőségünk volt, vagy a Sopronból jövő IC-vel Kelenföldig, vagy pedig a 4 perccel később érkező vonattal Kőbánya-Kispesten át Ceglédig.

Én még megérdeklődtem az információnál, hogy tényleg jön-e a Hortobágy EC. A válasz igen volt, igen, a Hortobágy EC elindult már Bécsből és menetrend szerint fog közlekedni, szokás szerint elkerülve a Keleti-pályaudvart.

 Győrben a peronon a rendőrök csoportosan járőröztek és a peronokon is rengetegen várakoztak. A soproni IC késés nélkül jött, majd az utasok nagy része fel is szállt rá. A 4 perccel később jövő EC így egészen szellős volt és szintén pontosan érkezett, majd indult tovább. Mindenki megnyugodott, hogy sima utunk lesz hazáig.

Szír menekültválságÉrkezik a Hortobágy EC Bécsből, eddig minden a terv szerint haladt

Azonban nem így történt! Tatán lassítottunk, majd megálltunk, pontosan a soproni IC mellé. Én már ettől a pillanattól aggódtam, hiszen se nekünk, se az IC-nek nincs itt menetrend-szerinti megállója. Gyanúm beigazolódott, jött a kalauz és 20-70 perces késést jelentett be.

Ebből azonban több, mint 3 órányi veszteglés lett, miközben érdemi információt semmiről sem kaptunk! Ezért  mindenki telefonálgatott vagy az okostelefonján a híreket olvasgatta, reménykedve abban, hogy valami pozitív hír érkezik.

A hírekből megtudtuk, hogy a migránsok egy csoportja elindult az autópályán gyalogosan Bécs felé, eközben pedig a bicskei menekülttáborból kitörtek a migránsok. A rendőrök próbálták őket elfogni, miközben az emberek nagy része a sínekre tévedt. A biztonság érdekében ezért elsőnek sebességkorlátozást, majd teljes vágányzárat rendeltek el Tata és Szárliget között (Egyéni vélemény, hogy egy 100-120-szal közeledő vonatot napfénynél nem nehéz észrevenni, így akit elüt, az csak magára vessen, legyen az magyar rendőr vagy szír menekült).

Végül a kalauz nem hivatalosan, csak az állandó kérdezősködés miatt közölte, hogy a MÁV pótlóbuszos utazást rendelt el, így amint megjönnek a buszok Budapestről (75 km-ről!), tovább tudunk utazni. Kérdésemre, miszerint a pótlóbuszok mindenkit a jegyének megfelelő állomásra visznek-e, csak fejcsóválás volt a válasz. A buszok csak a következő állomásig járnak, onnan majd pótlóvonat érkezik. A hír gyorsan elterjedt az utasok között, akik megrohamozták a buszállomást, de teljesen feleslegesen, ugyanis akkor a buszok még el sem indultak, és talán nem is jönnek. Ne feledjük, ez nem hivatalos hír volt, csupán csak egy kósza információ.

Eközben befutott egy győri személy is, így az állomáson már három vonatnyi utas várakozott. A személy végül visszaindult, aki akart, visszautazhatott Győrbe vele. Aki pedig megtehette, az autót rendelt magának (bár kétséges, hogy azzal mikorra jutott haza, ugyanis az autópálya  akkor még le volt zárva és ez jó darabig így is maradt). Mi pedig vártuk a pótlóbuszokat és olvasgattuk a híreket. Eközben az elrohant utasok is visszatértek, mert pótlóbusz az nem volt, hiába is szaladtak a buszmegálló felé.

Végül a MÁV 23 óra körül előkapart kettő! autóbuszt, mely apránként elkezdte áthordani az utasokat a következő állomásra, Szárligetre. Itt is megindult a harc és a tülekedés, de értelme nem sok volt: a pótlóvonat csak akkor indul, ha mindenki átért a buszokkal. Ekkorra már előkerült az első fotós is, de kaptunk a buszra magyar és osztrák rendőrt is. Legrosszabb helyzetben a külföldiek voltak, akik mindebből semmit sem értettek, csak annyit, amennyit más utastársuk fordított nekik.

Szír menekültválságSzárliget 23:44-kor

Mi az utolsó busszal, az utolsó kanyarral mentünk, a buszozás után éjfél előtt tértünk Szárligetre, ekkor már 5 órás késésben voltunk! Utastájékoztatás továbbra se semmi, ellenben újabb meglepetés:a korábbi buszok utasai a sínek mellett várakoztak, mivel se pótlóvonat se hozzá való személyzet nem volt! Öt óra alatt a MÁV-nak nem sikerült erről sem gondoskodnia. Rendőr viszont annál több volt, sőt a TV is kijött. Az utasok türelme egyre csak fogyott és egyre csak nőtt az elégedetlenkedés. Már a debreceni utasoknak is otthon kellett volna lenniük, ehelyett étlen-szomjan ácsoroghattak az éjszakában (közben meg a migránsok 100 autóbuszt kaptak ingyen a kormánytól és annyi ételt és italt, hogy a rendőröket is tudták velük dobálni, én és társaim meg a 27 ezer Ft-os jegyért cserébe csak a bizonytalanságot). Legrosszabb helyzetben a kisbabások és a kisgyerekesek voltak, az éjszakát mindig egy-egy gyerek sírása törte meg.

Én és a kollégám némi önkéntes munkát is vállaltunk, ha már a magyar államot ennyire nem érdekelte a saját  állampolgárainak sorsa: ha valami hírt hallottunk, tovább adtuk, ha kellett tolmácsoltunk vagy épp babakocsit és bőröndöket cipeltünk...

Szír menekültválságVonatpótló vonat van, csak mozdonyvezető (motorvonat-vezető) nincs

Végül lett személyzet is, majd a vasutasok egy gyors szavazást tartottak arról, hogy hová menjünk: A Délibe vagy a Keletibe? Szinte mindenki a Keletire szavazott, ám ez mit sem ért, mi elindultunk a Déli felé.

Szír menekültválságVárakozás az éjszakában Szárligetnél 23:44-kor

Ezen kívül mást nem is  mondtak, a rendőrök a felüljárón át megindultak az állomás másik oldalához, de hogy mi is velük tartsunk, vagy várakozzunk? Senki nem mondott továbbra se semmit. Kollégám találóan megjegyezte, mint mikor a zsidókat deportálták Dachauba, csak tereltek minket a rendőrök, de hogy hová és mivel megyünk? Azt vagy nem tudták vagy nem akarták mondani.

Szír menekültválságElindul a menet 23:57-kor

Közben Budapesten is zajlott az élet, a focidrukkerek összebalhéztak a migránsokkal és a rendőrökkel, így a város szinte háborús övezetté vált néhány fogyatékos fociszurkoló miatt. Én és kollégám ekkor már eldöntöttük, hogy menjen a vonat akárhová, mi bizony csak Kelenföldig utazunk, onnan meg taxi Kőbánya-Kispestig és akkor még van esélyünk elérni a legelső szolnoki vonatot.

Ám jött a TV, videózták a vonatot és a sok szerencsétlen embert, interjút kértek a vasutasoktól... mi meg türelmesen vártunk. A három vonatnyi fáradt utas egy Flirt szerelvényen nyomorgott.

Újabb zseniális utasítást kaptak a vasutasok: minden állomáson és megállóban meg kell állni egészen Budapestig! Logikus, hogy a Debrecenig vagy Szolnokig utazók majd leszállnak Szárnál vagy a többi kisebb falunál, nem igaz?

A vonatszemélyzet végül csak tájékoztatott minket, miszerint a Délibe megyünk, ahonnan mindenki ahogy tud, menjen tovább a BKV éjszakai járataival. Itt volt az első angol nyelvű tájékoztatás is az éjszaka folyamán.

Szír menekültválságÉrkezés Kelenföldre, a kijelzőn 500 perc késés szerepel

Kelenföldön szinte mindenki leszállt, ki is akarna menni éjjel a Délibe? Így a vonat szinte üresen folytatta útját, mi pedig megrohamoztuk a buszokat, hogy eljussunk a Keletibe vagy Zuglóba.

Szír menekültválságTovább a BKV-val hajnali egykor, jegyet senkinél nem láttam, hogy vett volna (mi sem vettünk), attól mindenki sokkal jobban fel volt háborodva, mint hogy még jegyekeért rohangáljon

Az idióta focidrukkerek miatt a Keletiig közlekedő, már ki tudja milyen járatszámú busz elkerülte a Keletit, de én ezt egyáltalán nem is bántam, csak érjünk már végre haza! A város tele volt rendőrrel és rendőrautóval, na meg persze magyar zászlós drukkerekkel. Hogy akar ez az ország olimpiát rendezni, ha egy egyszerű, 0-0-ra végződő meccs is ekkora káoszt tud okozni?

Szír menekültválságHajnali kettő, Zugló, már csak egy órát kellett itt üldögélnünk, hogy jöjjön az első Szolnokra tartó vonat

Végül megérkeztünk Zuglóba, ahol néhány hajléktalan társaságában várhattunk még egy órát néhány Bécsből indult és Debrecenbe tartó fáradt utassal. Nekünk magyaroknak csak egy zacskónyi ajándékba vitt nápolyi volt a vacsoránk, miközben az M1-es Hegyeshalomig téliszalámival volt kikövezve...

Hiába, mi csak törvénytisztelő magyarok vagyunk (jó-jó, BKV jegyünk nem volt), nem pedig muszlim bűnözők, így nekünk csak ennyi jár a vonatjegyünk mellé...

Szír menekültválságHajnalodik Cegléden, 45 perc és jön a kecskeméti vonat, lassan 24 órája, hogy fent vagyok

Innen már Cegléd a mindenhol megálló személyvonattal sétagalopp volt. Cegléden elbúcsúztam kollégámtól, akire még hosszú út várt Szolnokon át Abádszalókig én pedig vártam a szemerkélő esőben és hidegben további 45 percet, hogy jöhessen végre egy igazi kohószökevény vonat csupa rozzant by kocsiból, amikben még világítás sem volt! A másik lehetőség valamelyik fülkés Bp lehetett volna, de ott minden fülkében kettesével aludtak a piros-fehér-zöld sálas drukkerek...

Szír menekültválságMegérkezés Kecskemétre a szemerkélő esőben reggel 6-ra, 10 órányi késéssel

Végül a tervezett 20:10 helyett másnap 6:00-kor szállhattam le Kecskeméten! Köszi magyar kormány és köszi máv, igazán európaira és kellemesre sikerült a hazautam! És hogy hogy jutok vissza? Egy nappal az indulásom előtt erre még senki nem tudott nekem válaszolni!

A mai szavazás rendhagyó lesz, ugyanis politikai kérdést tesz fel. A média alapján a menekülteket rengeteg önkéntes segíti és mindenki nagyon örül nekik, véleményem szerint azonban a valóság egészen más, így lássunk egy nem-reprezentatív felmérést erről a kérdésről itt a blogon:

komment · 1 trackback

Címkék: magyarország index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr337767570

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fegyverek elől, vagy fegyverek mellől menekülnek? 2015.09.09. 10:33:57

Menekülni kellett neki, mert nem bírta elviselni, hogy két géppuskával kellett irtania az ellenségeit. Több tucat ilyen és hasonló kettős fotóval van tele a net. Ja és, hogy ki a hazájáért harcoló katona, vagy forradalmár és ki a terrorista csak néző...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2015.09.09. 08:20:56

Kis ország, kis ésszel, és ezen még adónk milliárdjai sem segítenek.

saq 2015.09.09. 08:40:05

MIT IRIGYKEDSZ TE GECI? ADJAK NEKED TÉLISZALÁMIT? AZ KELL? TE KOLDUS!

anna_over_the_moon 2015.09.09. 08:43:28

Szerintem egyáltalán nem kell hozzá menekültválság, hogy a MÁV ne tudja az utasokat normálisan tájékoztatni. Ehhez simán elég egy hóesés is - egyszer én is jöttem 12 és fél órát egy szimpla havazás miatt Pécs - Fehérvár útvonalon, amikor is Sárbogárdon egy olyan IC-t vártunk 4 órán át, ami el sem indult Pestről...

És a híres március 15-ről (3 nap Győr mellett egy motelben) még nem is beszéltem.

Szóval átérzem, milyen dühítő is ez, de az egészet a "bűnöző muszlimokra" kenni egy olyan embernek, aki Ausztriában dolgozik, vagyis maga is bevándorló (megélhetési, mert gondolom, azért az életed nem forgott veszélyben Kecskeméten) - nos, az egy icipicit gáz, szerintem. Közted, és azok között az emberek között egy nagy különbség van: ők nagyobb részt az életüket féltették, azért indultak útnak.

Ha jól olvasom ki a soraidból, tulajdonképpen nem találkoztál egyetlen menekülttel sem az utad során, szóval nem értem, honnan szeded a "személyes tapasztalataidat" a bevándorlókkal kapcsolatban...

Remélem, rendben visszaértél Ausztriába

tralalala 2015.09.09. 08:43:32

"Én és a kollégám némi önkéntes munkát is vállaltunk,"

Hát kb. ez is a különbség. Egy valamirevaló migránscsapat nekiállt volna szétverni az állomást, egyből lett volna busz.

Te meg, buta törvénytisztelő magyar, képes vagy megszervezni az életed, kifizetni a jegyet, ezen felül még a közösséget is segíteni. Magadra vess. A jó tettek nem maradnak megbosszulatlanul :D

exilis 2015.09.09. 08:45:54

Szánalmas egy picsogás volt ez a poszt.

tralalala 2015.09.09. 08:46:54

@anna_over_the_moon: "egy olyan embernek, aki Ausztriában dolgozik"

Jog szerint, EU tagként dolgozik. Nem a határon átbújkálva, regisztrációt elkerülve, hamis szír útlevéllel, magát menekültnek hazudva ingyen szállást követel (de "no camp! no camp!", elvégre nem állatok vagyunk, hogy mindenféle tornatermekbe meg sátortáborokba menjünk...).

Terézágyú 2015.09.09. 08:49:27

"Érdekes módon a kormány és szinte az összes média mindezt igyekszik pozitívan kommunikálni, bajba jutott, elesett embereknek beállítani a menekülteket és a lakosság szolidaritását kérik."

??????????????
Ezt teszi a magyar kormány????????

anna_over_the_moon 2015.09.09. 09:01:11

@tralalala: nyilván, jogosan dolgozik az Ausztriában, és én ezért nem vetem meg... Tőlem mindenki ott él, ahol akar, de azért sokat elmond róla, hogy kivándorlóként, máshova meg bevándorlóként ez csak akkor OK, ha ő a dolog tárgya, nem valaki más.

Ami engem zavar, az a demagógia, amit amúgy Te is erősítettél ezzel a hozzászólásoddal, mivel pontosan annyira nem tudod, hogy a fenti állításaidnak mennyi az igazságtartalma, mint az, aki a facebook-on tájékozódik ebben a kérdésben.

Na mindegy, szerintem nem a MÁV feladata a menekültkérdés megoldása, és teljesen természetes, hogy amikor a kormány hónapok óta töketlenkedik egy nyilvánvalóan hónapok óta ismert probléma menedzselésében, ami ettől eszkalálódik, akkor annak hatása lesz a tömegközlekedésre - amit természetesen azok szívnak meg, akik éppen tömegközlekednének. Nyilván dühítő, sajnálom is érte.
De tökre nem lett szimpatikus azáltal, hogy -jó magyar szokás szerint, mert azért úgy látszik, hiába a nagy europäerség, meg "nekem jogom van Ausztriában dolgozni", azért a jó kis magyar beidegződéseket nem sikerült levetkezni- "bezzeg értem, derék magyar emberért (persze nem Magyarországnak adózok, de hagyjuk) nem küldtek buszt, de a koszos muszlimokért igen..." - felkiáltásokkal sikerült egy jó adag uszítást is csempészni a posztba.

További szép napot Nektek!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.09.09. 09:06:46

fideszbarmok ideérnek lesz itt olyan ballibezés...!

tomcsicsi 2015.09.09. 09:06:59

Nem a menekültek miatt késett a máv tíz órát, lássuk be. Elég indok ennek a vállalatnak a késésre, ha leesik két szem eső, fél fokkal magasabb a hőmérséklet a százéves átlagnál vagy Madonna megszülte harmadik gyerekét.

dîszkorzo 2015.09.09. 09:07:50

Szerintem te egy rasszista pocsfej vagy aki pont beszopta a valoban kaotikus napon,DE mibol gondolod ,hogy akiket le muszlim bunozozol az valoban muszlim-é,vagy bunozo-é?Sziriaban elnek keresztenyek is,de biztos szandekosan csesztek el a napodat.Amugy erdekes stilusban irsz,olyan passziv a rasszizmusod,nem direk,csak jol elrejtesz egy-egy szot a megfelelo helyen,megfelelo idoben es mar igy is van megfelelo hatasa.Szoval fogyaszthato,de sunyi.Azt szeretnem megtudni,hogy a konzervativ(adott esetben xenofob)gondolkodok miert zarjak ki az emberseget,egyutterzes?Persz az ideologia felulirja,tudom.DE talan pont most lenne lehetoseguk fejlodni, tovabblepni amikor menekultvalsag van.A tortenet csak annyi,hogy ezek az emberek
NEM AKARNAK HABORUS OVEZETBEN ELNI,ezert elindultak,ahogy oly sokan oly sokszor tettek masok is,menekultek egy elhetetlen rendszer elol valahova ahol jobb sorsra lelnek.

nyikk 2015.09.09. 09:14:21

A keretesbe érdemes lett volna beleírni, hogy Szíria sok más közel-keleti országhoz hasonlóan túlnépesedett, 50 év alatt 5x lélekszám.Új haza kéne nekik.
amúgy meg nincs itt egy menekült sem.Senki nem fut az életét mentve több ezer km-t.Ők az iszlám öntudatlan trójai falovai.

high up! 2015.09.09. 09:15:01

@tralalala:

te Átlaghülemagyar náci, nem mindenkinek adatik meg mint apád generációjának 56-ban, hogy bár útlevelük nincs, de mégis bőröndökkel megpakolva két hét alatt 200 ezernyienr átsétálnak a nyitott határon és azt hazudják, hogy őket éppen üldözik a zellenforradalmi csapatok.

Vagy a másik magyar fajtája, aki Ibusz úton útlevéllel kényelmes buszban kiutazot Bécsbe, majd ott maradt, mert a rendszer aztán nagyon az életére tört.

Te meg itt pofázol TE kis takonynáci arról, hogy ami a te fajtádnak járt, az másnak nehogy járjon már. Te tróger magyar!

FOLYTASSUK!

tralalala 2015.09.09. 09:17:55

@anna_over_the_moon: , "hogy kivándorlóként, máshova meg bevándorlóként ez csak akkor OK, ha ő a dolog tárgya, nem valaki más"

Nem, nem akkor OK, ha neki megfelelő, hanem ha jogosan teszi, amit tesz.

@dîszkorzo: "NEM AKARNAK HABORUS OVEZETBEN ELNI"

...Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország háborús övezetek? Sőt, akár Törökország, Szerbia, Macedónia háborús övezetek? Tényleg egyből Germoney meg Sweden kell?

Magad sem hiszed, hogy ezek az emberek menekülnek. Ezek az emberek migránsok. Amivel nincs is semmi gond, amíg legálisan csinálják, nem a menekült státuszuk mögé bújva.

ap · http://premiumlivesets.hu 2015.09.09. 09:20:00

balfasz volt a máv, ezért a kurva anyjukat a menekülteknek... logikus.
kicsit túltoltad a témát, annak ellenére, hogy február óta mindig gondok voltak a vasutozással, most meg mindenről a menekültek tehetnek, nem gondolod?
a máv egy felsővezetékszakadás esetén is pontosan ilyen inkompetens és se tájékoztatást, se segítséget nem ad. de persze ezt pontosan tudod te is..

tralalala 2015.09.09. 09:20:52

@high up!: Azt mondod, a magyarok is tüntettek, ha a németek nem intézték elég gyorsan a papírjaikat, és az első napokban csak mindenféle tornatermekben tudtak szállást adni nekik saját lakások helyett?

m.mainpost.de/regional/wuerzburg/Fluechtlinge-Hilfsorganisationen-und-Hilfseinrichtungen-Krisenstaebe-Sportstaetten;art736,8897938

szamok embere 2015.09.09. 09:21:58

Nem bombázták szét a házadat, nem ölték meg a családtagjaidat, egy kellemetlen éjszakád volt, és ennyire kiborultál. Hogyan néznél Te ki, hogyan viselkednél, ha annyit gyalogoltál volna, mint a menekültek?

asdf 2015.09.09. 09:26:05

Amikor a kommentek nagyobb betuvel vannak, mint maga a post, az mindent elmond egy oldal design-jarol :P Talan erdemes lenne atgondolni ezeket a hangyafasznyi betuket...

Wrex 2015.09.09. 09:27:02

@anna_over_the_moon: Szívecském, ha valaki demagóg, akkor TE vagy az.

"máshova meg bevándorlóként ez csak akkor OK, ha ő a dolog tárgya"
Rohadtul nem erről van szó, csak az agyacskád nem képes feldolgozni. Segítek:
1. EU állampolgár, papírokkal, hivatalosan munkát vállal egy EU tagországban, fizet adót, az utazást, lakhatást, élelmezést az adózott jövedelméből fizeti
vs.
2. Kituggyahonnan (mert a papírjaikat eldobálták, ha kérdezik akkor meg összevissza hazudoznak) a zöldhatáron átkelt (vagyis illegálisan itt tartózkodó, szabálysértő, esetleg még meg is rongálta a magyar állami tulajdont, tehát többszörös szabálysértő), adót nem fizető, utazásért legfeljebb az embercsempészeknek, az összes többiért senkinek sem fizető, követelőző, autópályán gyalog közlekedő (újabb szabálysértés, egy adófizető magyar állampolgár ilyesmiért súlyos büntetést kapna), az ingyen kapott kaját meg sokminden mást szétdobáló, buszban szaró csürhe.

És ezekután az úgynevezett demokratikus államokban nem az első viselkedést hanem a másodikat támogatják az úgynevezett liberálisok.

Ja és az is érdekes, hogy ha félhülye fociszurkolók törnek-zúznak, akkor megy a vinnyogás hogy miért nem állították meg őket a rendőrök, ha a bevándorlócsürhe teszi akkor viszont azért megy a vinnyogás hogy miért nem nyalták ki a seggüket még jobban a rendőrök.

KUHULIN 2015.09.09. 09:27:50

@high up!: Te hol élsz? Hogy kerültél oda? Kényelmesen, vagy menekültél?

Dr. Rudi 2015.09.09. 09:31:08

Tájékozottságból, emberségből egyes. Leülhetsz.

Wrex 2015.09.09. 09:32:35

@dîszkorzo: Szerintem meg te vagy a rasszista pöcsfej. Miért bűnöző? Lássuk:
- illegálisan átlépett a határon
- nincsenek azonosító iratai mert eldobálta
- a hivatalos szerveknek hazudik a személyazonosságáról, vagy eleve hamisított papírjai vannak.
Innentől kezdve tökmindegy hogy honnan jött.

"Azt szeretnem megtudni,hogy a konzervativ(adott esetben xenofob)gondolkodok miert zarjak ki az emberseget,egyutterzes?"
Én meg azt szeretném tudni hogy a liberósok miért zárják ki a józan észt és a logikát?

tralalala 2015.09.09. 09:36:30

@szamok embere: A menekültek nagy része nem háborús országból érkezik. Ez egy rohadt nagy kamu. A valós háborús menekülteket be kell fogadni, az afgán taxisofőr meg migráljon legálisan, ne adja ki magát menekültnek.

Wrex 2015.09.09. 09:36:31

@szamok embere: "hogyan viselkednél, ha annyit gyalogoltál volna, mint a menekültek?"
Erről kérdezz meg egy-két ironmanest. Olyanokról hogy ők vajon beleszarnak-e a buszba, ami ingyen szállítja őket. Rátámadnak-e a rendőrökre akik kísérik őket. Visszadobálják-e az ingyenkaját miközben azon hisztiznek hogy éhesek. Átmennek-e illegálisan a határokon, majd követelőznek-e pofátlanul hogy ingyen szállítsák őket tovább. Hirtelenjében ennyi.

bandinyúl 2015.09.09. 09:40:26

Nagyon sajnálom hogy ilyen "akciódús" lett a hazautazásod.A MÁV csak ilyen.
A menekültekkel kapcsolatos érzelem nyilvánításod azonban nagyon mocskos.
Voltál már az életedben olyan helyzetben mikor választanod kellett élet és halál között?Náluk ez mindennapos volt.Nem sok garancia volt
az életbemaradásukra.Nálunk is volt már ilyen helyzet,de valószínűleg korod miatt fogalmad sincs róla és az igazságról.Szomorú azonban az,hogy az emberek egy részéből a legkisebb szánalom és megértés,és főleg a segítőkészség és akarat parányi szikrája is hiányzik.Szomorú hogy ezek nevezik magyarnak magukat,és mindenki elé helyezik a saját érdekeiket.A blog amit írtál lehet hogy tényszerű.Az viszont teljesen biztos hogy az emberség legkisebb szikrája is hiányzik belőle.
Én szégyellem magam helyetted is.

KUHULIN 2015.09.09. 09:44:31

@Wrex: Ja. A "sokat gyalogló emberek" nekiiramodnak, aztán 1,5 Km. múlva úgy elfáradnak, hogy követelik a buszt... :)

Wrex 2015.09.09. 09:45:38

@bandinyúl: "választanod kellett élet és halál között"
Ez addig volt igaz amíg eljutottak az első olyan országba ahol nincs háború. És az nem Magyarország. Tehát hazudsz.

"az emberség legkisebb szikrája is hiányzik belőle"
Belőled meg a gondolkodásé.

"Én szégyellem magam helyetted is."
Gyorsan keresek valami cukimuki koelhó idézetet amit berakhattál volna a végére.

bandinyúl 2015.09.09. 09:57:47

@Wrex:
Nem értem kiakadásod lényegét.Melyik az az ország útközben ahol nincs valamiféle ici-pici villongás.
Törökország,na ne.Görögország,lehet hogy holnap nem is lesz,Szerbia igaz ott csak a múltban lett vége a háborúnak,be még most is lőnek nem is messze a magyar határtól.
Lehet hogy nem egy gondolkodásúak vagyunk.Hála az istennek.Én ember vagyok ,és te?

anna_over_the_moon 2015.09.09. 09:59:17

@Wrex: Kedves Wrex

Nem vagyok a szívecskéd, meg kikérem magamnak a leereszkedő hangnemet - ez is demagógia, de hagyjuk.

Tisztázzunk valamit. A poszt fő mondandója szerint a kivándorolt magyar haza akar térni szülőföldjére, látogatóba, a külföldön megkeresett és leadózott eurójából, és hoz nápolyit ajándékba is. OK, tök jó.
Sajnos szerencsétlen napot választott erre, bár, a poszt elején írja, hogy eddig tulajdonképpen bármelyik útja szar volt... csak ez volt a legszarabb...

Majd amikor a magyar állam hónapok óta tartó töketlenkedése következtében több ezek km-t gyalogolt emberek (akikről sem te, sem én nem tudjuk hitelesen megállapítani, hogy menekülnek-e vagy bevándorolnak, azért, hogy ott dolgozzanak, ahol a posztíró, vagy mondjuk felrobbantsák őt) úgy döntenek, hogy még 30 km-t gyalogolnak, ezzel -mint amúgy bármilyen spontán, vagy előre szervezett tüntetés esetén lenni szokott- jó nagy fennakadást okoznak a közutakon, és ezért a magyar állam vasútján több órás várakozás lesz (érted - közút, vasút), a posztíró -aki ugye egyetlen migránssal sem találkozott, mivel azok a közúton voltak azt TAPASZTALTA (nyilván a facebook üzenőfalát olvasgatva, bár erre sincsenek hiteles információim), hogy ezek büdös muszlim bűnözők, akiknek a seggét bezzeg a magyar állam kinyalja, mert -nyilván nem az Ő adóforintjából, mert ugye Ausztriában adózik- buszokat küldd értük, hogy zavartalan lehessen a forgalom az M1-en.
Szendvicset mondjuk nem a magyar állam adta nekik, hanem a magyar adófizető polgárok, tudod, akik nem csak látogatóba jönnek ide, hanem itt is élnek. Nyilván a posztíró nem nézett volna hülyén, ha Tatán odamegy hozzá egy kedves édesanya, és megkérdezi, hogy kenjen-e neki egy zsömlét. Nem szalámisat, mert azt a büdös muszlimok amúgy nem eszik meg. Disznóhúsból van (nyomokban).

Így van, ebben a posztban semmi demagógia nincsen.

Cormorant 2015.09.09. 10:02:41

@anna_over_the_moon:
Torzít, ha valaki egy EU ország állampolgárát bevándorlónak nevezi azért, mert másik országban vállalt munkát az EU területén.
Nem, ő NEM bevándorló, hanem az EU tagja.
Senkinek nem junta az USA-ban bevándolónak nevezni azt, aki NY-ból LY-ba megy dolgozni. Ez mobil munkavállalás és nem vándorlási kérdés.
Sajnos még nagyon erősen élnek bennünk a kommunista beidegződések, amikor Hagyeshalom felé közeledve már jöttek a vonaton a határőrök. Ideje ezeket a beidegződéseket elfelejteni és az EU-t egységes területnek tekinteni munkavállalás szempontjából.
... és még egy szempont: mi van, ha a srácnak osztrák barátnője/felesége/családtagja van és úgy döntöttek, hogy ott telepednek le. Vagy neked mindenki bevándorló, gondolkodás nélkül?

tralalala 2015.09.09. 10:03:01

@bandinyúl: "Voltál már az életedben olyan helyzetben mikor választanod kellett élet és halál között?Náluk ez mindennapos volt."

:D

Nem kétlem, hogy ilyen is van köztük, de mondjuk aki Koszovóból, Macedóniából, Törökországból jön, ott azért nem ez az általános.

tralalala 2015.09.09. 10:06:06

Na nem baj, a poszter most jól megkapta, hogy rasszista.

A poszter levonja a tanulságot, hogy ha méltánytalannak tartja, hogy ismeretlen, identitás nélküli, illegális emberek mászkálnak szanaszét az országban káoszt okozva, akkor ő rasszista.

Hát látjátok, kedves ballib barátaim, így lesz egyre több a rasszista.

guy2 2015.09.09. 10:08:44

"(Egyéni vélemény, hogy egy 100-120-szal közeledő vonatot napfénynél nem nehéz észrevenni, így akit elüt, az csak magára vessen, legyen az magyar rendőr vagy szír menekült)."

Innentől nem olvastam tovább. Aki ilyen érzéketlen mások iránt, az kezeltesse magát, de legalább ne fröcsögjön ide szart vélemény címén.

KUHULIN 2015.09.09. 10:10:10

@anna_over_the_moon: "Majd amikor a magyar állam hónapok óta tartó töketlenkedése következtében több ezek km-t gyalogolt emberek (...)"
Ja. Több ezer Km.-t gyalogoltak! LOL!
Hány éves vagy? Hat? :)

anna_over_the_moon 2015.09.09. 10:13:08

@Cormorant: semmi bajom vele, hogy ő hol él, joga van hozzá.
Más kérdés, hogy szerintem komoly probléma a kivándorlás, már csak ha magamat nézem, 10-ből 7 barátom külföldön él, a gyerekeik valószínűleg már nem lesznek magyarok, de az unokáik már biztosan nem.

Az EU-tagországok ki-bevándorlói és az "illegális bevándorlók" közt annyi a különbség szerintem, hogy az első volt olyan szerencsés, hogy nem az életéért menekült.

Na, de nem ez a poszt témája, hanem a vasút, ami szar.

cabeza 2015.09.09. 10:15:43

Szep reszrehajlo. Eloszor azzal kezded hogy igy meg ugy kedves migrans/menekult, de neked mas a tapasztalatod es akkor elmondod a torteneted amiben egy szal menekult,szir, migranssal se talalkoztal.

Amit te valojaban tapasztaltal az az hogy ez az orszag nem volt felkeszulve semmilyen menekult aradatra. En inkabb ezt szurtem le a mondandodbol.

anna_over_the_moon 2015.09.09. 10:20:42

@KUHULIN: igaz, nem tudom hitelesen megállapítani.
Egyébként, ha már magyar vasút - utaztam az említett balkáni vonalakon, hát, nagy élmény volt! Néha jobb lett volna gyalogolni. :-D

Cormorant 2015.09.09. 10:28:51

@anna_over_the_moon:
Azt hiszem, hogy a mondanivalóm lényege nem ment át, továbbra is ki- és bevándolókról beszélsz EU vonatkozásában.
Tudod, mi a feleségemmel külföldön, nem EU-ban élünk, de a feleségem kiküldött - ugye, ez is egy fogalom, amit jó lenne figyelembe venni -, én pedig szintén abban az országban dolgozom - én akkor most kivándorló lennék?
A lányom külföldre járt egyetemre (több, nem cask EU-s országba, ösztöndíjakkal), majd az egyik EU-s országban találta meg a számítását, azon az egyetemen, amin az MSc-t végezte. Ő kivándorló? Nem tartom annak.
A fiam az, aki a családi tűzhelyet otthon őrzi. És szerintem gyakrabban tartjuk a kapcsolatot, beszélünk telefonon és találkozunk négyen személyesen, mint ha mind Mo-n élnénk. Akkor most sírjak, hogy a család szétesett?
Nem esett szét, cask különböző országokban élünk. És mi van, ha nem lesz magyar az unokám, plane a dédunokám? SEMMI! A lényeg, hogy boldogulnak és örülök, hogy ezt elősegítettem.
És mi lesz, ha a dédunokárk egymás nyelvét nem fogják érteni? Semmi! Te hány rokonoddal tartod a kapcsolatot dédunokaöccs szinten? Ha 0-nál többel, akkor az elenyásző kisebbséghez tartozol. És unokaöccs/unokahúg szinten? Szintén nem tartozol a többséghez.
Nos ezért tépni a szánkat holmi kivándolási kérdéssel (ami nem is az!) és ragaszkodni a MAGYAR családi tűzhelyhez - nem a család boldogulását segíti! Persze a szülőnek xar! Nekem se jó! De ez szolgálja a gyerekeim boldogulását! szvsz.
Ezért megbocsáss, de én is demagógnak tartom a jelenlegi felfogásod, de a változás jogát megelőlegezem :)

_Epikurosz_ 2015.09.09. 10:29:29

Ha valami fennakadás vagy terelés van, akkor mindig a nem kötöttpályás a megoldás. Vidéki. :P

futyisapka 2015.09.09. 10:31:53

Az az igazság, hogy a MÁV szinte minden szinten minősíthetetlen színvonalon működik. Ezért az első számú vezető a felelős. Akit aztán kurvára nem von senki soha felelősségre. Szerintem úgy kellene a jövőben megbízni valakit, hogy mondjuk kap 5 évet s ha az 5 év alatt nincs javulás, akkor 5 évre börtönbe megy. Eszement összegeket lopnak el, veszteségesek, szar a színvonal s nem történik semmi.

10-15 éve olvastam, hogy a MAV-vezetők bérszámfejtését kiszervezték, hogy a belső emberek ne tudjak, ki mennyit keres. S ez egy állami cég!!!!!!

tralalala 2015.09.09. 10:31:55

@anna_over_the_moon: A magyar mgrációs ráta amúgy pozitív volt a mostani menekültáradat előtt is. Sokan kivándorolnak, sokan meg be.

A népesség viszont valóban fogy, ez főleg természetes fogyás.

anna_over_the_moon 2015.09.09. 10:40:22

@Cormorant: épp ezt mondtam. Tőlem mindenki éljen ott, ahol akar, de személy szerint én nem örülök neki, hogy 10-ből 7 barátom nem itt él, ahol én. Vess meg, de nekem ez nem jó.
Nyilván, ha én is elmennék egy 8. országba, ugyanaz lenne a helyzet.
Az, hogy minek nevezem, a lényegen nem változtat. A magyar emberek (fiatalok) jelentős része nem Magyarországon akar élni, ami szíve joga, az egyéni boldogsághoz való jog megkérdőjelezhetetlen szerintem is.

De ennek semmi köze a vasúthoz.

Tom66 2015.09.09. 10:42:17

Most akkor szidjam az osztrák vagy német közlekedési minisztériumot, hogy a München-Salzburg autópályán rendszeresek a több kilométeres dugók és én ezért mindig később érek haza.

ursus artos 2015.09.09. 10:43:20

Az a helyzet, hogy szeptember 4-én nem szokásos ügymenet volt az országban. Szinte bárhol.
Zsolt, mit tegyek én, - náci fideszes - hogy meg tudd bocsájtani az államnak és a MÁV-nak, hogy akkor, ott és abban az időben nem tudott téged pontosan oda szállítani ahova akartad? Zavarjam el a kormányt? Szégyenkezzek amiért magyar vagyok és itt élek? Fizessek neked kártérítést?
Mit szeretnél?

Nagytermészetűkicsibácsi 2015.09.09. 10:45:22

"...eközben pedig a bicskei menekülttáborból kitörtek a migránsok. A rendőrök próbálták őket elfogni, miközben az emberek nagy része a sínekre tévedt."
Ez netto hazugság, barátom.
Ahogy sok más is a posztodban.
Nem tévedt senki a sínekre, nem a táborból kerültek oda hanem azok indultak el helyismeret híján a sínek mentén akik több, mint egy napja a bicskei állomáson veszteglő vonatban aszalódtak. Éhen. És nem téliszalámit zabálva.
Érted, nem 6 órát késtek mint te, hanem jegyet váltva a Keletiben felszálltak egy Győr-Sopron/Szombathely vonatra amelyik Bicskén lehorgonyzott és többet nem mozdult. Ezt unták meg.

high up! 2015.09.09. 10:46:07

@tralalala:

Azt mondom Gejzuka, hogy te egy kretén fidesznáci vagy. Önálló gondolatod egy sem, csak amit Orbaneszku fúj, azt fújod fel itt.

És igen, a németek és osztrákok meglepődtek és pár órán(!!) keresztül tehetetlenek voltak, hogy mennyi menekült jött szeptember 6-án. Ugyanis Orbaneszku hazudott az osztrák kancelárnak a számukat illetően, a kétharmadukat letagadta. Ezzel televolt az osztrák sajtó.

Ahhoz is tökhülye vagy hogy tudjad, hogy aki menedékjogot kér, azt megilleti a Genfi Konvenció szerint az elbírálási időre a tartózkodás és ellátás. És majd az elbírálás eredményeke mondja meg, hogy van-e joga az illetőnek a menedékre vagy sem. Ez sokszor éveken át tartó ellenőrzési folyamat. Úgyhogy nem a magadfajta neonáci fidiótája fogja a határkerítés mellett puskával a kezében eldönteni ott helyben, hogy ki a menekült és ki nem.

A harmadik, hogy lásd milyen marha vagy: itt rinyálsz, hogy miért nem marad a menekült Magyaro-on, mert az biztonságos, de ha rajtad maradna 100 ezer menedékkérő elbírálásra, akkor meg azon rinyálna az a primitív fideszes agyad, hogy hát ezt meg ki bírja el?

Tulajdonképpen benned az a talány, hogy ennyi analfabetizmussal hogy hogy mégis tudsz írni.

FOLYTASSUK!

átlátó 2015.09.09. 10:50:52

Hát tesó, a MÁVval nekem is volt már számos konfliktusom, szóval nem mentegetném őket...de ha előre tudod, hogy meleg a pite, magadnak köszönd meg a megoldásaidat...továbbá... a kérdéssor olyan, amilyen a megoldásod volt ahhoz, hogy haza keveredj valahogyan, amikor tudni lehet, hogy a MÁV a szürke hétköznapokon sem tudja időnként teljesíteni azt, amit a jegy ára tartalmaz.
Ilyen és hasonló "stratégák" miatt háborúkat lehet elveszteni. Szóval nem egy Rommel veszett el benned tesó. :D
Ne, ne gyere azzal, hogy azt a háborút is elvesztették a németek, én Rommelről beszélek.
A lényeg, hogy túlélted a kalandot, amiről ugye a népvándorlási honfoglalók nem tehetnek, mert "szerencsétlenek". Épp annyira, mint te voltál a jeles napon, amit igen plasztikusan ismertettél...szembe mentetek egymással, oszt te húztad a rövidebbet.
Pintér Sanyi bá' után szabadon, utalva arra, hogyan kell átülni egy másik közúti társas gépjárműbe (nem motorra, mert az ugye nem fűthető sátor ): mindenki vegyen át egy "szerencsétlent" és akkor majd mindenki szerencsés lesz ettől.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2015.09.09. 10:51:18

Mindenhol elmondták, hogy mekkora káosz és fejetlenség van. Aki ennek ellenére elindul vonattal, az megérdemli, hogy így járjon. És még picsog érte, ez a legszomorúbb :(

Arról kéne inkább cikket írnod, hogy a magadfajta nagyokosokat milyen módon kellene tájékoztatni ahhoz, hogy elhiggyék végre, hogy NE SZÁLLJANAK VONATRA BAKKER.

Peetee 2015.09.09. 10:51:20

Én, és kb. 300 sorstársam a másik irányba szopta be ugyanekkor!
Túlóráznom kellett (Bp. XI.ker), este 20:30kor indulás előtt ránéztem a MÁV online felületére, Tatabánya felé 3-10perc késéssel voltak beírva a korábban indult vonatok érkezési időpontjai, örömmel nyugtáztam,h nincs nagy késés a vonalon. kimentem Kelenföldre, ahol közölték, hogy kb. 18óra óta nem járnak a vonatok ezen a vonalon. a MÁV menetrendben legalább 5 vonat volt beírva, úgy, mintha közlekedett volna, 0-10perc késéssel!!!! Undorító. Autóbusz Tatabánya felé 19:49kor elment az utolsó, ott álltam péntek este, a túlórázó jómunkásember, akinek esélye nincs hazajutni, kijutni a FŐVÁROSBÓL tömegközlekedéssel, péntek este 20:55kor! Vicc.
Valahogy kinyomoztam, hogy állítólag hamarosan(!) lesz egy vonat, ami talán elmegy Bicskéig. Szereztem kaját, felmásztam a 5-6os peronra, 21:40kor a hangoson is beígértek egy személyvonatot a déli felől, Bicskéig. Aztán Szárligetig, aztán Szárig, aztán Bicskéig...totál káosz. Közben befutott a 14esre egy gyorsvonat, ami valahonnan a keleti országrészből ment volna Győr felé. Leszállították az embereket, és átterelték őket a 5-6os vágányra. Közben befutott egy duplás Flirt Győr felől, mindenki nézett,h ez honnan került ide. A mozodonyvezető úgy tudta, vissza kell fordulnia majd a déliből, a kalauz passzolt. Ekkor félszáz napi ingázó, és kb. 200-300ember a gyorsvonatról várt-várt a semmire, a bizonytalanságra, információra. 22:10körül valóban jött egy vonat....egy szimplát küldtek ki a déliből az ökörállatok. Tömegnyomor és embertelen utazási körülmények ellenére szinte mindenki, aki befért, felszállt, hiszen senki nem akart pályaudvaron éjszakázni, meg lehet,h 4napig nem jár erre semmi, tán még a síneket is felszedik...
Be lett ígérve, hogy Szárligetig megyünk, jó sokan rászerveztek: győri kislányoknak szülők kiszervezték a szárligeti nagypapát, ne aggódjanak, ott töltik az éjszakát a nagyszülőknél...stb. Bicskéig elvergődtünk kb. 40perc alatt, itt több száz rendőr várta vonatot, a fáratságtól frusztráltan jó sok mindenkibe belekötöttek: lengyel túrakerékpáros srácokat igazoltattak és motoztak meg, jól öltözött cigányasszonyt is 10percig vizsgálták, pedig szépen beszélte a magyart, igazolványai rendben voltak, tisztelettudóan viselkedett, mégis kipakoltatták a böröndjét a peronon a betonra rengeteg utazó szemel láttára...megalázó helyzetet teremtettek, nevetgélve cigarettáztak a holmiját a földre kipakoló asszony felett. Én is kaptam egy PASZPORT utasítást, adtam személyit, megkérdezték, hogy a melettem álló bevándorló kisfiú az enyém-e? Mondom nem. Erre: biztos benne, mert ha utóbb kiderül, bajok lesznek. Ott állt 1,5méterre az egész családja, papírjaik rendben voltak. 20perc parádézás után többen kérdezték a kalauzt,h mikor megyünk tovább, azt mondta: 1 perc és indulunk. Újabb 20perc után 23:55kor közölte, hogy bizonytalan ideig állunk, mert nem fér be a vonat Szárligetre!!! Ez ellentmond a cikkben olvasottaknak és a fotóknak, tehát hazugság volt!!! Senki nem tudta, hogyan tovább, ott állt 300-400 ember, egy totálisan teletömött Flirt, adófizető magyar állampoklgárokkal ,akik Tatabánya-Tata-komárom-Győr-Sopron-Sz.hely környékére kívántak hazajutni, de szépen otthagyta őket a ló***ban a MÁV. Az én kálváriám eddig tartott, 20km-re az utthonomtól felébresztettem a cimborámat, aki kocsiba pattant és elgurult értem. Időközben összeszedtem másik 3 sorstársamat, egy srácot kivittünk Vértesszőlősre, ketten Tatabányára jöttek velünk, így legalább 4en hazajutottunk éjjel 1órára; a többi utassal sajnos nem tudom, hogy mi lett. Tatabánya határában láttunk azt a két helyi járatos autóbuszt, ami vitte az embereket Tatáról Szárligetre át, ahogy a fent is olvasható. A MÁV bemutatta, hogy mindig képes alulmúlni saját magát, totális fejetlenség, és teljes beleszaromdiság jellemezte az egész napos munkájukat. Egy impotens trágyadomb az egész, gondolom a vezetők és a döntéshozók becsapták a luxusvacsorájukat a budapesti belvárosban, és a hétvégére készültek, amikor több száz, több ezer utasuk valamilyen vidéki állomáson vesztegelt információ, étel-ital vásárlásának a lehetősége nélkül, mosdó nélkül...
Mindezt azért, mert délután 3körül pár migráns állítólag a sínek felé is szaladt...állítólag. Azért állt a forgalom 10-20órán át, mert képtelenek voltak leellenőrizni egy 9km-es szakaszt Bicske és Szárliget között. Nem lett volna elég 15/30/40km-h csökkenteni a sebességet??? De, elég lett volna, és a pálya működése is fenntartható lett volna 30-90perc késésekkel, de neeem, zárjuk le az egészet oda-vissza, szopassunk meg jó sok embert: ez a MÁV üzletpolitikája, belesza**ni az utazók szájába.

high up! 2015.09.09. 10:51:53

@tralalala: " A magyar mgrációs ráta amúgy pozitív volt a mostani menekültáradat előtt is. Sokan kivándorolnak, sokan meg be."

Jól van te hülye Blogger Géza, ezt már anno is majd mindennap elsütötted, mielőtt nicket váltotál a kínos antiszemitázásos eseted után.

Kretén gézu, ezt már elmondtam neked akkor is amikor linket adtál, hogy a te statisztikád olyan hamis adatokat és feltételezéseket használ, hogy akinek 40 IQ-nál több van, az kiröhögi ezt.
Akinek meg 40 IQ alatt jutoot, mint nektek fideszbirkáknak, az meg beszopja.

FOLYTASSUK!

salv 2015.09.09. 10:54:35

"Hiába, mi csak törvénytisztelő magyarok vagyunk (jó-jó, BKV jegyünk nem volt), nem pedig muszlim bűnözők"

Idióta. Te is lehetsz még "keresztény bűnöző" valahol, csak mert lebombázták a házadat és megölték a családodat.

Jegkoko 2015.09.09. 11:21:26

Jó nagy hülyeséget csináltál, amikor nem tiltottad le a kommentelest ennél a cikknél, sejthetted volna, hogy mi lesz. Másrészt meg simán jöhettél volna teljesen más útvonalon is pestre. Nem csak az 1 es vonal az egyetlen megoldás.

high up! 2015.09.09. 11:27:23

@Wrex:

szegény IQ mentes eftársam, miközben te itt szidod a hónapok óta útonlevő elfáradt, emberi elbást érdemlő menekülteket, hogy barbárok, mivel nem tartanak be minden olyan szabályt amit te a kénylemes foteledból betudsz tartani, na akkor maygrázd meg ezt a náci Fosabbik TV-s picsát, aki rugdosta a menekülteket. Már a MAGYAR picsája viláhirü lett, a média viszi szét a videot szerte a nagyvilágban:

www.msn.com/de-de/nachrichten/politik/ungarische-journalistin-tritt-nach-fl%C3%BCchtlingen/ar-AAe5ENn

Csak hogy a te logikád gyözzön, remélem a világ erre azt fogja mondani, hogy a MAGYAROK (az összes!) egy undorító náci nép, akik rugdossák, verik a védtelen embereket,. Ezek egy barbár mocsok népség, nem európaiak.
Hát ez a valós oldala a te fajtiszta árjamagyar fajtádnak.

FOLYTASSUK!

ursus artos 2015.09.09. 11:41:05

@Nagytermészetűkicsibácsi: " hanem jegyet váltva a Keletiben ..."
Nem, nem ez történt. A rendőrök hajnalban levonultak. Erre a keletiben levők felszálltak egy ott álló vonatra. És egyszer ez a vonat elindult Bicskére.
Senki sem mondta, hogy hova megy a vonat.
Ez egy stratégiai hadművelet volt, azzal a céllal, hogy a Keletiben lévőket Bicskére lehessen vinni.
Másik megoldás az erőszakos bevagonírozás lett volna...

Parajpuding 2015.09.09. 11:46:11

Normál időkben sem jó a MÁV, most pedig rendkívüli helyzet van/volt. Mit picsogsz? Aki ennyit nem tud sipákolás nélkül elviselni, mit fog csinálni, amikor a söpredéktömeg feldúlja a kényelmes világát?

(már csak) sikolyok 2015.09.09. 11:48:37

Ne csüggedj, az empátia tanulható. Neked még nincs. Ez onnan nyilvánvaló, hogy miután elmondod, hogy milyen szar volt órákig magyar nyelvet beszélő, magyar állampolgárként várakozni, téblábolni stb hiteles tájékoztatás és egyebek nélkül (meg pláne a külföldieknek!), el sem tudod képzelni, hogy ugyanez milyen feszültséget okozhatott annak a párezenek a Keletiben, esetleg egy órák óta veszteglő vonaton, akik még a magyart se beszélik. Ja, tudom, nem kellene itt lenniük, de, végül, te se úgy tervezted, hogy ott leszel, ahol végül voltál, de megtörtént. Neked nem kent senki szendvicskét, aranyom, de beugorhattál volna a restibe, vagy megállhattál volna Pesten egy gyroszosnál, hogy az arcodba tolj egy dürümöt. Ja, nem, az veszélyes volt, mert hófehér magyar fiúk éppen szétverték a fővárosodat. Ugye.
Egy lehetséges verzió a jövődről. Azoknak az országoknak, akik most befogadják a menekülteket, a státuszok rendezése után nem az lesz a céljuk, hogy segélyezzék őket életük végéig, hanem az, hogy munkát találjanak nekik, és elkezdjenek adózni. Simán belátható, hogy egy nyelvet nem beszélő afgán éppen olyan jól el tud mosogatni, mint egy nyelvet nem beszélő magyar. Arról nem is beszélve, hogy a szírek közt sok a diplomával, jó szakmával rendelkező, legalább angolul beszélő, ráadásul pokoli motiváltak arra, hogy megcsinálják a normális életüket, és az ottani nyelvet is meg fogják tanulni seperc alatt. A német, osztrák stb állam pedig támogatni fogja az ő munkavállalásukat, mert neki az jó. A munkaadók pedig, lehet, hogy előbb ódzkodni fognak, de business is business, meggyőzhetők lesznek. És előbb vagy utóbb, de a főnököd kitárja a karját azzal, hogy ő nagyon szeret téged, meg minden, dehát pénz beszél... Még egy darabig kapni fogod a segélyt, kereshetsz munkát, de nem lesz. És akkor majd azt fogják neked javasolni, hogy tuképpen, itt van ez a te kies országod, ahol folyik a két folyó, háború sincs (az ultrák vs rendőrök nem számít háborúnak!), és menjél szépen haza, te kis megélhetési munkavállaló. (Persze, ha állampolgár vagy valahol máshol, akkor ez nem vonatkozik rád.) Ne legyenek kétségeid, kéjes gyönyörrel fogják mindezt megtenni, mert kicsit megorroltak ránk az utóbbi időben, látván Pártunk és Vezérünk hozzáállását, együttműködési készségét, egyebét. "Gyerehazafiatal" program megoldva, kéz összedörzsöl, és akkor lehet csak igazán utálni a migránsokat, akik tényleg elveszik a munkádat. Nem itt, hanem Németországban, Ausztriában, Angliában stb.
Szóval, ez a kis utazási mizéria semmi ahhoz képest, ami még várhat rád a migráns-kérdés kapcsán. Egy lehetséges jövőben. Sok sikert.

Wrex 2015.09.09. 11:58:39

@high up!: "na akkor maygrázd meg": Állampolgári kötelességét végezte amikor a törvényes és igencsak visszafogott rendőri intézkedés elől kibújni igyekvő bűnözőt feltartóztatta. Gondolom te a rendőrt rúgtad volna fel, aztán ha lesittelnek érte (Csak ha magyar állampolgár vagy. Ha bevándorlóbűnöző akkor természetesen még kártérítést is kapsz mert a rendőr felrúgása közben elszakadt a nadrágod) akkor telesírod a médiát az oknélküli rendőri brutalitásról.

"remélem a világ erre azt fogja mondani, hogy a MAGYAROK (az összes!) egy undorító náci nép"
1. Eddig is tudtam hogy magyargyűlölő vagy, de nem sejtettem hogy le is írod.
2. Már eddig is folyamatosan ezt mondták, merugye egyrészről miééé nem védjük meg a seggemi határokat, másrészt szegényszegény menekültek, őket mindenki csak báncsa. De különösen a magyarok, mert igaz hogy a németeknél gyújtják rájuk a tábort, de az nem baj mert Tante Merkel olyan édibédi és különben is aszonta hogy mindenkit befogadnak. Vagy nem.

"ez a valós oldala"
A te valós oldalad meg a túláradó magyargyűlölet, ezért nem csodálkozom hogy ennyire bevándorlópárti vagy. De ha már bevándorlókról van szó, javaslom hogy cseréld le a kedvenc szavadat egy olyanra ami jobban vonatkozik rájuk:

FOSSUK! (a buszt le)

Wrex 2015.09.09. 12:05:14

@bandinyúl: "Melyik az az ország útközben ahol nincs valamiféle ici-pici villongás."

Ja. A németeknél meg felgyújtják a táborokat. Mégis oda akarnak menni. Nálunk meg fociszurkolók törnek-zúznak, tehát nálunk is van "valamiféle ici-pici villongás".

Szóval a továbbiakban, ha szabad kérnem, ne hasonlíts össze egy polgárháborús, lövöldözős, lefejezős országot egy olyannal ahol legfeljebb megvernek de azt is csak akkor ha rohadt nagy peched van.

"Én ember vagyok ,és te?"
Akik kamera előtt fejeztek le másokat, azok is emberek. Biológiailag legalábbis. De legalább nem hipokriták.

odamondó 2015.09.09. 12:09:47

Egy kis tapasztalat mi vár ránk másodrendű polgárokra.

Roan 2015.09.09. 12:10:08

@Cormorant: "és még egy szempont: mi van, ha a srácnak osztrák barátnője/felesége/családtagja van és úgy döntöttek, hogy ott telepednek le. Vagy neked mindenki bevándorló, gondolkodás nélkül?"

Ez mondjuk a szírekre is igaz lehet. Neki is élhet ott testvére, akárkije, aki miatt inkább oda menne ki, mintsem egy jordán táborban kempeljen kilátások nélkül.

Wrex 2015.09.09. 12:21:39

@anna_over_the_moon: "Tisztázzunk valamit."
Oké. Szépen megvádolod a másikat rasszizmussal és demagógiával, miközben épp te csinálod mindkettőt. És amikor ezt szóváteszem, jössz azzal hogy a poszt ígymegúgy, holott nem ahhoz szóltam hozzá hanem a te baromságodhoz.

"több ezek km-t gyalogolt emberek"
Hát persze. Végig gyalogoltak, ugye? Nem volt közben se ingyenbusz, se ingyenvonat, se semmi.

"nem tudjuk hitelesen megállapítani"
Dehogynem. Szerbiából jöttek, a zöldhatáron=bevándorlók. Akárhonnan jöttek, határátkelőnél MEGKÉRIK az országot hogy fogadja be/engedje át őket, és az egyéb törvényeket is betartják=menekültek.

"ezek büdös muszlim bűnözők"
- büdös: nem kérdés, elég csak elmenni mellettük
- muszlim: szintén nem kérdés
- bűnöző: illegálisan átlépte a határt, eldobálta az iratait ésvagy hazudik a személyazonosságáról, ésvagy hamis papírjai vannak: ez sem kérdés. Tehát a "büdös muszlim bűnözők" kifejezés 100%-osan fedi a valóságot.

"nyilván nem az Ő adóforintjából, mert ugye Ausztriában adózik"
Igen, és persze a MÁV jegyet (27% ÁFA) is az osztrákoktól vette meg, és nyilván csak azért jön ide hogy körülnézzen kicsit és nem azért mert lakása (rezsi+ÁFA, önkormányzati adók) vagy más egzisztenciája van itt.

"akik nem csak látogatóba jönnek ide, hanem itt is élnek"
Nem tudod mit jelent az a szó hogy "ingázás"? Esetleg úgy gondolod hogy Ausztriában él és ide jár dolgozni?

"ebben a posztban semmi demagógia nincsen"
Valóban, ezzel egyetértek.

2015.09.09. 12:31:44

Nekem is vokt ilyen elmenyem a MAV-val de akkor nem volt menekultvalsag, se semmilyen valsag, meg hoeses se. Csak egy szimpla hazaut volt Bohn-bol vonattal, 26 oras menetidovel, a jo kis novemberi zimankoban, peronon acsorgassal par orat, ejjel. Addig nem volt gond amig at nem jott a vonat a hataron. Utana viszont, minden osszeomlott. Meg ma is ugy gondolom, olcson megusztam, es a mai napig nem tudom mi tortent akkor, hogy ennyire nem ment az utasszallitas. A fent olvasottak alapjan, a MAV-nal ez a norma.

okleveles naiv 2015.09.09. 12:40:06

A posztolót már lehet...? :D
Örüljön, h nem szarat vele sünt a BKK, miután leírta, h bliccelt... :D

Ja, és legközelebb telekocsizzon, az legalább működik, nem úgy, mint a MÁV.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.09.09. 12:41:16

@dîszkorzo: "nem akarnak háborús övezetben élni" - na ne viccelj. Arra ott van Libanon, Törökország és Albánia is teszemazt. Ezek a derék "menekültek" pedig még Dániában sem voltak hajlandóak megállni. Csak No. és Svédország felelt meg nekik.
De tudod mit, még ezt is megérteném. Nagyon jó hely mindkét ország. Csak aztán ne látnám naponta-hetente a hírekben, hogy pont ezek a "menekülteknek" sír a szája, mert nem egy nagyvárosi saját lakásban, hanem valami lappföldi faluszélén egy régi panzióban szállásolták el őket.
Neked is meg a többi rászistázónak van egy ajánlatom. Gyertek, látogassatok meg Stockholmban. Vendégül látlak vacsorára. Elviszlek titeket kirándulni: nézzétek meg, hogyan élnek az 1-2-5-10 éve érkezett "menekültek". Aztán lássuk, merre változik a véleményetek, mert hogy a kirándulás után már soha nem lesztek ugyanazok, mint előtte, azt garantálom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.09.09. 12:48:06

@(már csak) sikolyok: "nem az lesz a céljuk, hogy segélyezzék őket életük végéig, hanem az, hogy munkát találjanak nekik, és elkezdjenek adózni"
- a cél és az eredmény között sok országban tátongó szakadék van, csakxólok

Nagytermészetűkicsibácsi 2015.09.09. 12:58:30

@ursus artos: Szerinted.
Az egy menetrendszerinti vonat volt.
A menekülteken kívül "normál" utasok is voltak rajta.
Hol tud a MÁV "stratégiai hadművelet" okán hirtelen leakasztani egy különvonatot?
A mesékben is hiszel még?
Gondolom a 2 órával később indított és Győr helyett Nagyszentjánosnál megakasztott vonat is csak stratégiai hadművelet miatt közlekedett csak és nem menetrendszerint.
Ébredj már fel!

anna_over_the_moon 2015.09.09. 13:16:05

@Wrex: igaz, én vagyok a rasszista, Te pedig egy jámbor lelkű humanista :-)
Szép napot!

Occam beretvája 2015.09.09. 13:30:13

Ha te a valóságot akarod megmutatni,akkor a valóság nagybácsi, és te is "rászista" vagy.
S azután majd gyön Hájup és még folytatni akarja veled. :-))

Wrex 2015.09.09. 13:35:20

@anna_over_the_moon: Aki rámtöri a kerítést, hazudozik arról hogy kicsoda, emellett követeli tőlem az ingyenellátást valamint azt is hogy szegjem meg a törvényt, azzal rohadtul nem leszek humanista. Aki udvariasan bekopogtat és MEGKÉR hogy segítsek neki, azzal igen.

És hogy miért vagy rasszista? Mert automatikusan feltételezted a másikról, hogy azért fikázza a menekülteket mert magyar. Ld. "jó magyar szokás szerint" - bizony, ez is rasszizmus. Tecciktudni, a rasszizmus nem kizárólag azt jelenti hogy "a fehér ember gyűlöl másokat". Aki gyűlöli a fehér embert, vagy éppen a magyarokat, az is rasszista.

Egyébként köszönöm hogy beismerted hogy elfogytak az érveid.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2015.09.09. 14:06:24

Gratulálok a szerzőnek! Büszke lehet a rasszizmusára, csak így tovább!

Azért bízom benne, hogy ő nem fog rasszisták célpontjává válni abban az országban, ahova - valószínűleg gazdasági okokból - kivándorolt!

anna_over_the_moon 2015.09.09. 14:07:46

@Wrex: nem fogytak el, csak valakire nem érdemes az időmet fecsérelni. Igen, Rád. :-)
Szép napot!

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2015.09.09. 14:13:40

@Réka ‎: Ehhez képest abban a lecsúszóban lévő Svédországban akarsz letelepedni, családot alapítani? Miért nem jössz inkább haza? Nyilván magad is úgy gondolod, hogy ezzel a kissé rasszista hozzáállásoddal legalább annyira passzolsz a svéd társadalomba, mint az oda igyekvő szírek, vagy úgy gondolod, hogy te sokkal jobb vagy?

Wrex 2015.09.09. 14:18:24

@anna_over_the_moon: Szóval elfogytak, és csak a személyeskedés maradt. Nem mondom hogy meglepődtem. Fecséreld inkább a "menekültekre", csak aztán ne lepődj meg ha ezek a cukimuki édibédi kisgyerekek 20-30 év múlva halálra kövezik a lányodat mert nem csadorban ment az utcán. Adios.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.09.09. 14:22:31

@fesztiválozó: hogy az általad idézett kommentemben mi rasszizmus volt, azt jó eséllyel te sem tudod.
De mivel én veled ellentétben tájékozott vagyok és tudom, miről beszélek, elmondanám, hogy az OECD országok közül Svédországban van a legrosszabb mérleg a külföldön születettek és a Svédországban születettek foglalkoztatási rátája között. A gyengébbek kedvéért ez annyit jelent, hogy Svédországnak marhára nem sikerül teljesíteni ama célt, hogy a bevándorlók segély helyett munkából éljenek meg. Hogy ez elsősorban az ország vagy a bevándorlók hibája-e illetve milyen mértékben kinek a felelőssége, az megint más kérdés.
Ha a fenti fogalmak közül nem érted bármelyiket, szívesen segítek abban is.
Ahhoz pedig, hogy én hol akarok élni és mik a jövőbeni terveim, magánügy, ergo coki.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.09.09. 14:30:36

@fesztiválozó: hogy az általad idézett kommentemben mi rasszizmus volt, azt jó eséllyel te sem tudod.
De mivel én veled ellentétben tájékozott vagyok és tudom, miről beszélek, elmondanám, hogy az OECD országok közül Svédországban van a legrosszabb mérleg a külföldön születettek és a Svédországban születettek foglalkoztatási rátája között. A gyengébbek kedvéért ez annyit jelent, hogy Svédországnak marhára nem sikerül teljesíteni ama célt, hogy a bevándorlók segély helyett munkából éljenek meg. Hogy ez elsősorban az ország vagy a bevándorlók hibája-e illetve milyen mértékben kinek a felelőssége, az megint más kérdés.
Ha a fenti fogalmak közül nem érted bármelyiket, szívesen segítek abban is.
Ahhoz pedig, hogy én hol akarok élni és mik a jövőbeni terveim, magánügy, ergo coki.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2015.09.09. 14:34:48

@Réka ‎: Jó, igazad van, nem egyértelmű a rasszizmusod. Én ebből a mondatodból következtettem: "Elviszlek titeket kirándulni: nézzétek meg, hogyan élnek az 1-2-5-10 éve érkezett "menekültek". Aztán lássuk, merre változik a véleményetek, mert hogy a kirándulás után már soha nem lesztek ugyanazok, mint előtte, azt garantálom." Persze az is lehet, hogy ha rasszistákat viszel, a kirándulás után nem lesznek azok.

Tájékozott emberként pedig tisztában vagyok azzal, hogy Svédországban nem egy sikertörténet az integráció, mégis ott akarsz élni, amit akkor végképp nem értek. Ezért mertem megkérdezni, hogy akkor miért akarsz ott letelepedni. Persze ez magánügy, de te mégis írsz a blogodban erről, emiatt merészeltem megkérdezni.

Mr. Bear 2015.09.09. 14:43:04

A fröcsögő demagógia hatásosságát nagyban rontja ám, ha a szerző szánalmasan gyenge stílusban adja elő. Az afféle mondatkezdeteket, mint "Én és a munkatársaim..." már alsóban alá szokta húzni a tanítónéni, mert nagyképűsködő és modoros.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.09.09. 14:43:17

@fesztiválozó: nézd, annak, hogy rávilágítok, hogy a magukat menekültnek vallók közül rengetegnek (nem mindnek, de túl soknak) eszében sincs dolgozni és beilleszkedni és kb minden erejével a befogadó ország bomlasztásán és rombolásán munkálkodik, kurvára semmi köze a rasszizmushoz. A tisztánlátás kedvéért meg akarom mutatni mindegyik oldalt, a szír atomfizikusokról olvasunk így is eleget. A valóban rasszista "megfertőznek éccel és holnap már megkövezik a lányainkat, lőjük le mind" csordához semmi közöm és nem is tudok értük felelősséget vállalni, ezért aztán a mondanivalómat elég nem korrekt dolog összemosni az övékkel, még akkor is, ha a magyar diszkurzusban divatos csak két szélsőséges oldalt számon tartani.
A letelepedésemről pedig nem "megkérdezni merészeltél", hanem hozzám vágtál egy személyeskedő és lenéző mondatot, amit a lerasszistázás után valahogy mégannyira se tudok díjazni, pedig a témafelvetés nagyon is érdekes.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2015.09.09. 15:04:46

Esetünkben az én személyeskedésem nem számít érvelési hibának, hiszen a személyeskedésem végső soron a te hitelességedet érinti (mennyire hiteles ebben a témában egy olyan ember, aki bevándorlóként egy olyan ország lakója, amely befogadó egyéb bevándorlókkal szemben is).

Lehet, hogy a magyar diskurzusban divatos csak két szélsőséges oldalt számon tartani, azonban én pont nem teszem ezt, hiszen nem gondolom, hogy te a ""megfertőznek éccel és holnap már megkövezik a lányainkat, lőjük le mind" csordához" tartozó rasszista vagy. Sőt, abban se vagyok biztos, hogy rasszista vagy, pusztán a hozzászólásodat ítéltem annak.

HA viszont rasszista vagy, akkor az a típusú, aki magának sem meri bevallani...

Tudományos libsizmus 2015.09.09. 15:05:55

Amit a betolakodók művelnek Magyarországon, az felháborító.

high up! 2015.09.09. 15:20:03

@Wrex: " Eddig is tudtam hogy magyargyűlölő vagy"

Tévedsz te hiperaktív fidesznáci. Én csak a magadfajta büdösnáci, rohadtkomcsi, fajgyülölő, Teljesázsiai, mélysötét bunkó, Nyócc osztályhiányos magyarját utálom.

Az a szép, hogy bennetek féleszü fidióta marhákban ezek mind egyben meg is vannak. Mások szerencsésebbek, csak 1-2 degeneráltsági jellemet hordoznak magukban. De ti fidesznácik teljes genetikai degeneráltak vagytok.

Persze megmagyarázhatnád, hogy nem is vagy te egy genetikai söpredék, csak hát azt kell mondanod, amire Nömzöti Orbaneszku Führered betanított. Csak hát ekkor meg IQ illetve erkölcsi söpredék vagy.

Ez a szép bennetek tanulatlan, primitív fidiótákban, hogy Orbaneszku a nap végére mindig komplett hülyét csinál belőletek.

FOLYTASSUK!

high up! 2015.09.09. 15:25:49

A Fosabbik operatőr picsája világhírü lett! Már az amerikai kontinens is mutogatja, hogy mekkora sötétbunkó náci nép ez a magyar, rugdossa, gáncsolja a tehetelen embereket.

Megvan már megint a nemzetközi hírnév, hála a fidióta trógerbandának és a fosabbikos csürhének.

De majd jön a mélysuttyó fidiótája és bemondja, hogy tudatos és hazug nemzetközi lejártás folyik a kormány ellen. A magyar nép ellen. A magyar világsikerek ellen. De a Kerítés kormány majd megvéd mindenkit! Meg Európát is. Amely ellen amúgy szabadságharcot folytatunk.

FOLYTASSUK!

Tudományos libsizmus 2015.09.09. 15:27:08

Lője már le valaki ezt az ámokfutót.

Wrex 2015.09.09. 15:40:43

@high up!: Tehát egy érvelésképtelen, személyeskedő troll vagy. Ignore on.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.09.09. 16:31:07

@fesztiválozó: nem is mondtam, hogy érvelési hiba. Csak bunkóság és elveszi a kedvemet a konstruktív vitától. Bár a jelek szerint nem is arra vágysz.
A hitelességről: olvasd el a blogomon a bevándorlás sorozatot. Nem hiszem, hogy bárki is rasszizmussal vádolhatna azok után, amit ott összeállítottam. A puszta tények pedig, hogy én is bevándorló vagyok és bevándorlóként kritizálom a svéd migrációs és integrációs politikát, valamint megkérdőjelezem egyes bevándorlócsoportok és egyének motivációját, nem mond ellent egymásnak. Nem minden bevándorló egyforma és általában nem a bevándorlóság definiálja az embert. Pont annyi közöm van egy szomáliaihoz, mint egy svédnek vagy egy chileinek.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2015.09.09. 17:01:53

@Réka ‎: Mivel nem érvelési hiba, ezért nem bunkóság, és emiatt nem kéne, hogy elmenjen a kedved a vitától, ami szerintem eddig konstruktív (volt). A te személyeskedéseidet - amiknek az érveléshez sok köze nem volt - pedig betudtam az enyémre adott válaszkén, ezért nem is bántódtam meg miatta...

Már másodszor írom le, hogy nem vádollak rasszizmussal, de az biztos, hogy a politikai korrektségeden még van mit javítani, ha már ilyen érzékeny témákban próbálod az álláspontodat bemutatni. Mire gondolok?

Például erre a mondatodra:

"rávilágítok, hogy a magukat menekültnek vallók közül rengetegnek (nem mindnek, de túl soknak) eszében sincs dolgozni és beilleszkedni és kb minden erejével a befogadó ország bomlasztásán és rombolásán munkálkodik, kurvára semmi köze a rasszizmushoz". Honnan tudod, hogy rengeteg ilyen van? Talán beszéltél egy reprezentatív mintányi menekülttel, és az ezt az eredményt hozta ki? Kb. ez lett volna korrekt: "köztük is vannak olyanok, akik naplopók, mint ahogy a svédek között is vannak ilyenek."

Vagy ott van a már emlegetett meghívásod a menekültek megnézésére, ami enyhén áthallásos.

A lényeg, hogy értem és megértem a fenntartásaidat, csak azok tálalását nem.

További szép napot!

Nagytermészetűkicsibácsi 2015.09.09. 19:25:13

@ursus artos: Ez elég karcsú!
Ostobaságok hangoztatása helyett legalább nézted volna meg utólag a szerelvényt hamár nem voltál ott személyesen.
GYSEV kocsik. Tudod, Sopronba és Szombathelyre indult a vonat mint rendesen.

rkb9y5 2015.09.10. 00:09:47

@anna_over_the_moon: +1, minden szavad arany. :)
Azt még megjegyezném, muszlimoknak ha tényleg téliszalámit adtak, akkor ne csodálkozzon senki, ha nem kérik.
Egy gazdasági bevándorló bosszankodik a bevándorlók miatt, nevetséges ez az egész.

dîszkorzo 2015.09.10. 11:30:21

@Réka ‎: Góteborgot mar ismerem,igy az ajanlaztot is elfogaqdom,ha meg all!

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2015.09.11. 02:13:26

Jött komment bőven, de többségük olyan nevetséges, hogy nem is fogok egyesével mindre válaszolni! A legtöbb kritikára már a kommentelők megadták a választ, de azért néhányra én is reagálok.
1. Aki a helyesírásba vagy a megfogalmazásba köt bele, az még arra is alkalmatlan, hogy egy értelmes érvet leírjon arról, hogy miért nincs igazam;
2. Aki szerint rendben van az, hogy az egész utazás alatt egy hivatalos információt sem kaptunk, az egy jámbor birka, aki akkor is bólogatna elégedetten, ha bezárnák örökre egy pincébe;
3. Aki szerint a bevándorlók mind ártatlan szegény emberek, azok átaludták az elmúlt két hónapot és csak az én cikkemet olvasták az elmúlt időszakban;
4. Aki szerint teljesen normális autópályán, vasúti síneken sétálgatni, az csinálja csak nyugodtan, míg bele nem hal vagy a rendőrök el nem viszik;
5. Rasszizmus? Lettetek volna ott a vonaton, bármelyik utas olyan válogatott kínzásokat és halálnemeket emlegetett, amire még egy régen élt bajszos osztrák festőművész is elégedetten csettintett volna! Én meg csak megjegyeztem, hogy ők bizony illegálisan tartózkodnak itt!;
6. Az egész bejegyzést nem a bevándorlás-kérdés megvitatása miatt írtam, csupán csak azért, hátha észbe kap valahol valaki, hogy a nemtörődömség helyett egy pici szervezéssel megoldhatták volna a dolgot! Van hangosbemondó, telefon... Nem az utas dolga, hogy kitalálja, mit is kell tennie hajnali 1-kor;
7. Tájékozódás hiánya: A MÁV honlapja, a Vonatinfó, a soproni információ, a soproni vonatszemélyzet, a győri információ egyöntetűen állította, a Hortobágy EC jár! Talán személyesen Dávid Ilonát kellett volna felhívnom hiteles válaszért?;
8. A végére hagytam a kedvencemet: Gazdasági bevándorló?
Én érvényes munkaszerződéssel, érvényes igazolványokkal, legálisan, a megnyitott határátkelőnél léptem át a határt, úgy, hogy betartom a törvényeket (tudom, a BKV jegybe valaki biztos bele fog kötni, erre nincs mentségem, de majd küldök nekik utólag 350 Ft-ot). Nem szemetelek, nem tüntetek, nem verek szét magam körül mindent, és nem óhajtok itt élni, miközben több adót fizetek be, mint az átlag fröcsögők havi keresete!
Úgyhogy egy kalap alá venni az illegális határsértőket az ingázó dolgozókkal a legnevetségesebb vélemény, amit csak itt olvashattam.

Az egész kommentözönről csak annyi a véleményem, hogy megint a legbutábbak voltak a leghangosabbak, de aki nem hisz nekem, nézze meg a szavazás jelenlegi állását is!
süti beállítások módosítása