HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Ezt hidalják majd át az akkus motorvonatok. Tirol tartományban az összes nagyvasutat ... (2024.05.02. 12:34) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • gigabursch: Nem gondolom, hogy célszerű mindent villamosítani, mert nem biztos, hogy hozzá a határköltségeket. (2024.05.02. 08:42) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • Balogh Zsolt: @KékFény66: Ez igaz, viszont a Wikipédia megengedi, hogy az összes tartalmat újra felhasználd, aká... (2024.05.01. 14:17) A Miniatur Wunderland
  • KékFény66: A Wikipedia mióta számít kereskedelmi forgalmazásnak? Egy ingyenes enciklopédia, még reklámok sinc... (2024.05.01. 01:13) A Miniatur Wunderland
  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Ezt hidalják majd át az akkus motorvonatok. Tirol tartományban az összes nagyvasutat ... (2024.05.02. 12:34) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • Balogh Zsolt: @KékFény66: Ez igaz, viszont a Wikipédia megengedi, hogy az összes tartalmat újra felhasználd, aká... (2024.05.01. 14:17) A Miniatur Wunderland
  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (3) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (104) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (22) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (12) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (1) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.04.21. 12:24 Balogh Zsolt

Hamburgi kitérő

Ismét eltelt egy téli szezon és ismét elérkezett a várva várt szabadság! Egy újabb hosszú út várt rám az ausztriai Tirolból Bécsen és Budapesten át haza, ám én ismét egy kicsit bonyolítottam rajta: a hazaút során egy nagyobb északi kerülőt is beiktattam. Az utam így Tirolból Münchenen, Nürnbergen, Hannoveren át Hamburgba vezetett, majd onnan egy egynapos koppenhágai kitérő következett, végül Berlin, majd a német fővárosból a Hungária EC-vel Drezdán, Prágán, Pozsonyon és Budapesten át haza.

00hamburg.jpgMegérkezés München Hauptbahnhofra egy Innsbruckból jövő ICE4-es motorvonattal. Az elmúlt években már többször megfordultam ezen az állomáson

Az utazáshoz Interrail jegyet vetem igénybe, ezzel a jeggyel körülbelül 3300 km-et utaztam négy nap alatt. A hamburgi utam során több nagy nevezetességet is megtudtam nézni, többek között olyanokat is, melyek már évek óta szerepeltek a saját kívánságlistámon. A következő napokban ezekről a látványosságokról szeretnék beszámolni, de addig is egy kis kedvcsináló előzetest állítottam össze.

1. nap, kedd, indulás Hamburg felé

Az első nap nagy része a Zell am Zillerből Hamburgba történő utazással telt el. Először Jenbachba utaztam a zillertali kisvonattal, majd onnan egy Berlinbe tartó ICE4-es motorvonattal Münchenbe. Ott ismét átszálltam, de már egy csak egy régebbi ICE2-es motorvonat jutott, de legalább mindjárt kettő is, csatolva.

01munchen.jpgA Hamburgba tartó ICE2-es motorvonatom együttállása a Skoda mozdony által továbbított München-Nürnberg Expressel

02hamburg.jpgMegérkezés Hamburg Főpályaudvarára, a Münchenből megjött ICE2 még várakozik egy kicsit, mielőtt elhagyja a csarnokot

Az érkezés után megkerestem a közeli hotelomat, majd a bejelentkezés után elindultam megkeresni a Hafen Cityben található Miniatur Wunderlandot, Hamburg leglátogatottabb nevezetességét!

03wunderland.jpgMiniatur Wunderland, az egyszerű kapuról nem is gondolnánk, hogy mögötte található Hamburg legismertebb és leglátogatottabb nevezetessége

2. nap, szerda, Miniatur Wunderland és egyéb látványosságok

A reggelt egy hajókirándulással kezdtem, mely körbevitt minket a Hamburgi kikötő egy kisebb részén, a konténerterminál és az ércrakodók mellett.

04kikoto.jpgSétahajóval a Hamburgi kikötőben. Utunk során ellátogattunk a konténerterminálhoz is, ahol hatalmas hajókat nézhettünk meg egészen közelről

06muzeum.jpgA Hamburgi tengerészeti múzeum kilenc emelet magas épülete több mint 50 000 kiállított tárggyal büszkélkedik, a képen egy konténerszállító hajó makettje látható

A múzeum után ismét Wunderland következett, most alaposabban megtekintettem és fotókat is készítettem. A világ legnagyobb terepasztala több rekorddal is büszkélkedhet.

07miniversum.jpgMiniatur Wunderland svájci témájú terme. A hatalmas hegy akkora, hogy még a mennyezetet is ki kellett vágni, hogy elférhessen

Miniatur Wunderland legnagyobb és legismertebb látványosságai a különböző országokat bemutató terepasztalok, de ezen felül több dioráma is található itt, melyek lépésről-lépésre szemléltetik egy utcarészlet segítségével, hogy a háború után hogyan történt Berlin kettéosztása a fallal és hogyan változott a fal és környéke 1990-ig

08miniverzumdiorama.jpgA háború sújtotta Berlin egy részlete az S-Bahn vágányaival és a szétbombázott házaival, a többi dioráma bemutatja ennek a részletnek a történetét az 1990-es évekig

3. nap, csütörtök, Hamburg és Rostock

A csütörtöki napra egy koppenhágai utat terveztem, azonban a vonatot baleset miatt törölték. Helyette Hamburg bejárása maradt, a dániai út pedig átcsúszott a következő napra.

09hamburgrathaus.jpgA hamburgi városháza

A derült időjárás egyre borultabb lett, így a szabadtéri programok helyett inkább a múzeumokat választottam.

10hafencity.jpgHafen City egykori raktárai

Hafen Cityben rengeteg múzeum található, többek között a Városi raktármúzeum, a Vámmúzeum, a Hajózási múzeum, a Fűszermúzeum és még sok egyéb kisebb-nagyobb látványosság. Én ezek közül csak a Raktármúzeumot és a Prototípus múzeumot kerestem fel.

11protomuseum.jpgA hamburgi Prototípus múzeum Porschékkel, Volkswagenekkel és egyéb autókkal. Legtöbbjük egyedi, egyetlen darabból álló "sorozat"

Múzeumból is megárt a sok, és az eső is elkezdett esni, ezért egy kevésbé fárasztó "beltéri" programot választottam a nap hátralévő részére: elutaztam vonattal Rostockig és vissza

4. nap, péntek, Koppenhágai kiruccanás

A pénteki napra tolódott át a csütörtökre tervezett koppenhágai kirándulás. A tervem az volt, hogy kipróbálom a vasúti kompot Németország és Dánia között, ám nem jártam utána alaposan a dolognak és az út során döbbentem rá, hogy a kompozás megszűnt a Fehmarnbelt-kapcsolat építése miatt. Helyette egy fél Dániát megkerülő vonatút várt rám, de mint utólag kiderült, ezzel nem jártam rosszabbul, sőt!

13koppenhaga_1.jpgVasúti híd látványa a vonatablakból Németország belföldi, de mégis tengeri hajók számára épült hajózási csatornája felett. a vonatok 40 méter magasra kapaszkodnak fel, hogy a híd alatt kényelmesen elférjenek a tengeri hajók is

12koppenhaga.jpgMegérkezés Dánia főpályaudvarára egy dízel "gumiorrú" vonattal

14koppenhaga.jpgMegérkezés Hamburgba az esti órákban egy két Vectron által közrefogott német IC vonattal

5. nap, szombat, berlini élmények

Hogy a hazaút ne legyen olyan elviselhetetlenül hosszú, elutaztam szombat reggel Berlinbe, majd onnan vasárnap reggel tovább Magyarország felé. Így Berlint is meg tudtam futólag nézni, a Berlini főpályaudvar meglátogatása is régóta szerepelt a terveim között. Meg a berlini S-Bahn, az Alexanderplatz, a berlini fal maradéka és a berlini Technikatörténeti múzeum, mely az egykori Lehrter Bahnof helyén épült fel.

15berlin.jpgMegérkezés Berlinbe, Berlin Hauptbahnhof alaksorába, egy újabb álom teljesült itt

16berlinifal.jpgAz egykori berlini fal egy darabkája, mellette a fal történetét bemutató múzeum

17berlinmuzeum.jpgA Deutsch Technik múzeum hatalmas terepasztala, mely az egykori Lehrter Bahnhof nevű fejpályaudvart modellezi le

6. nap, vasárnap, a hazaút

a vasárnapi nap szinte teljes egészében a hazaúttal telt el. A Hamburgból érkező EC vonatra én Berlinben szálltam fel, majd aznap négy fővárost is érintve, Berlinen, Prágán, Pozsonyon és Budapesten át jutottam haza. A nyugatról keletre történő utazás felért egy időutazással, ugyanis a kezdeti 250 km/h sebességet először a 200 km/h váltotta fel, majd Prágán túl már csak a 160 km/h jutott, de az is egyre csak olvadt egészen a 70 km/h sebességig Pozsony közelében. A vonaton az utasok is folyamatosan cserélődtek, a legproblémásabb emberekkel Pozsony után találkoztam.

18indulas.jpgMegérkezik a Hungária EC a Berlini főpályaudvarra egy cseh Vectronnal és a magyar ipar büszkeségeivel, az IC+ kocsikkal. A hat napos európai vonatozásom során ettől rosszabb minőséget csak az osztrák Zillertalbahn nyújtott, de neki elnézem, mégis csak egy kisvasútról beszélünk.

19elba.jpgVonatozás az Elba völgyében Csehországban

20nyugati.jpgMegérkezés a Budapest-Nyugati pályaudvarra a 11 órás vonatút után. A peron túloldalán már látható a Kecskeméten át Szegedre tartó Napfény IC, mely aznap mozdonyhiány miatt 6 perccel később indult

Budapestre való érkezésem után következett csak az igazi időutazás a Napfény IC-vel, mely a peron túloldalán várt rám. Közel 4 hónap telt el azóta, hogy ilyen vonattal utaztam utoljára, nem ért felkészületlenül a különbség, de még így is ez a visszalépés azonban ismét gyomron vágott (jó-jó, miért nem vettem jegyet az IC+ csodakocsiba, nem igaz?)

Remélem sikerült kedvet csinálni a blogom követésére, az elkövetkező napokban-hetekben ezekről a témákról szeretnék kicsit részletesebben írni. Tartsatok velem a jövőben is!

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is! 

Szólj hozzá!

Címkék: index berlin hamburg ice interrail


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1018386359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása