HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (6) alex (1) állatok (2) állomás (10) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (80) autó (2) autómúzeum (4) ave (15) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) egyiptom (1) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (2) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (69) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (50) index2 (228) india (4) innsbruck (4) interrail (12) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (3) kanton (1) kastély (7) kecskemét (16) kenya (1) kína (38) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (10) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (34) mallorca (7) marokkó (2) menetrend (1) mercedes (1) metró (7) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (38) nagysebességű vasút (143) nápoly (3) németország (72) nürnberg (11) öbb (10) olaszország (36) oroszország (3) párizs (11) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (59) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (6) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (7) tgv (37) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) USA (17) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2021.11.26. 21:57 Balogh Zsolt

Nagysebességgel Egyiptomban

Ha Egyiptomra gondolunk, először biztosan nem a modern vasúti infrastruktúra ugrik be. A közel 110 milliós ország vasúthálózata kb 5500 km hosszúságú, nagy része nem villamosított, miközben Egyiptom népessége és területe Németországgal vetekszik.

egyiptom.jpgEgyiptom új vasúti járműveinek fantáziarajza (kép forrása: Siemens Mobility)

Az utóbbi években az ország jelentős fejlődésen ment keresztül, ám még hosszú út áll előtte. Szükséges lenne a vasúti hálózat mennyiségi és minőségi fejlesztésére is. Jelenleg is folyik magyar segítséggel a jelenlegi járműállomány modernizálása, 1100 vasúti személykocsi készül az utasok számára. Ám Egyiptom tervei sokkal nagyratörőbbek, Marokkó után immár ők is nagysebességű vasúthálózatról álmodoznak.

Az Egypt’s National Authority for Tunnels (Egyiptomi Nemzeti Alagútügyi Hatóság, röviden NAT) 1800 km hosszúságú integrált nagysebességű vasúti hálózatot fog kiépíteni az Egyiptomi Arab Köztársaságban.

A Szuezi-csatorna a síneken elnevezésű nagysebességű hálózat a Vörös-tengert és a Földközi-tengert fogja összekötni az utasok és az áruk biztonságos szállítása érdekében.

1024px-railways_in_egypt_svg.pngEgyiptom jelenlegi vasúti térképe, a sínek többnyire a Nílus és deltavidéke közelében futnak (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az új vasúthálózat lehetővé teszi, hogy a vonatok maximálisan 250 km/órás sebességgel közlekedjenek. Ez Egyiptom azon terveinek megnyilvánulását jelenti, hogy megbízható nagysebességű vasúti hálózatba fektet be, hogy átalakítsa az ország tömegközlekedését.

A fenntartható, modern vasúti rendszer várhatóan több mint 18 800 közvetlen és közvetett munkahelyet teremt. A projekt pénzügyi lezárása 2022-ben várható, míg az első vonal megnyitása 2023-ban várható.

egyiptom2.jpgA Siemens nagysebességű Velaro motorvonata (kép forrása: Siemens Mobility)

Az egyiptomi nagysebességű vasúthálózatot a legkorszerűbb integrált vasúti rendszerként fejlesztik ki, nagysebességű, teljesen villamosított fő- és áruszállító vasútvonallal. A rendszer csökkenteni fogja a primerenergia-fogyasztást, miközben a szén-dioxid-kibocsátás 70%-kal csökken az autó- és buszközlekedéshez képest.

egyiptom3.jpgEmeletes motorvonat száguld utasaival (kép forrása: Siemens Mobility)

A vasúti rendszer a legmodernebb technológiával fog rendelkezni, és megfelel majd az európai szabványoknak. Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) 2. szintjének megfelelő jelzőrendszer a legmodernebb számítógépes állomási technológiát fogja tartalmazni.

A hálózat 660 km hosszú első vonala a Vörös-tengeren fekvő Sokhna kikötője, valamint Marsa Matrouh és Alexandria földközi-tengeri kikötői között húzódik majd. A hálózat 21 állomást fog lefedni, és várhatóan évente több mint 30 millió embert fog szállítani. A vonal az utazási időt is akár 50%-kal csökkenti majd.

Két további vonal is a hálózat része lesz, az egyik a dél-egyiptomi Luxor városát köti majd össze a Vörös-tenger partján fekvő Hurghadán keresztül Safaga kikötővárossal, míg a másik a Nílus mentén fekvő Október 6. várost köti majd össze Asszuánnal.

A német Siemens Mobility 2021. szeptemberében írt alá egy szerződést, melyben vállta, hogy az 1800 km-es hálózat első 660 km-ét megépítik. A Siemens, amely az Orascom Construction S.A.E.-vel és a The Arab Contractors-szal közösen dolgozik a projekten, azt nyilatkozta, hogy a teljes szerződés értéke mintegy 4,5 milliárd dollár, amelyből az ő részesedése körülbelül 3 milliárd dollárt tesz ki.

"[A vonat] csökkenteni fogja az utazási időt, és a vasút lesz a leghatékonyabb utazási lehetőség" - nyilatkozta Micheal Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója a CNN-nek. "Egyiptomban nő a népesség, nő a gazdaság -- így ez sokkal nagyobb forgalmat fog vonzani, és a kérdés az, hogy az emberek és az áruk milyen típusú közlekedést fognak használni."

A Siemens szerint az összeköttetés évente több mint 30 millió embert fog szállítani, és akár 50%-kal is csökkentheti az utazási időt, miközben 15%-kal növeli a teherszállítási kapacitást.

"A nagysebességű vonat megerősíti az általa érintett területek infrastruktúráját, és segíti a városok terjeszkedését" - mondta sajtóközleményében Kamel El-Wazir egyiptomi közlekedési miniszter.
A remények szerint a vonal a turizmust is elősegíti majd - egy olyan iparágat, amelyre az ország nagymértékben támaszkodik.

A Siemens Mobility az alapvető technológiákat - nagysebességű vonatokat, motorvonatokat és vasúti infrastruktúrát - biztosítja, míg a NAT a polgári szerkezetet, például az alagutakat és hidakat építi. A projekt megvalósításához a Siemens szerint 15 000 helyi munkahelyet teremtenek.

"A befejezés valahol 2027 körül várható" - mondja Peter. "Jó tapasztalattal rendelkezünk az ilyen típusú megaprojektek kivitelezésében."

A Siemens szerint a villamosított rendszer emellett 70%-kal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a jelenlegi autó- és buszközlekedésből származó kibocsátáshoz képest.
Peter szerint a Siemens szerződést fog kötni a hálózat következő két vonalának megépítésére, amelyek a Nagy-Kairó régiót kötik össze Asszuánnal, illetve Luxort Hurghadán keresztül Szafagával.

Bár a projekt leírása nem említi, figyelembe véve Egyiptom jelenlegi vasúthálózatát és a Siemens Mobility járműkínálatát, valószínűsíthető, hogy az európai 1435 mm-es normál nyomtávolságot fogják választani és a 25 kV 50 Hz váltakozó áramot. A biztosítóberendezés a már fent említett ETCS Level 2 lesz.

Sebessége alapján elmarad majd a legtöbb ilyen rendszert üzemeltető országtól, ám Egyiptom számára ez is hatalmas előrelépés lesz, ha megvalósul!

Források

* CNN - Egypt is building a $4.5 billion high-speed rail line
* www.railway-technology.com - High-Speed Rail System, Egypt

2 komment

Címkék: egyiptom siemens index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8916766168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2021.11.27. 00:01:42

Hurrá!

Innen nézve nem tudom mit befolyásol.

Motorogre 2021.11.27. 18:03:51

érdemes felidézni: a 60-as években Egyiptomban a "frankó"-t úgy mondták: magari !! A Ganz által ötvenes években oda szállított motorvonatok az akkori évek csúcsát képviselték, a "magyar" tényleg frankó volt.
süti beállítások módosítása