HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2015.07.17. 15:53 Balogh Zsolt

A Schneebergre a Szalamandrával

Puchberg am Schneeberg igazi nevezetessége a Sebastian vízesésen és a rengeteg túraútvonalon kívül kétségtelenül a fogaskerekű vasút. 2015 kora tavaszán fejeződött be a vasútvonal felújítása, hogy a szezont már a megújult látogatóközponttal és az újra cserélt sínekkel kezdhesse.

schneebergbahn puchberg am schneeberg állomásIndulás a Schneebergre a fogaskerekűvel

A Schneeberg (2075m) Alsó-Ausztria legmagasabb hegye, ide kapaszkodik fel a 9,8 km-es út alatt a Szalamandra-fogaskerekű vonat, amelyet egykor Ferenc József avatott fel. Fent a hegytetőn vendégház, több menedékház, kápolna és a  "Mennyei látkép" túraút várja a kíváncsi látogatókat.

A vasútvonalon a három modern dízelmotorvonaton kívül bizonyos alkalmakkor még régi gőzmozdonyos utazás is választható, ezzel visszatérhetünk néhány óra erejéig a régebbi korokba és nosztalgiázhatunk kicsit. A menetidő kevesebb, mint egy óra, mely az érintetlen hegyvidéki erdőségeken át vezet, ritka növény- és állatvilágon keresztül. Emelkedés közben az idő is érezhetően hidegebbre fordul, a fák egyre kisebbek lesznek, a lombos fákat felváltják a tűlevelek, majd a törpefenyők, míg végül csak a földön szétterülő hegyvidéki növényzet marad, de valahol már az sem él meg.

A végállomás kerek 1800 méteres magasságban található. Az egykori végállomás mára csak megálló, ugyanis pár éve néhány 100 méterrel meghosszabbították a síneket és egy új fejállomást építettek a látogatóknak.

Az állomás a kezdete és egyben a vége is a hegytető felfedezésének. A lentről érkező túraútvonalak itt érnek véget, de innen indul a már korábban is említett "Mennyei látkép túraút".

Látnivalók

Mennyei látkép túraút
A teljes hegytetőt megkerülő túraútvonal kiindulópontja a fogaskerekű hegytetői végállomása. A Waxriegel nevezetű csúcs egy 360 fokos panorámaképet kaphatunk a Schneeberg masszívumról és a környező hegyekről. Láthatjuk innen a Rax, a Wald- és a Weinviertel, a Bucklige Welt, szinte az egész Burgenland és Stájerország tartomány, sőt még a magyar alföld széle is. Vagy ha Graz felé fordulunk, láthatjuk a hegyeket, melyet leküzd a Semmeringbahn vagy a Semmeringi gyorsforgalmi út.

schneebergbahnLenézve a völgybe

Ha a lehető legtöbbet szeretnénk megtudni, akkor érdemes egy audiokalauzt kölcsönözni a pályaudvaron, amely körbe vezet a Waxriegel körül és bemutatja a növényvilágot és az állatvilágot, illetve a hegy történelmi és kulturális történetét. Gyaloglás alatt a megfáradt túrázókat számos pihenőpad várja, ahová leülve egy kicsit megfigyelhetjük a Schneeberg alpesi állat- és növényvilágát.

schneebergbahnFent a hegytetőn, Puchberg irányába nézve, az alattunk lévő meredek szakadék kb. 1500 méter mélységű

schneebergbahnA másik irányba fordulva

schneebergbahnŐsszel, tiszta időben akár Bécsig is el lehet látni

Erzsébet templom
Némi magyar vonatkozása is van a Schneebergnek, ugyanis az állomás szomszédságában található az Erzsébet templom, melyet az 1898-ban meggyilkolt Erzsébet osztrák császárné és magyar királyné, Sissi emlékére emeltek. A Jugend-stílusban épült templom csodaszép hátteret ad a fotózáshoz,  megkerülve pedig láthatunk a völgyből felfelé törő fogaskerekű sínpályáját és Baumgartner állomást is.

