Olaszország folyamatosan fejleszti a vasúthálózatát, hogy nagyvárosait egyre gyorsabb járatokkal köthesse össze. Az első, kimondottan a nagysebességű vasúti személyszállítás céljából épített ún. direttissimák építése már 1907-ben megkezdődött Róma és Nápoly között. Napjainkban 923 km hosszúságú…
2023.04.16. 19:54 Balogh Zsolt
Nápolyból Bariba nagysebességgel
Szólj hozzá!
Címkék: olaszország nápoly nagysebességű vasút
2023.04.07. 18:17 Balogh Zsolt
Németország leggyorsabb gőzmozdonya
Németország az élen járt a vasúti járművek építésében és üzemeltetésében. A német ipar ontotta magából korának korszerű gőz, később dízel- majd villamos mozdonyait. Az elért eredmények demonstrálására, a szomszédos országok lenyűgözésére mindig a sebesség emelése volt a legegyszerűbben és…
Szólj hozzá!
Címkék: németország gőzmozdony rekordok
2023.04.06. 00:00 Balogh Zsolt
A Fred Harvey Company
Miután megépült az első Transzkontinentális vasútvonal az Amerikai Egyesült Államokban, lassacskán a vasútvonal nyomvonala is elkezdett benépesülni. Az építőmunkásokat követték a szerencsejátékosok és kalandvágyók, majd a farmerek, ezután szépen lassacskán pedig a különféle ipari tevékenységek végül…
Szólj hozzá!
Címkék: index USA
2023.04.01. 22:31 Balogh Zsolt
Ablak nélküli vonatok a Deutsche Bahnnál
Úgyis mindenki az okostelefonját nézi: a Deutsche Bahn a jövőben ezért ablakok nélküli vonatokat fog rendelni.közlekedni
"Most végre a vasút is megérkezett a 21. századba" Mivel ma már minden utas úgyis az okostelefonját vagy a laptopját nézi utazás közben, a Deutsche Bahn a jövőben az új…
4 komment
Címkék: ice április elseje deutsche bahn
2023.03.22. 22:59 Balogh Zsolt
Miért nem terjedtek el az egysínű vasutak?
Aki kicsit jobban ismeri a vasúti közlekedést, az már bizonyára találkozott egysínű vasúttal, talán már utazott is rajta. Az egysínű vonalakon közlekedő modern kinézetű, áramvonalas járművek mint ha a jövőből csöppentek volna ide, minden elemük egészen más, mint a hozzájuk képest "elavult", 200…
Utolsó kommentek