Keveset hallani és olvasni az Amerikai Egyesült Államok villamos mozdonyairól és villamosított vasútvonalairól. Ennek elsősorban az az oka, hogy igen kevés villamosított vasútvonal van az országban (a legismertebb ezek közül a Northeast Corridor a keleti parton és az ehhez kapcsolódó Keystone…
2022.10.30. 00:29 Balogh Zsolt
A Milwaukee Road "Bi-Polar" villamosmozdonya
2 komment
Címkék: index USA
2022.10.26. 11:31 Balogh Zsolt
A mannheimi Aerobus
Az Aerobus egy különleges kötöttpályás közlekedési eszköz volt, mely egy egysínes sínpályán közlekedett, amelyen a járművek felfüggesztve haladtak, de ellentétben a Wuppertali függővasúttal, itt a rácsos gerendák helyett kezdetben kifeszített drótkötelet alkalmaztak.
Az Aerobus 1975-ben (kép…
1 komment
Címkék: németország index2
2022.10.22. 23:38 Balogh Zsolt
Digital Automatic Coupling - az európai egységes és digitális vasúti kapcsolókészülék
A vasúti közlekedés kezdete óta szükséges a vasúti kocsikat szét- és összekapcsolni. Az évtizedek alatt számos megoldás elterjedt az összekapcsolásukra, mire eljutottunk a mai állapotokig. Európában az ún. csavarkapocs terjedt el és vált egyeduralkodóvá mind a ami napig (motorvonatoknál…
Szólj hozzá!
Címkék: index2 teherfuvarozás
2022.10.20. 22:57 Balogh Zsolt
Új nagysebességű motorvonatok Dél-Koreának
Dél-Korea 1992-ben kezdte el építeni első nagysebességű vasútvonalát. Azóta már újabb vonalak is épültek a közel 52 milliós országban, már a nagysebességű vasútvonalak hossza 875 km. Az első szerelvényeket még a francia Alstommal együtt tervezék és gyártották, ám az évek alatt az ország ipara is…
Szólj hozzá!
Címkék: dél-korea index2 nagysebességű vasút
2022.10.18. 23:54 Balogh Zsolt
A blog a Facebookon!
Már sokan szóvá tették az ismerőseim közül, hogy miért nincs még Facebook oldala a blognak, ha sokan olvassák. Most végre megfogadtam a tanácsukat és indítok egy csoportot a blogomnak!
Bárki tud majd követni és kommentelni, nem lesz csak az indapass regisztrációt használók számára nyitva a…
Utolsó kommentek