schneebergbahn Erzsébet templomFent a hegy tetején, balra az Erzsébet templom, jobbra a Szalamandra-vonat

schneebergbahn erzsébet templomA hegyen található kápolna, az épület körvonala lentről, a völgyből is látható

Alpesi kalandjátszótér
A végállomástól nem messze egy hatalmas kalandjátszótér várja a gyerekeket, miközben a felnőttek megpihenhetnek a menedékház padjain. Alsó-Ausztria legmagasabban fekvő játszótere (több, mint 1800 méteres tenger szint feletti magasság!) egy 5000 négyzetméteres terjedelmű, hatalmas hegyi játékteret kínál közvetlenül a hegyállomás közelében, szerencsére mindenféle veszélyes szakadéktól vagy omladozó hegycsúcstól távol.

Kaleidoszkóp
Egy hatalmas kaleidoszkópba lépve megismerhetjük a fogaskerekű építésének történetét fényképekkel és videókkal bemutatva.

Képtár
A hegytetőn egy képkiállítás is helyet kapott, mely mai modern művészek (számomra kétes művészi értékű) képeiből ad egy kis ízelítőt

A látványosságok mindegyike ingyenesen látogatható.

És hogy milyen kicsi a világ! A mi vagonunkba egy magyar család is beült, akikkel szóba is elegyedtünk néhány percre. Mint kiderült, ők is kecskemétiek, akár csak én, ráadásul ugyanarra a vonatra váltottákk meg a vissza-jegyet is, mint mi! Kellemes meglepetés volt, ahogy a hegyre fel, majd a hegycsúcsoknál, a vendégházaknál, majd a lefelé vezető úton is többször is összefutottunk velük, így lent a völgyben szinte már ismerősként köszöntünk el egymástól. A csupa nyugdíjasokból álló csoportból nem csak mi, hanem ők is kitűntek fiatalabb korukkal.

Itt üzenném nekik, hátha olvassák, hogy igaz a legenda: "Ha külföldön jársz, csak szólítsd meg a legszebb nőt magyarul, biztosan érteni fogja, mert a legszebbek mindig magyarok!" :) 

schneebergbahn stadler dízelmozdony puchberg am schneebergA negyedik szerelvényhez kicsi mozdony is jár, melyet a Stadler gyártott

schneebergbahn puchberg am schneebergKilátás az állomás tetejéről

schneebergbahnA túraútvonal egészen a távoli hegytetőig vezet

schneebergbahn hóA hó a hegytetőn egész évben megmarad

A Schneeberg környezetvédelmi megóvása nem csak helyi probléma, ugyanis a hegy adja Bécs ivóvízellátásának a jelentős részét is. A télen lehulló csapadék egész éven át tartó folyamatos olvadása táplálja a környékbeli kristálytiszta vizű patakokat is.

schneebergbahn hóKivételesen nem én fogtam a fényképezőgépem

schneebergbahnGábor felméri a lehetséges fotóhelyszíneket

schneebergbahnVisszafelé az állomáshoz

schneebergbahnTúrázók a hegyoldalon

schneebergbahnMi is elindulunk lefelé

schneebergbahnNem tévedés, ez a túraútvonal!

A túraútvonal kiépítettsége néhány helyen azért hagyott kivetnivalót maga után. Ha nem láttam volna, hogy mások is arrafelé másznak, talán el sem mertem volna indulni arrafelé. A túrázókat magas faoszlopok is segítik, na nem a kapaszkodásban, hanem hogy a helyes irányba kezdjenek gyalogolni. Ezek az oszlopok messzire ellátszódnak, és meglehetősen sűrűn vannak a kritikus részeken. Valószínűleg nagy segítség a frissen hullott hó után vagy a rossz időjárás esetén.

schneebergbahnSemmering felé fordulva

schneebergbahnEreszkedünk...

