HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.01.28. 10:08 Balogh Zsolt

A spanyol RENFE elindítja a Madrid–València közötti Avlo járatokat

A RENFE, Spanyolország nemzeti vasúttársasága 2022. januárjában bejelentette, hogy a Madridból Valènciába közlekedő olcsó Avlo járata február 21-én elindul, időben a város Las Fallas ünnepségére, amely 2022-ben február utolsó vasárnapján kezdődik.

47041_esavlolaunchmadridvalenciaamrianonavarro_997339.jpgAvlo járat Spanyolországban (kép forrása: railwaygazette.com)

A valènciai útvonal kiegészíti a Madrid és Barcelona között már meglévő Avlo-járatokat. A jegyeket január 20-án kezdték árusítani, az egyútra szóló jegyek ára 7 eurótól kezdődik. Mindkét irányba naponta három vonat közlekedik majd, így összesen napi 2200 ülőhellyel bővül a két város közötti nagysebességű vasúti kapacitás. A járatok 6.30, 12.40 és 18.40 órakor indulnak Madrid-Puerta de Atocha, illetve 9.28, 16.15 és 21.10 órakor València felé, felújított Talgo S112-es motorvonatokkal. Két vonat megáll Cuencában és Requena-Utielben is, a harmadik csak a végállomásokon áll meg.

A tavaly júniusban indított Avlo-járat Madrid és Barcelona között máris nagy népszerűségnek örvend, az átlagos kihasználtság meghaladja a 90%-ot. Az SNCF Ouigo szolgáltatása 2022 tavaszán szintén elindul a Madrid-València vonalon. A médiában megjelentek olyan felhívások, hogy az olcsó, nagysebességű járatokat terjesszék ki olyan városokba, amelyeket az Avlo és az Ouigo még nem szolgál ki, például Andalúziába és északnyugatra.

Végállomás: Estación de Valencia-Joaquín Sorolla (kép forrása: Wikimedia Commons)

Rá is fér a kínálatbővítés a spanyol hálózatra, mert hiába a spanyol nagysebességű hálózat a második leghosszabb a világon, a járatok ritkán járnak, és gyakran alacsony a kapacitásuk is.Pedig igény lenne a színvonalas közlekedésre, ám az állami vasúttársaság csak lassan reagál az igényekre. A piacot jelentősen felrázza majd, hogy hamarosan Spanyolországban is megjelennek az új operátorok, többek között a francia SNCF és az olasz Trenitalia. A kínálatbővülés hatalmas lesz, már csak a világjárványon kell túllendülnünk, hogy ismét megteljenek a spanyol városok és tengerpartok turistákkal.

Források

* www.railwaygazette.com - RENFE to launch Avlo on Madrid – València route

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország nagysebességű vasút avlo


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1616823058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása