A DB 218 sorozat (1968 előtt DB V 164 sorozat) a Deutsche Bundesbahn által beszerzett 4 tengelyes, dízel-hidraulikus mozdonysorozat, amelyeket a nem villamosított németországi fő- és mellékvonalakon, személy- és tehervonatok vontatására egyaránt használnak.
Két DB 218 sorozatú mozdony pihen Köln…
2021.07.23. 00:57 Balogh Zsolt
A német Csörgő
2 komment
Címkék: németország
2021.07.19. 14:02 Balogh Zsolt
Az Arlberg alatt az Arlberg-alagúton át
Az Arlbergtunnel egy kétvágányú vasúti alagút Ausztriában. A Sankt Anton am Arlberg és Langen am Arlberg közötti 10 648 m hosszúságú alagút az Arlbergbahn vasútvonal központi eleme, amely összeköti Tirol tartományi székhelyét, Innsbruckot a Vorarlberg tartomány központjával, Bludenzcel az…
2 komment
Címkék: ausztria alagút alpok arlbergbahn
2021.07.11. 01:48 Balogh Zsolt
Hogy halad az ETCS?
Az ETCS egy vasúti biztosítóberendezés, melynek célja az, hogy leváltsa Európában a meglévő sokszínű vasúti biztosítóberendezéseket, a vasúti közlekedést gyorsabbá, országok között könnyedén átjárhatóvá, olcsóbbá és biztonságosabbá tegye. Azonban a nemzeti érdekek most is erősebbek a gazdasági…
3 komment
Címkék: európa index2
2021.07.08. 23:32 Balogh Zsolt
Új vasútvonal az Inn folyó völgyében
Ausztriában már évek óta fúrják a Brenner-bázisalagutat, mely jelentősen megkönnyíti majd a Brenner-hágón való átkelést Olaszország és Ausztria között. A hágóhoz Ausztria és Németország felől jelenleg az Inn völgyében futó vasútvonalon lehet eljutni, melyet már évekkel korábban részben…
1 komment
Címkék: ausztria németország index2 nagysebességű vasút
2021.07.07. 15:58 Balogh Zsolt
Az Akropolis
Mielőtt még a fapados-légitársaságok keresztül-kasul átszőtték volna Európa egét és még mielőtt kiépült volna a szárazföldön a kontinensnyi autópálya-hálózat, addig a távolsági forgalom lebonyolítása elsősorban a vonatok feladata volt. Számos, igen hosszú távot befutó járat létezett, akár napokig…
Utolsó kommentek