A több mint 100 milliós lakosságú Egyiptom vasúti infrastruktúrája meglehetősen elmaradott. Mind a pálya, mind a járművek meglehetősen korosak és elhasználódottak. Az ország azonban szeretne változtatni ezen, ezért nagyszabású vasútfejlesztésekbe kezdett. Korábbban már megrendeltek 110 mozdonyt a Wabtec-től és 1300 személykocsit a Transmashholdingtól (ezek egy részét Magyarországon gyártották).
Az egyiptomi Talgo vonat
Ennek egyik eleme a Nílus völgyében futó vasútvonal fejlesztése, melyhez a vonatokat a spanyol Talgótól rendeltek. Az első Talgo kocsik már meg is érkeztek az országba, így hamarosan forgalomba is állhatnak.
A környezethez igazodva
Naponta a Nílus folyó mellett, több mint 1000 km hosszan, a Földközi-tengertől a nagy afrikai folyó első vízeséséig: ítt fogja üzemeltetni az Egyiptomi Nemzeti Vasutak, az ENR a Talgo álltal szállított Intercity-vonatokat. A vonatoknak gyakran szélsőséges időjárási körülmények között kell üzemelniük, ehhez exkluzív technológia és a szaúd-arábiai Haramain projekt során szerzett tapasztalatokra volt szükség, és szinte az egész egyiptomi területet kiszolgálja, összekötve Alexandriát, Kairót és Asszuánt.
Az egyiptomi ENR állami vállalat 2019 áprilisában megbízta a Talgo-t egy komplett, hat vontatott vonat szállítására vonatkozó szerződéssel, amely egy-egy mozdonyból és 14 személykocsiból áll. A 158 millió euró értékű, rendkívül versenyképes nemzetközi pályázat eredményeként létrejött projekt nemcsak a jelenleg gyártás alatt álló egységek szállítását, hanem 8 éven keresztül azok teljes körű karbantartását is magában foglalja.
A rendkívül megbízható vonatok az egyiptomi vasúti rendszer gerincét fogják alkotni, és az ország lakosságának 98%-át fogják kiszolgálni. Mind a várható intenzív használat, mind a kifejezetten szélsőséges időjárási körülmények között való működésre tervezett vonatszerelvények gyártásában szerzett bizonyított tapasztalat kulcsfontosságú tényező volt abban, hogy az ENR a Talgóra bízta magát.
Ellenáll a hőségnek
A Talgo vonatokat úgy tervezték, hogy ellenálljanak a szélsőséges időjárási körülményeknek -50º és +55ºC közötti hőmérsékleten is megbízhatóan működjön. Egyiptomban, ahol a nyári hőmérséklet nagyon magas, különösen az ország déli részén, ez a tulajdonság kulcsfontosságú lesz a vonatok rendelkezésre állásának garantálásához.
A Talgo kocsikat dízelmozdony fogja vontatni 160 km/h-s sebességgel
Az új kihívás teljesítéséhez a Talgo a Haramain projekt fejlesztése során szerzett tudását használta fel: A Talgo vonatok a szaúdi sivatagon keresztül közlekednek, 2018-tól Mekka és Medina városokat összekötve. Ugyanígy Egyiptomban is maximális kényelemben utazhatnak majd az utasok a nagy teljesítményű légkondicionáló berendezéseknek és a napsugárzástól védő speciális festéknek köszönhetően.
Magas szintű technológia
A vonatok gyártásához kiválasztott platform a Talgo 230 volt: Bizonyítottan hatékony, optimális technológiai megoldásokkal ellátott vonatok, amelyek évente több százmillió kereskedelmi szolgálati kilométert tesznek meg az USA-ban, Németországban, Oroszországban vagy Spanyolországban.
Készül az alumínium kocsiszekrény még Spanyolországban
A vonatoknak megbízhatóan kell közlekedniük 160 km/h maximális üzemi sebességgel, ez a szerelvény a Talgo exkluzív és hatékony, függetlenül forgó és automatikusan kormányzott kerekeivel van felszerelve, ami növeli a dinamikus teljesítményt és jelentősen csökkenti mind a gördülőállomány, mind az infrastruktúra karbantartási igényeit.
Az utasok számára kialakított terek
Az ENR minden egyes vonata 492 utas befogadására lesz alkalmas, akik két osztály közül választhatnak: üzleti osztály és turista osztály. Emellett mindegyik vonat tágas és világos kávézóval lesz felszerelve, és a kifejezetten a mozgáskorlátozottak számára kialakított tereknek köszönhetően maximális belső hozzáférhetőséggel rendelkeznek majd.
A Business osztály, az üléstámlákba LCD kijelzőket építettek
Ezenkívül a legmagasabb minőségi szabványok szerint tervezték a turisták és a hivatásos utazók számára egyaránt szánt tereket. A vonatok az egész vonatszerelvényben WiFi-kapcsolattal lesznek ellátva, és az összes business osztályú ülésen LED-képernyővel ellátott infotainment rendszerrel.
Egy vonat összesen 14 kocsiból fog állni, ebből nyolc lesz a másodosztály, egy a büfékocsi és öt a business osztály.
Fenntartható közlekedés
A kocsik a Talgo egyedülálló futómű-technológiájára épülnek, amely lehetővé teszi a vonatok akár 30%-os könnyűszerkezetes gyártását. Ez a súlycsökkentés hatékonyabb fogyasztást és jelentős zajcsökkentést eredményez, így kisebb a környezetre gyakorolt negatív hatás.
A Nílus-delta a globális felmelegedés által leginkább veszélyeztetett területek közé tartozik, és nagy demográfiai nyomás nehezedik rá, mivel az ország lakosságának 97%-a a szűk Nílus-völgy és -delta mentén koncentrálódik. A globális felmelegedés visszafordítása érdekében az egyiptomi kormány modernizálja a gazdaságot és a közlekedési eszközöket. Ez a hat egység alapvető fontosságú az éghajlatváltozás elleni küzdelem stratégiájában.
2016-ban Egyiptom aláírta az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményének párizsi megállapodását, amely intézkedéseket állapított meg az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére.
Megérkezés
Az első kocsik 2022. március 28--án érkeztek meg Alexandriába, ahol a hajóról kipakolták a járműveket. Ha minden a tervek szerint halad, az összeállított szerelvények hamarosan futópróbákat kezdenek, mielőtt kereskedelmi forgalomba kerülnek.
A kocsik hajón érkeztek az országba, kirakodásuk Alexandriában történt
A Talgo vonatok jellegzetessége a rövid kocsik, melyeket egytengelyes Jakobs-forgóvázak kapcsolnak össze
Források
* egyptindependent.com - Photos: Egypt receives 1st Talgo train from Spain at Alexandria port
* Talgo.com - Egypt
Utolsó kommentek