HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.06.09. 14:32 Balogh Zsolt

Nők a vonaton! Az első "női ICE" keresztülhaladt Németországon

A mozdonyvezetőtől a vonatvezetőig - kizárólag női személyzet dolgozott a 2022. május 11-én München és Berlin között közlekedő ICE-n - a DB munkatársai több nőt támogatnak a műszaki szakmákban és a vezetői pozíciókban. Martin Seiler, a DB humánerőforrás-vezérigazgatója kijelentette: "A nők több felvételi kötelezettségvállalása nagy siker".

female-ice_1.jpgA Deutsche Bahn nagysebességű járata és női mozdonyvezetője

A Deutsche Bahn szeretne nőiesebbé válni, és tovább növelni a nők arányát a vállalatcsoporton belül. Számos intézkedés máris érezteti hatását: az első negyedévben több mint 3000 nőnek ígértek munkát, ami közel három százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nők aránya az álláspályázatokon belül is magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

A munkaerőpiac jelentősen élénkül, ugyanakkor a Deutsche Bahn a Strong Rail stratégia részeként továbbra is nagyon magas szinten toborozza az új munkavállalókat. Csak ebben az évben a DB ismét 21 000 új munkavállaló felvételét tervezi. Közöttük 5200 junior alkalmazott van - ez egy újabb rekord.

Több nőt a vasútnak - ehhez az is hozzátartozik, hogy a DB-nál alkalmazott nők és munkájuk láthatóbbá váljon, és ezt senki sem tudja jobban megtenni, mint maguk a női alkalmazottak. A "Nők a Deutsche Bahnnál" program kezdeményezésére ma először indult el Münchenből Berlinbe egy "női ICE".

A mozdonyvezetőtől a vonatvezetőig - mindenki, aki az ICE-n dolgozott, kizárólag nők voltak a felelősek. Egy különleges kocsiban a szervezők különleges programot kínáltak a DB több tucat női kollégájának és vendégének. Az útvonal mentén is - a jelzőállomásokon, az állomásokon és az építkezéseken - több női alkalmazott teljesített szolgálatot. Halléban és Nürnbergben a DB munkatársai rendezvényeket is tartottak, hogy tájékoztassák az érdeklődő nőket a munkakörökről és az izgalmas projektekről. Összesen több mint 500 női DB alkalmazott akart jelezni  a kampány során, és más nőket is arra ösztönözni, hogy a férfiak által uralt területeken és vezetői pozíciókban is törekedjenek a munkavállalásra.

A vonatot reggel Münchenben Ulrike Scharf család-, munka- és szociális ügyekért felelős bajor államminiszter és Ulrike Haber-Schilling, a DB Regio igazgatótanácsának tagja, aki a női hálózat tagja is, küldte útjára. A Berlin Hauptbahnhof-on (berlini főpályaudvar) Franziska Giffey, Berlin főpolgármestere és Martin Seiler, a DB emberi erőforrásokért és jogi ügyekért felelős igazgatósági tagja üdvözölte az ICE-t.

Martin Seiler, a DB humánerőforrás-vezérigazgatója (balra) és Franziska Giffey, Berlin főpolgármestere (középen) üdvözli a "női ICE-t" a berlini főpályaudvaron.

Martin Seiler, a DB igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és jogi ügyekért felelős tagja nyilatkozta: "A műszaki szakmákban és a vezetői pozíciókban jóval több nőre van szükségünk. A "Female ICE" egy nagyszerű projekt, amellyel ismét felhívjuk a figyelmet a DB-re, mint vonzó munkáltatóra. Szeretnék köszönetet mondani annak a sok kolléganőnek, akik szívüket-lelküket beleadták abba, hogy ezt a különleges vonatot a elindítsák. Számos intézkedésünk van a portfóliónkban a nők arányának növelése érdekében a DB-nél. Ez a DB-csoport igazgatótanácsának központi kérdése. És: minden női jelölt fontos számunkra! Már az is nagy siker, hogy a toborzási számok növekednek."

Franziska Giffey, Berlin kormányzó polgármestere: "A munka világának minden embert arra kell ösztönöznie, hogy azt a szakmát válassza, amit szeretne. Sajnos a szerepmodellek és a nemi sztereotípiák még mindig gyakran komoly akadályt jelentenek. A kizárólag női személyzetet foglalkoztató "Female ICE" a Deutsche Bahn nagyszerű, régiókon átívelő kampánya. Példamutató módon mutatja be, hogy a nők bármilyen szakmát űzhetnek, és a vállalat és az állam támogatja őket ebben - függetlenül attól, hogy műszaki területen vagy a vezetésben dolgoznak. Nagy örömömre szolgál, hogy a vonatot Berlinben - a nők városában - üdvözölhetem."

Ulrike Scharf, bajor családügyi, munkaügyi és szociális ügyekért felelős miniszter: "Csak akkor tudjuk leküzdeni az előrelépés láthatatlan akadályait, ha a nők minden ágazatban és pozícióban képviseltetik magukat. Sok erős nő van, akik nagyszerű munkát végeznek, és példaképek mások számára. Láthatónak is kell lenniük! A Deutsche Bahn "Female ICE" kezdeményezése olyan nőket támogat, akik az elavult szerepmodellektől függetlenül a saját útjukat járják. Államtitkárként nagyon fontos számomra, hogy a nők éljenek a számukra felkínált lehetőségekkel. Több nőre van szükségünk minden szakmai területen, és ezen kell dolgoznunk minden nap!"

Ulrike Haber-Schilling, a DB Regio humánerőforrás-vezetője és a "Nők a Deutsche Bahnnál" hálózat tagja: "A nőknek merniük kell, láthatóvá kell tenniük magukat - ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni és követelni. Ezzel a "Female ICE" világítótorony-projekttel arra szeretnénk bátorítani a lányokat és a nőket, hogy mindig a saját útjukat járják. A vonat most már szilárdan női kézben van - és ez is mutatja, hogy a nők mennyit dolgoznak a vasútnál"."

A "Female ICE" projekt Brüsszelben is figyelmet keltett, ahol a DB nemrégiben elnyerte a "European Women in Rail Award" díjat, mint az "európai vasúti ágazat legjobb női munkaadója".

Adina Vălean, az EU közlekedési biztosa: "Az uniós közlekedési ágazatban a munkavállalók kevesebb mint egynegyede nő. És kevesebb mint öt százalék a női mozdonyvezetők aránya. Ez nem elég jó. Ahhoz, hogy minél többen - és különösen a nők - a vasúti pályát válasszák, az ágazatnak vonzóbbá kell válnia a munkaerő szélesebb köre számára - többek között rugalmas munkaidő-beosztás, részmunkaidő, munkamegosztás és gyermekgondozási lehetőségek révén. A nemek közötti egyensúly, a sokszínűség és a befogadás ugyanakkor minden utas számára jobb szolgáltatást biztosít. A Deutsche Bahn felismerte ezt, és bízom benne, hogy más vállalatok is követni fogják ezt a példát."

Németországban jelenleg mintegy 50 700 nő dolgozik a DB-nél, ami 23,4 százalékos aránynak felel meg. A nők aránya a vezetésben jelenleg 25,5 százalék. A cél az, hogy ez az arány 2024-re 30 százalékra emelkedjen. A "30 intézkedés a 30%-ért" személyzeti toborzási csomag többek között azt is tartalmazza, hogy a korai utódlási tervezés révén több női jelöltet állítanak be. Legalább egy nő felkerül a vezetői pozíciókat betöltő jelöltek listájára. Az igazgatótanácsnak vétójoga van a vezetői pozíciók betöltésekor. És: Minden vezetőnek hozzá kell járulnia a teljesítményéhez, hogy több nő legyen a vezetésben. Ez gyakorlatilag a női kvóta vasúton belüli alkalmazását jelenti.

A különleges alkalomra egy különleges ICE 4 motorvonat is bemutatkozott. A jármű oldalán a kampányt népszerűsítő feliratok kaptak helyet, de az utastéren belül is történtek változtatások, többek között az ülések fejvédő huzatára kerültek fel a reklámszlogenek. Az ICE4 a mintegy 600 km-es távolságot 3 óra 58 perc és 4 óra 40 perc közötti menetidőkkel teljesíti (a megállások számától függően), helyenként elérve a 300 km/h sebességet is.

Lásd még

* 16 érdekesség az Eurostar női mozdonyvezetőiről

Forrás

* www.deutschebahn.com - Frauen am Zug! Erster „Female ICE“ fährt durch Deutschland

3 komment

Címkék: németország index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr5117852537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ekrü 2022.06.10. 07:12:01

Én most már egy tisztán női betonozó brigádot szeretnék látni...
süti beállítások módosítása