A cikkben a kínai földrajzi nevek többnyire angolos átírásban szerepelnek
Kína továbbra is rohamléptekben bővíti nagysebességű vasúthálózatát. A már így is a hosszát tekintve világelső vasúthálózat 2021. év végén már meghaladta a 40 ezer km hosszúságot, amit 2035-re 70 ezer kilométeresre terveznek bővíteni.
Xiangyang East vasútállomás látványterve. Mára már valósággá vált!
Június 20-án újabb 619 km hosszúságú nagysebességű vonalat adtak át az országban.
Június 20-án megnyílt a Csungking-Csengcsou (Chongqing-Zhengzhou) nagysebességű vasúti folyosó 424 km-es Hsziangyang-Wanzhou (Xiangyang-Wanzhou) szakasza és a Csengcsou-Csinan (Zhengzhou – Jinan) útvonal 195 km-es Csengcsou-Pujang (Zhengzhou-Puyang) szakasza, és ugyanezen a napon nyitotta meg újra kapuit a többéves modernizálást követően Peking Fengtai állomása.
A Hsziangyang-Wanzhou vonal 91 hidat és 57 alagutat tartalmaz, a 184 km hosszú Wanzhou-Wushan szakaszon 32 híd található, összesen 10,8 km hosszan, és 28 alagút 169,7 km hosszan, vagyis az utazás majdnem fele alagútban zajlik 300-350 km/h maximális sebesség mellett.
Jelentős jelentőségű a 18,9 km hosszú Xiaosanxia alagút Csungkingban. Ezt a Kínai Vasúti Második Kutatóintézet tervezte, és a Kínai Vasúti Alagút Iroda építette 2017 februárja és 2020. július 26-a között.
További nagyobb alagutak vannak Hszinhuánál (18,8 km), Wushanban (16,6 km), Xianglupingban (15,2 km), Baokangban (14,6 km), Fengjie-ben (13,5 km), Badongban (13,2 km), Xiangshuwanban (12,5 km), Ganxigou-ban (11,9 km), Luojiashanban (10,6 km) és Xingshanban (10,1 km).
Wushan új vasútállomása
A kétcsöves, alagutanként egyvágányú alagutakban a próbafutás során két vonat ellenkező irányban 403 km/h sebességgel közlekedett, ami 15%-kal haladta meg a 350 km/h maximális üzemi sebességet.
A megnyitással a Csungking-Zhengzhou személyszállító folyosón a végponttól végpontig tartó menetidő 8 óráról 4 óra 23 percre csökkent, a Csungking-Peking közötti leggyorsabb menetidő pedig több mint 20 óráról kevesebb mint 7 órára csökkent.
A Peking-Vuhan vonalon a maximális sebességet június 20-án 310-ről 350 km/h-ra emelték, ami 7%-kal növelte a kapacitást és 3 óra 48 percre csökkentette a leggyorsabb menetidőt az 1136 km-es távon.
Források
* Railway Gazette - Two more Chinese high speed routes opened
Utolsó kommentek