HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2022.01.24. 20:45 Balogh Zsolt

Jóváhagyták a Burgos és Vitoria-Gasteiz közötti nagysebességű vasútvonal építését

Spanyolországban a Közlekedési Minisztérium január 8-án bejelentette, hogy a Vasúti Tervezési Főigazgatóság december 30-án véglegesen jóváhagyta a Burgos-Vitoria-Gasteiz nagysebességű vasútvonal építésére vonatkozó "tájékoztató tanulmányt".

46812_avriltrenzamora3_565701.jpgA RENFE S106 Avril sorozatú nagysebességű motorvonata

A tanulmány közzététele lehetőséget ad az érdekelt feleknek, hogy véleményezzék a kiválasztott útvonalat, vagy kifogást emeljenek ellene. További tervezési szakaszok következnek, beleértve a részletes tervezést is, mielőtt a pályaépítésre vonatkozó pályázatokat kiírnák.

A 93,9 km hosszúságú vonal építési költsége a becslések szerint 1,2 milliárd euró lesz. A kizárólag személyforgalom számára épülő, 1435 mm nyomtávú, kétvágányú vonal tervezési sebessége 350 km/h lesz.

A Burgos és Vitoria-Gasteiz közötti menetidő körülbelül 30 perc lesz, de mivel Burgos Rosa de Lima állomása a várostól északra található, a városközpontba és onnan való eljutáshoz további időre lesz szükség. Így pedig kérdéses, hogy rövidebb távon is versenyképes lesz-e a nagysebességű vasút az egyéb közlekedési módokkal szemben.

Az útvonal kiválasztása egy környezeti hatásvizsgálatot követően történt, amely két másik útvonalat vizsgált. Az egyik az N1 Madrid - Irún főútvonalat és az AP1 autópályát követte volna, a másik pedig a meglévő vasútvonal közelében, délebbre futott volna.

 spain.pngA Burgos-Vitoria-Gasteiz nagysebességű vasútvonal. Ha elkészül, létrejön egy alternatív normál nyomtávolságú kapcsolat Franciaország és Spanyolország között

A vonal két szakaszból áll majd: Burgos és Pancorbo, illetve Pancorbo és Vitoria között. A kiválasztott nyomvonal Temiño, Rojas, los Rublacedos és Vileña településeken halad át, jóval nyugatabbra Briviescától, amely az egyetlen jelentős népességű központ Burgos és Miranda de Ebro között. Két alagútra lesz szükség a Sierra de Ubierna alatt: a La Carrasquilla-alagút 1846 m hosszú lesz, a Rublacedo-alagút pedig rövidebb, 1202 m.

Pancorbótól a vonal leereszkedik az Ebro-völgybe Miranda de Ebro közelében. A 3896 m hosszú Pancorbo-alagút a Montes Obarenes alatt vezeti majd a vasútvonalat, majd viaduktok és rövidebb alagutak sorozata következik, köztük egy 1095 m hosszú viadukt az N1-es autópálya felett és egy 1000 m hosszú viadukt az Ebro folyón. Két 995 m hosszú párhuzamos egyvágányú építmény viszi majd át a vonalat a Bayas folyó és az AP68 autópálya felett, majd további három alagút következik Miranda és Vitoria-Gasteiz között.

Burgos közelében ügyelni kell arra, hogy a Hispania-Aquitania és az Italia-Hispania római kori utak maradványai ne sérüljenek. A régészeti jelentések szerint a vasút jelentős hatást gyakorol majd, és elkerülhetetlen lesz némi kár.

Ha elkészül, a Burgos-Vitoria vonal lesz a nagysebességű útvonal utolsó szakasza, amely a francia határtól, Irún/Hendaye-nél egészen Madridig és Andalúziáig húzódik majd Spanyolországon keresztül. A tervek szerint a TEN-T atlanti folyosó részét képezi majd, ami arra utal, hogy a meglévő 1668 mm-es nyomtávú fővonalat kettős nyomtávúvá kell átépíteni, hogy zökkenőmentes teherforgalmat lehessen bonyolítani Franciaország és az északnyugat-spanyolországi és portugáliai kikötők között.

Kettős nyomtávú pálya Spanyolországban. Az eltérő nyomtávolságok miatt máshol is szükséges lesz ilyen vágányok építésére (kép forrása: Railwaygazette.com)

Erre vonatkozóan nem határoztak meg ütemtervet, és hasonló megfontolások vonatkoznak a nagysebességű vasútvonal más, nyugatabbra fekvő szakaszaira is, például a Burgos és Venta de Baños közötti 89 km-es szakaszra, amelyet az ETCS 2. szintű tesztüzemének befejezését követően még ebben az évben megnyitnak. Ezen a szakaszon a RENFE első Talgo Avril szettje nagysebességű próbákat végzett, amely 2021. május 31-én elérte a 363 km/h sebességet. Raquel Sánchez közlekedési miniszter 2021. november elején azt mondta, hogy a szakasz "a következő hónapokban" megnyílik.

A Vitoria-Gasteizt Bilbaóval és San Sebastiánnal összekötő "baszk Y" legészakibb szakaszai továbbra is lassan haladnak, nem utolsósorban a politikai érzékenységek miatt. Az építkezés 2006-ban kezdődött, de a legújabb előrejelzések szerint 2027-ig nem fog elkészülni.

Tavaly decemberben a központi kormány megállapodott abban, hogy a baszk regionális kormány átveszi a felelősséget a baszk Y Bilbao és Vitoria városközpontba vezető szakaszainak megépítéséért. Cserébe a baszk kormány támogatást nyújt a 2022-es általános állami költségvetésben.

Források

* A www.railwaygazette.com Burgos – Vitoria-Gasteiz high speed line moves ahead című cikke

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország ave index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4616821638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása