HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2022.09.13. 22:17 Balogh Zsolt

Elkészült a TGV következő generációjának első szerelvénye

A gyártó Alstom által gyártott Avelia Horizon és az SNCF Voyageurs által gyártott TGV M márkájú 115 kétszintes nagysebességű vonat közül az elsőt a csehországi Velimben októberben kezdődő dinamikus tesztek előtt mutatták be.

tgv.jpgA TGV motorvonatok következő generációja (fotó: Jérémie Anne)

Az Alstom La Rochelle-i tesztközpontjában szeptember 9-én tartott leleplezésen Christophe Fanichet, az SNCF Voyageurs vezérigazgatója elmondta, hogy a TGM M "kiemelt projekt", amely támogatja a nemzeti személyszállító vállalat azon célját, hogy megduplázza az utasok számát.

Az SNCF 2018 júliusában a TGV du Futur program keretében legfeljebb 200 szerelvényre szóló keretszerződést ítélt oda az Alstomnak. Eddig 100 kétáramnemű TGV M-készletre adott le határozott megrendelést a belföldi járatokra és 15 négyáramneműre  a nemzetközi útvonalakra, összesen 3,5 milliárd euró értékben. Eddig három szerelvényt építettek a sorozatgyártás előtti teszteléshez.

Szolgáltatások

tgv4.jpgAz Alstom SNCF TGV M bemutatója (Fotó: Jérémie Anne)

Az első TGV M szerelvények várhatóan 2024 végén állnak forgalomba a délkelet-franciaországi útvonalakon, de a flotta végül a teljes nemzeti nagysebességű hálózaton bevetésre kerül.

A 15 nemzetközi szerelvényből hatot arra szánnak, hogy 2026-27-től a Párizs-Lyon-Torino-Milánó útvonalon használt hat TGV Réseau PLT szerelvényt helyettesítse, de a fennmaradó nemzetközi vonatok bevetésének tervei még kidolgozás alatt állnak.

Tervezés

tgv3.jpgAz egyik emeletes betétkocsi (Fotó: Jérémie Anne)

Jean-Baptiste Eyméoud, az Alstom France vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat 50 millió eurót költött gyárainak az új flotta gyártásához való átalakítására, amelyhez 10 telephelyen 4000 alkalmazottat foglalkoztatnak. Évente legfeljebb 12 szerelvényt fognak szállítani 2031-ig.

Az amerikai Amtrak által megrendelt Alstom Avelia Liberty szerelvényekhez hasonlóan a TGV M rövidebb vonófejekkel rendelkezik, amelyek egy további betétkocsi számára biztosítanak helyet a normál szerelvény hosszán belül. A tervezési tervek szerint azonban a jelenlegi TGV-flottánál nagyobb rugalmasságot kínál, mivel hét, nyolc vagy kilenc kocsival is lehet közlekedni, a kocsikat az első és a második osztály között át lehet állítani, és a belső tereket át lehet alakítani az ülések, kerékpár- vagy csomagterek eltávolításával vagy hozzáadásával.

Alain Krakovitch, az SNCF TGV-Intercités vezérigazgatója elmondta, hogy a TGV M egységeket kezdetben 202 m hosszú, kilenc kocsiból álló egységként fogják kialakítani. Előreláthatólag a szerelvényeket nem fogják rendszeresen átalakítani, de elmondta, hogy a változásokat egyik napról a másikra végre lehet hajtani, hogy a férőhelyeket a csúcsidőszakokban, például az éves ünnepek idején a kereslethez igazítsák.

A TGV M-készleteket a TGV Inoui és a fapados Ouigo járatokon is bevetik majd. A szerelvények maximális befogadóképessége - a kialakítástól és az üléskonfigurációtól függően - maximum 740 utas lehet, ami 20%-kal több, mint a jelenlegi 634 utasos maximális befogadóképesség az Ouigo Grande Vitesse szerelvényen.

Az Alstom szerint a TGV M belső tereit úgy tervezték, hogy "a nyugodt és békés utazás érdekében a pihenést és a csendes légkört" elősegítsék, beleértve a természetes fény intenzitásához automatikusan alkalmazkodó világítást.

A TGV M az első olyan TGV, amelyet a kezdetektől fogva a mozgáskorlátozottakat képviselő csoportokkal szoros együttműködésben terveztek. A cél a teljesen független közlekedés biztosítása a mozgássérültek számára. A kerekesszékkel közlekedők egy elforgatható emelőplatform segítségével segítség nélkül is fel tudnak szállni a vonatra, a látássérülteket pedig hangrendszer vezeti az ajtókhoz.

A vonatok várhatóan 20%-kal kevesebb villamos energiát fogyasztanak majd, mint a TGV Euroduplexek.

A vonatok emellett nagymértékben hálózatba lesznek kötve: a vonatok tetején 5G-antennák lesznek, amelyek támogatják az utasok wi-fi-jét, valamint adatokat szolgáltatnak a fedélzeti rendszerekről, például az ajtókról, a légkondicionáló rendszerekről, hogy támogassák a megelőző karbantartást.

Bevezetés

tgv2.jpgAz Alstom SNCF TGV M (Fotó: Jérémie Anne)

Az SNCF karbantartó központjait felújítják és átalakítják a TGV M vonatok kezeléséhez, a Technicentre Sud-Est-Européen lesz az első bázis, amely az új egységeket fogadja. A munkálatok során olyan automatizált ellenőrző berendezéseket telepítenek, amelyek néhány másodperc alatt képesek ellenőrizni egy vonat több száz alkatrészét.

Krakovitch elmondta, hogy a cél a karbantartási költségek 30%-os csökkentése az SNCF meglévő nagysebességű flottájához képest, a párizsi Francilien ingázó EMU-k pedig mintául szolgálnak az elérhető eredményhez.

A járművezetőket is bevonták a vezetőfülke tervezésébe, a virtuális valóság szemüvegek segítségével három tervet értékeltek. A funkciók közé tartozik a közvetett világítás és a könnyű használatot megkönnyítően elhelyezett kezelőszervek.

Az új flotta az SNCF üzleti folyamataiban is változásokat jelent. Az Alstom bevezető programot dolgoz ki a személyzet képzésére, "hogy segítsenek nekik abban, hogy az új vonatot a sajátjuknak érezzék".

 

Youtube videó az Alstom Avelia Horizon-ról.

Forrás

* Railwaygazette.com - First TGV M unveiled by Alstom and SNCF

2 komment

Címkék: franciaország alstom tgv


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr5617930869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.09.14. 08:21:55

Csak én érzem úgy, hogy ennyi utashoz ennyi ajtó túl lassú áteresztő kapacitást eredményezhet, ami miatt az állomásidő túl sok?

kvp 2022.09.14. 09:43:12

@gigabursch: A kozepmagas peronok miatt nem nagyon van hely tobb ajtonak. Ugyanis a peron beszallomagassaga es az utaster also szintjenek magassaga tobb lepcsofokkal ter el. Toloszekkel is csak egy belso lifftel lehet lejutni oda. Ugyanezen okbol a kocsiszekciok kozotti atjaro is a felso szinten van, mivel nincs kozepso szint. Mas elmeletes jarmuveken 4 szint kell ugyanehhez, felso, atjaro, peron es also szint, lepcsohazzal a szintek kozott. Szekcionkent plusz egy ajto nagyon megnovelne a lepcsohazak helyigenyet. Mivel ezek a vonatok alapvetoen IC forgalomban jarnak, ezert a korabbi valtozatokhoz is eleg volt az egy ajto, ami azert egy szarnyu, mert nagysebessegu vonatokon nem engedelyezett a ketszarnyu ajtok hasznalata.

ps: A jarmu elso ranezesre nem motorvonatnak tunik, hanem a TGV-ken megszokott dupla vonofejes csuklos szemelykocsi, elol es hatul 1-1 mozdonnyal (amik a szemelykocsi ket szelso, nem jackobs forgovazat is hajtjak)
süti beállítások módosítása