HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.01.31. 01:03 Balogh Zsolt

A Circumvesuviana

A Circumvesuviana egy nápolyi vasúttársaság neve, mely a Vezúv körüli településéket összekötő vasúthálózatot üzemelteti. A vonalak a teljes Vezúv vulkánt megkerülik. A 950 mm-es nyomtávolságú villamosított vasúthálózat összesen 138 km hosszú, melyen 96 állomás található, köztük Pompei is. A vonatok legnagyobb sebessége 90 km/h. Az összes vonal végállomása nápolyi Porta Nolana pályaudvar.

A Circumvesuviano SarnobanSarno, a Circumvesuviana piros vonalának végállomása

Az olaszországi utam során csak két napot töltöttem Nápolyban, így a hálózatból csak a piros és a zöld vonalat sikerült beutazni, ami a 138 km-es hálózatból 73 km. De ezzel eljutottam Sarno-ig és megkerültem a teljes Vezúvot. Az út során remek kilátás nyílt a vulkánra és talán egy kicsit jobban megismertem az olasz vidéket is.

Ezekből a képekből mutatnék be most néhányat.

Napoli Porta NolanaCircumvesuviana egyik szerelvénye Napoli Porta Nolana állomáson

Napoli Porta Nolana állomás a vonatok végállomása. Ez a pályaudvar a föld alatt található, nem messze a Garibaldi tértől és a Napoli Centrale főpályaudvartól.

A Circumvesuviana térképe A Circumvesuviana térképe

Circumvesuviana vonalai
VonalMegnyitás éveHosszÁllomások számaÚtvonalMegállók számaUtazási idő
Nápoly – Baiano 1885 38 km 28 Porta Nolana - Nola - Baiano 28 59 perc
Nápoly – Sarno 1891 38 km 28 Porta Nolana - Ottaviano- Sarno 28 65 perc
Nápoly – Poggiomarino 1904 35 km 25 Porta Nolana -Scafati - Poggiomarino 25 57 perc
Nápoly – Sorrento 1932 47 km 36 Porta Nolana - Torre Annunziata - Sorrento 36 68 perc
Branch
Botteghelle – San Giorgio
2001 8 km 7 Porta Nolana - Centro Direzionale - San Giorgio 11 15 perc
Branch
Pomigliano d'Arco – Acerra
2005 3 km 4 Porta Nolana - Pomigliano - Acerra 16 28 perc

 A CircumvesuvianaAz egyik szerelvény belülről

A szerelvények egyszerű felépítésűek, az ülések műanyagból készültek. Belül egy vizuális utastájékoztató írja ki a következő állomás nevét. Az ajtók felett pedig a teljes hálózat sematikus térképvázlata található.

A Circumvesuviana egyik szerelvényének vezetőállásaA vezetőállás

A vezetőállást és az utasteret üvegezett fal választja el egymástól, így előrefelé is ki lehet tekinteni a vonatból. Az ablakok nem nyithatóak, csak buktathatóak, így sajnos be kell érni az üvegen át való fotózással.

Circumvesuviana SarnoSarno, végállomás

A vasút elsősorban hivatásforgalmat szolgál ki, bár Pompei állomásra turista is utazik bőven. A menetrend nagyjából ütemes, a szerelvények sűrűn járnak. Az állomások és megállók jól kiépítettek, a városi részeken vizuális utastájékoztató is üzemel.

A Circumvesuviana tehervonatPályakarbantartó tehervonat Sarnoban, valószínűleg régóta ácsorog már, mert néhány kocsi rakományának a tetején már fa is nőtt!

SarnoSarno főutcája dél körül, a város teljesen kihalt, se autó, se gyalogos...

VezúvA Vezúv

Az első vonal 1885-ben nyílt meg Baiano felé. Napjainkban ez a sárga színű vonal. A hálózat tovább bővült 1891-ben, 1904-ben majd 1932-ben. Ekkor már majdnem elnyerte jelenlegi, végleges formáját. Ezután hosszú szünet után 2001-ben bővült ismét, átadták a 8 km-es lila vonalat. 2005-ben pedig a sárga vonal kapott egy 3 km-es leágazást további 4 megállóval Acerra felé.

Jelenleg 47 különböző kisebb-nagyobb települést szolgál ki, ahol összesen 2 millió ember él.

SarnoSarno némileg magasabbról

SarnoA város egy hegyoldalba épült

VezúvA Vezúv ismét

 Circumvesuviana PompeiPompei állomása, a graffitik jelzik, nagyvároshoz közeledünk

Torre AnnunziataTorre Annunziata állomás, átszállási lehetőség a zöld és a kék vonalak között

CircumvesuvianaErre az irányba van Nápoly!

Torre Annunziata fontos elágazó állomás, itt a zöld vonalról átszállhatunk a kékre Sorrento irányába.

Circumvesuviana Fe220FE220 sorozatú szerelvények várakoznak a végállomáson Nápolyban

A jelenleg legnagyobb darabszámban közlekedő FE220 sorozatú villamos szerelvények fehér színűek, csak az orruk és az ajtajaik pirosak. Teljesítményük 500 kW.

A Firema és az Ansaldobreda által létrehozott konzorcium 26 új szerelvényt szállított 2008 novembere és 2009 szeptembere között a vasúttársaságnak. Ezek nagyobb teljesítményűek, összesen 450 férőhelyesek és már WC is található rajtuk. A kinézetüket az olasz Pininfarina tervezte. Ez a típus fehér színű, sötétkék ajtókkal és orr-résszel.

4 komment

Címkék: olaszország interrail


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr945054160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagykettő 2013.06.05. 10:19:19

Szia!
Érdeklődni szeretnék, hogy ez a vasúttársaság elfogadja-e a FIP igazolványt, vagy a vasutas szabadjegyet? Néztem a honlapjukat de nem találtam információt a viteldíjakat illetően.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2013.06.05. 12:12:56

Ezt sajnos nem tudom, én interraillel utaztam rajta, de azt sem ellenőrizte senki... Próbálj meg nekik emailt írni!

nagykettő 2013.06.05. 12:16:22

Értem, köszönöm a választ.

nagykettő 2013.06.05. 12:20:09

Az én tippem az hogy nem fogadják el, a bahn.de honlapon nem találtam meg azokat az állomásokat melyek ezeken a vonalon szerepelnek.
süti beállítások módosítása