Ismét eltelt egy téli szezon és ismét elérkezett a várva várt szabadság! Egy újabb hosszú út várt rám az ausztriai Tirolból Bécsen és Budapesten át haza, ám én ismét egy kicsit bonyolítottam rajta: a hazaút során egy nagyobb északi kerülőt is beiktattam. Az utam így Tirolból Münchenen, Nürnbergen, Hannoveren át Hamburgba vezetett, majd onnan egy egynapos koppenhágai kitérő következett, végül Berlin, majd a német fővárosból a Hungária EC-vel Drezdán, Prágán, Pozsonyon és Budapesten át haza.
Megérkezés München Hauptbahnhofra egy Innsbruckból jövő ICE4-es motorvonattal. Az elmúlt években már többször megfordultam ezen az állomáson
Az utazáshoz Interrail jegyet vetem igénybe, ezzel a jeggyel körülbelül 3300 km-et utaztam négy nap alatt. A hamburgi utam során több nagy nevezetességet is megtudtam nézni, többek között olyanokat is, melyek már évek óta szerepeltek a saját kívánságlistámon. A következő napokban ezekről a látványosságokról szeretnék beszámolni, de addig is egy kis kedvcsináló előzetest állítottam össze.
1. nap, kedd, indulás Hamburg felé
Az első nap nagy része a Zell am Zillerből Hamburgba történő utazással telt el. Először Jenbachba utaztam a zillertali kisvonattal, majd onnan egy Berlinbe tartó ICE4-es motorvonattal Münchenbe. Ott ismét átszálltam, de már egy csak egy régebbi ICE2-es motorvonat jutott, de legalább mindjárt kettő is, csatolva.
A Hamburgba tartó ICE2-es motorvonatom együttállása a Skoda mozdony által továbbított München-Nürnberg Expressel
Megérkezés Hamburg Főpályaudvarára, a Münchenből megjött ICE2 még várakozik egy kicsit, mielőtt elhagyja a csarnokot
Az érkezés után megkerestem a közeli hotelemet, majd a bejelentkezés után elindultam megkeresni a Hafen Cityben található Miniatur Wunderlandot, Hamburg leglátogatottabb nevezetességét, ahol a világ legnagyobb vasúti terepasztala látható!
Miniatur Wunderland, az egyszerű kapuról nem is gondolnánk, hogy mögötte található Hamburg legismertebb és leglátogatottabb nevezetessége
2. nap, szerda, Miniatur Wunderland és egyéb látványosságok
A reggelt egy hajókirándulással kezdtem, mely körbevitt a Hamburgi kikötő egy kisebb részén, a konténerterminál és az ércrakodók mellett.
Sétahajóval a Hamburgi kikötőben. Az út során ellátogattunk a konténerterminálhoz is, ahol hatalmas hajókat nézhettünk meg egészen közelről
A Hamburgi tengerészeti múzeum kilenc emelet magas épülete több mint 50 000 kiállított tárggyal büszkélkedik, a képen egy konténerszállító hajó makettje látható
A múzeum után ismét Wunderland következett, most alaposabban megtekintettem és fotókat is készítettem. A világ legnagyobb terepasztala több rekorddal is büszkélkedhet.
Miniatur Wunderland svájci témájú terme. A hatalmas hegy akkora, hogy még a mennyezetet is ki kellett vágni, hogy elférhessen
Miniatur Wunderland legnagyobb és legismertebb látványosságai a különböző országokat bemutató terepasztalok, de ezen felül több dioráma is található itt, melyek lépésről-lépésre szemléltetik egy utcarészlet segítségével, hogy a háború után hogyan történt Berlin kettéosztása a fallal és hogyan változott a fal és környéke 1990-ig
A háború sújtotta Berlin egy részlete az S-Bahn vágányaival és a szétbombázott házaival, a többi dioráma bemutatja ennek a részletnek a történetét az 1990-es évekig
3. nap, csütörtök, Hamburg és Rostock
A csütörtöki napra egy koppenhágai utat terveztem, azonban a vonatot baleset miatt törölték. Helyette Hamburg bejárása maradt, a dániai út pedig átcsúszott a következő napra.
A hamburgi városháza
A derült időjárás egyre borultabb lett, így a szabadtéri programok helyett inkább a múzeumokat választottam.
Hafen City egykori raktárai
Hafen Cityben rengeteg múzeum található, többek között a Városi raktármúzeum, a Vámmúzeum, a Hajózási múzeum, a Fűszermúzeum és még sok egyéb kisebb-nagyobb látványosság. Én ezek közül csak a Raktármúzeumot és a Prototípus múzeumot kerestem fel.
A hamburgi Prototípus múzeum Porschékkel, Volkswagenekkel és egyéb autókkal. Legtöbbjük egyedi, egyetlen darabból álló "sorozat"
Múzeumból is megárt a sok, és az eső is elkezdett esni, ezért egy kevésbé fárasztó "beltéri" programot választottam a nap hátralévő részére: elutaztam vonattal Rostockig és vissza
4. nap, péntek, Koppenhágai kiruccanás
A pénteki napra tolódott át a csütörtökre tervezett koppenhágai kirándulás. A tervem az volt, hogy kipróbálom a vasúti kompot Németország és Dánia között, ám nem jártam utána alaposan a dolognak és az út során döbbentem rá, hogy a kompozás megszűnt a Fehmarnbelt-kapcsolat építése miatt. Helyette egy fél Dániát megkerülő vonatút várt rám, de mint utólag kiderült, ezzel nem jártam rosszabbul, sőt!
Vasúti híd látványa a vonatablakból Németország belföldi, de mégis tengeri hajók számára épült hajózási csatornája felett. a vonatok 40 méter magasra kapaszkodnak fel, hogy a híd alatt kényelmesen elférjenek a tengeri hajók is
Megérkezés Dánia főpályaudvarára egy dízel "gumiorrú" vonattal
Megérkezés Hamburgba az esti órákban a két Vectron által közrefogott német IC vonattal
5. nap, szombat, berlini élmények
Hogy a hazaút ne legyen olyan elviselhetetlenül hosszú, elutaztam szombat reggel Berlinbe, majd onnan vasárnap reggel tovább Magyarország felé. Így Berlint is meg tudtam futólag nézni, a Berlini főpályaudvar meglátogatása is régóta szerepelt a terveim között. Meg a berlini S-Bahn, az Alexanderplatz, a berlini fal maradéka és a berlini Technikatörténeti múzeum, mely az egykori Lehrter Bahnof helyén épült fel.
Megérkezés Berlinbe, Berlin Hauptbahnhof alaksorába, egy újabb álom teljesült itt
Az egykori berlini fal egy darabkája, mellette a fal történetét bemutató múzeum
A Deutsch Technik múzeum hatalmas terepasztala, mely az egykori Lehrter Bahnhof nevű fejpályaudvart modellezi le
6. nap, vasárnap, a hazaút
a vasárnapi nap szinte teljes egészében a hazaúttal telt el. A Hamburgból érkező EC vonatra én Berlinben szálltam fel, majd aznap négy fővárost is érintve, Berlinen, Prágán, Pozsonyon és Budapesten át jutottam haza. A nyugatról keletre történő utazás felért egy időutazással, ugyanis a kezdeti 250 km/h sebességet először a 200 km/h váltotta fel, majd Prágán túl már csak a 160 km/h jutott, de az is egyre csak olvadt egészen a 70 km/h sebességig Pozsony közelében. A vonaton az utasok is folyamatosan cserélődtek, a legproblémásabb emberekkel Pozsony után találkoztam.
Megérkezik a Hungária EC a Berlini főpályaudvarra egy cseh Vectronnal és a magyar ipar büszkeségeivel, az IC+ kocsikkal. A hat napos európai vonatozásom során ettől rosszabb minőséget csak az osztrák Zillertalbahn nyújtott, de neki elnézem, mégis csak egy kisvasútról beszélünk.
Vonatozás az Elba völgyében Csehországban
Megérkezés a Budapest-Nyugati pályaudvarra a 11 órás vonatút után. A peron túloldalán már látható a Kecskeméten át Szegedre tartó Napfény IC, mely aznap mozdonyhiány miatt 6 perccel később indult
Budapestre való érkezésem után következett csak az igazi időutazás a Napfény IC-vel, mely a peron túloldalán várt rám. Közel 4 hónap telt el azóta, hogy ilyen vonattal utaztam utoljára, nem ért felkészületlenül a különbség, de még így is ez a visszalépés azonban ismét gyomron vágott (jó-jó, miért nem vettem jegyet az IC+ csodakocsiba, nem igaz?)
Remélem sikerült kedvet csinálni a blogom követésére, az elkövetkező napokban-hetekben ezekről a témákról szeretnék kicsit részletesebben írni. Tartsatok velem a jövőben is!
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek