Az Estació Intermodal de Palma Mallorca fővárosának, Palmanak busz-metró-vonat állomása. Kialakítása, integrált közlekedési funkciói miatt úgy gondoltam, megérdemel egy saját posztot itt a blogomban, sok-sok fényképpel.
Lent a föld alatt a vonat- és metróállomáson
Az állomást 2005 és 2007 között kezdték el építeni Palma központjában, a két új metróvonallal együtt. Korábban a helyén szintén vasútállomás volt.
A régi végállomás, háttérben már az új építése látható (kép forrása: Wikimedia Commons)
A legalsó szinten 844 autó tud kényelmesen parkolni.
A középső szinten 10 vágány található, melyből 4 a metróé (bár ebből ténylegesen csak kettőt használ), hat vágány pedig a SFM társaság távolsági vonataié. Az állomás mellett közvetlenül, de még mindig a föld alatt a buszállomás van, 30 buszöböllel, melyből 29 van használva.
Másnap pedig egy másik Porto Cristoba
Autóbuszok ereszkednek le a föld alá
Az autóbuszok egy hosszú rámpán keresztül jutnak le vagy fel a mélyből. Hasonló, teljesen zárt buszállomást Triesztben láttam, mikor Szlovéniában nyaraltam és átugrottunk egy kicsit a határon.
Fent az információ, a jegypénztárak és a jegyautomaták
Ez pedig fent a felszín, 2005 előtt itt vágányok haladtak Inca felé
A föld alatti állomás felett végig park van fákkal, padokkal, játszótérrel
A felső szinten találhatóak a vasút jegypénztárai, és jegyautomatai, információs ablakok (mely közös a busznak és a vonatnak), váróterem, és a biciklikölcsönző is. Távolsági buszra buszjegyet csak a sofőrtől lehet vásárolni, viszont ő Magyarországgal ellentétben tud adni retúr- és átszállójegyet is!
Megépítése 2 évig tartott és 90 millió euróba került.
A solleri vonat vasútállomása érintetlenül megmaradt a szomszédban, azt már nem integrálták bele.
Források:
* A német Wikipédia Estació Intermodal de Palma szócikke
Utolsó kommentek