schneebergbahn baunmgartner állomásBaumgartner állomás, érkezik a Szalamandra

schneebergbahnA sínek egészen Puchbergig vezetnek

 

schneebergbahnCsodálatos kilátás az otthonomra és a munkahelyemre

Az NÖSBB Salamander motorvonat

Néhány szóban még a hegyre felfelé tartó motorkocsikról. A fogaskerekű vonalon korábban csak egy kis gőzös teljesített szolgálatot, az tologatta fel szorgalmasan a kocsikat a hegyre. 1998-ban döntöttek a korszerűbb járművek beszerzéséről, így érkezett három motorvonat 1999. július 24-én a vonalra. A festésük az igazi szalamandrákat idézi, sötétzöld alapon sárga foltosak. A három kocsit három híres emberről nevezték el. Az első Ferenc József, ki a vasútvonalat személyesen nyitotta meg, a második Sissi, kinek tiszteletére a kápolnát emelték, a harmadik pedig Leo, a vasútvonal építőjének, Leo Arnoldi emlékére.

schneebergbahnA vonat hamarosan befut az állomásra

A három motorvonat egységes felépítésű, az 1000 mm-es nyomtávolságú szerelvény hossza 30,5 méter, tömege 41,25 tonna. Az 560 kW teljesítményű motorok 15 km/h sebességre képesek gyorsítani a "Szalamandrát". A fogasléc rendszer Abt rendszerű (két fogasléc halad egymás mellett szorosan, egy fél foggal eltolva egymáshoz képest. Ez a rendszer egyenletesebb haladást biztosít az egyszerűbb fogasléchez viszonyítva). A dízelmotor a kor legkorszerűbb erőforrása, katalizátoros, zajszintje és a károsanyag-kibocsátása alacsony. Hangereje megegyezik egy mai modern autóbuszéval. A vasútvonal üzemeltetője így mindent megtesz azért, hogy a Schneeberg megőrizze eredeti szépségét és tisztaságát az utókornak is.

Összesen 119 ülőhely található a vonatokon, soronként 3+2 elrendezésben. Ez már nagyvasúton is szűkös helyet igényel, ezen a nyomtávolságon pedig különösen zsúfolt elrendezés.

schneebergbahn vonat utastérAz üres motorkocsi belseje

Az utasokat minden kocsiban információs monitorok tájékoztatják az aktuális magasságról, a megállókról, a vasút adatairól és a járművek műszaki tulajdonságairól. Mindezt kiegészíti a háromnyelvű (német,angol, magyar) hangos utastájékoztatás is.

schneebergbahnHamarosan indulunk vissza

A motorvonat elrendezése hasonló a mára már forgalomból kivont magyar Mdmot motorvonatokéhoz, ugyanis egy apró, kisteljesítményű mozdonyból, egy betétkocsiból és egy hozzá tartozó vezérlőkocsiból áll. A mozdonyka szükség esetén teherkocsikat is képes vontatni, például pályakarbantartás alatt.

schneebergbahn bébi szalamandraA Szalamandra-vonat, elöl a "bébi-szalamandra"

Külön kiemelendőek az utólag épített alacsony teherkocsik is, melyek a szerelvénnyel azonos színezést kaptak. A keresztségben csak "Baby-Salamander" nevet kapott vagonokban történik a teherszállítás a vasút mellett található vendéglátó helyekre, továbbá a hulladék visszafuvarozása a völgybe. De szükség esetén a babakocsikat és bicikliket is be lehet ide pakolni. A 2006-ban beszerzett "bébit" 2008-ban további egység követte, így egy menetrendi napon minden szerelvény tud vinni egy ilyen teherkocsit.

schneebergbahnRövid fotómegállás és a teheráru kipakolása

schneebergbahnA mozdony magában a mozdonyszín mellett

A vasúthoz tartozik még egy mozdony, melyet afféle állomási tartalékként használnak. Nagy forgalom esetében ez is besegít a személyforgalomba, ilyenkor kettő félig nyitott kocsit húz fel a hegyre. Télen többször is láttam, ahogy építőanyagot szállított fel a hegyre a felújítás során, így a gép inkább csak "tehervonati gép", mintsem a személyforgalom igáslova.

schneebergbahnBeszállás a motorvonatba, elöl a "Szalamandra-mozdony"

Érdekesség még, hogy megállás után az utasok nem tudják kinyitni az ajtókat belülről, csak ha mozdonyvezető engedélyt ad rá. A régebbi nyitott kocsik esetében pedig az ajtókat csak kívülről lehet kézi erővel kinyitni. Beszállás után az ajtókat reteszelik, majd indulás. Megállás esetén a vonatszemélyzetnek kell az ajtókat újra egyesével kinyitogatni. Szerencsére ez, mint mondtam, csak a régebbi két kocsinál fordul elő.

Érdemes még megfigyelni a kisvasút igényes infrastruktúráját is! Mind a lenti állomás, mind a fenti a kor legmodernebb igényeit is kielégíti. Forgóajtós beszállás, információs monitorok, hangos utastájékoztatás, ingyenes és igényes WC, viacolorral burkolt peronok, akadálymentesített eljutás, fotocellás üvegajtók... Igen, így kell kinézni egy vasútvonalnak 2015-ben, még akkor is, ha csak kisvasútról van szó!

schneebergbahnA Szalamandra felső állomása

A vasútvonal 9,8 km hosszú, 1000 mm-es nyomtávolságú, Abt fogasléccel felszerelt. Összesen hét állomás és megálló található rajta, továbbá kettő személyforgalmat ki nem szolgáló megálló. A gőzmozdonyok két helyen tudnak vizet vételezni az útjuk során a végállomásokon kívül. Fent, a hegytető felé közeledve két rövidebb alagút is épült, 177 és 202 méter hosszan. A vasútvonalat 1899-ben kezdték el építeni, az átadáson személyesen Ferenc József is megjelent. Az üzemeltető az évek során többször is változott, 1996 óta a Niederösterreichische Schneebergbahn GmbH üzemelteti, melynek 50%-ban az ÖBB, 50%-ban Alsó-Ausztria a tulajdonosa.

Az állomás és a látogatóközpont

A völgyben található fogaskerekű állomás közvetlenül a nagyvasút állomása mellett található a szomszédban. A modern, 2015-ben átadott épületben jegypénztár, újságos, információ és ajándékbolt található, tetején egy kisebb kilátó, melyről az állomást és környékét tudjuk fotózni. De ide lett felszerelve a webkamera is, mellyel az időjárást tudjuk nyomon követni, akár otthonról is.

schneebergbahn látogatóközpont vasútállomás puchberg am schneebergA látogatóközpont

schneebergbahn puchberg am schneeberg vasútállomásA puchbergi normál vasútállomás (fehér, balról) és a fogaskerekű állomása (üvegezett, jobbról)

A nagyméretű kijelzőkön nem csak a menetrendet láthatjuk, hanem az induló, érkező vonatok szabad ülőhelyeinek számát is. Fontos, hogy a vonaton csak ülve szabad utazni, álló utast nem szállít a "Szalamandra"! Emiatt a szabály miatt pedig arra is szükség van, hogy már induláskor megvegyük a lefelé szóló jegyünket is, mely pontos dátumhoz és időponthoz (vonathoz) kötött. Ez magában hordoz némi kockázatot is, ugyanis fent 5-6 óra gyorsan eltelik (A teljes túraútvonal bejárása legalább 4 órát vesz igénybe), rossz idő esetében azonban már túl sok! Ha egy vihar meglepi a hegyet, akkor bizony tetszik-nem tetszik, a fenti állomáson kell megvárni a lefelé tartó vonatunkat (vagy váltunk másik jegyet).

A "Szalamandra-kultusz"

Bár én még egyetlen egy szalamandrával sem találkoztam ittlétem során, mindenki váltig állítja, hogy gyakori állat itt a hegyekben. Emiatt nem csak a vonat festése olyan, mint egy szalamandra, nem csak a vasutat hívják Szalamandra-vasútnak, de a kis foltos állatka szerepel a vasút logójában, a játszótéri játékok közt is megtalálható mászókaként, sőt még az állomáson is kapható "Szalamandra-szelet" nevű étel! Szerencsére ez se nem mérgező, se nem kétéltűhúsból van, így mindenképp érdemes megkóstolni. Az állomásokon található ajándékboltokban pedig mi magunk is vásárolhatunk plüss-szalamandrát, hűtőmágnest, csokit, tollat, naptárt meg még ki tudja mi mindent, ami csak az árusoknak eszébe juthatott.

Az igazi szalamandra

A foltos szalamandra (Salamandra salamandra) a kétéltűek osztályába tartozó, Európában jól ismert, védett állat.

14–20 cm hosszúságú, robusztus, esetlen állatka. Feje széles, orra lekerekített, kiugró sötét szemei és hosszúkás fültőmirigy-dudorai vannak. Rövid, vaskos végtagjai a mellsőkön négy, a hátsókon öt rövid ujjal rendelkeznek. Mindkét nem teste hát-hasi irányban enyhén lapított, a farok hengeres. Háta közepén két sorban mirigyek találhatók, az oldalán lévő szemölcssort pedig barázdák tagolják. Alapszíne nedvesen csillogó mélyfekete, hasa jellemzően szürkésfekete vagy feketésbarna. Mintázata változatos: az élénksárga szinte bármilyen árnyalatát viselheti egészen a vörösig, foltokkal és csíkokkal is. Foltjainak a száma, alakja, elhelyezkedése egyedileg változik.

foltos szalamandraFoltos szalamandra (kép forrása: Wikimedia Commons)

Élénk színe enyhén mérgező bőrére hívja fel a figyelmet. A halántékán lévő fekete pöttyökkel tarkított mirigyekben termelődő váladék szembe vagy szájba jutva nyálkahártyagyulladást okoz. Ennek egyik összetevője a szalamandrin alkaloida, mely az emlősöknél izomrángást, magas vérnyomást és szapora légzést okoz.

A kifejlett szalamandra különféle rovarokkal, meztelen csigákkal, százlábúakkal, ászkákkal és férgekkel táplálkozik. Tiszta vízű patakok és csermelyek környékén, elsősorban lomberdőkben él. Az állatok kora tavasszal előbújnak telelőhelyükről (fagymentes természetes üregekből), ahol nemritkán csoportosan vészelik át a téli időszakot. Kedveli a sűrű növényzetű, mohával borított, bokrokkal, cserjékkel és kövekkel tarkított lejtőket, valamint az öreg lomberdőket, ahol sok a kidőlt fa és farönk. Általában éjjel aktív, de nagyobb esők után nappal is előbújik (forrás:magyar Wikipédia).

Menetrend

A fogaskerekűvel való utazás nem mondható olcsónak, ugyanis a viteldíj 2015-ben oda-vissza út esetében 36 euró/fő, gyermekek esetében (6-15 éves korig) 18 euró/fő, 6 éves korig ingyenes.

Jegyet nemcsak teljes útra, hanem egyes résztávokra is lehet váltani, vagy akár csak a felfelé- vagy épp csak a lefelé vezető útra.

Július és augusztus hónapokban a Szalamander vonatok óránkénti indulással közlekednek, nagy érdeklődés esetén pedig további betétjáratokat állítanak be. Az utazás időtartama kb 53 perc, melyben benne van egy rövid megállás is Baumgartner állomáson. A megállók többsége feltételes, leszállás esetében jelezni kell.

schneebergbahnÉrkezik a vonat!

A nosztalgia gőzmozdonyos vonatok júliustól szeptemberig, vasárnaponként és ünnepnapokon közlekednek. Hegymenet: 10:15 órakor és völgymenet: 14:45 órakor. Az utazás időtartama kb. 80 perc. A nosztalgiajáratnak nem csak a menetideje, hanem a viteldíja is magasabb!

A fogaskerekű, bár a jegyára magas, mégis szinte kötelező programként ajánlom azoknak, akik Ausztriában töltik a szabadidejüket. A kis motorvonat érdekes színfolt a vasút világában, a táj gyönyörű, fentről a kilátás pedig minden képzeletet felülmúl. A kis vonatozás így egész napos program lehet akár az egész családnak, melyet egy igazi alpesi hegyvidéki túra tesz még feledhetetlenebbé.

Puchberg am Schneeberg a fogaskerekű alsó állomásával a Google térképén

 Források

* A német Wikipédia NÖSBB Salamander szócikke
* A magyar Wikipédia Foltos szalamandra szócikke

Szólj hozzá!

Címkék: index ausztria fogaskerekű ligeti puchberg index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr557581700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása