HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (16) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (18) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (3) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (57) index2 (248) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (40) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (149) nápoly (3) németország (74) nürnberg (11) nyomtáv (1) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (6) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (62) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (1) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2020.06.16. 00:21 Balogh Zsolt

Kombinált szállítás Cherbourg és a spanyol határ között

Magyarországon már régóta eltűntek a kamionszállító vonatok, átvették helyüket a konténerszállító és kamion-félpótkocsi-szállító vonatok. A koncepció úgy tűnik több országban is bevált, ugyanis egyre több viszonylaton indulnak el a hasonló vonatok, újabb és újabb országokba vezetve be ezt a kombinál szállítási módot. A piacra pedig olyan szállító cégek is belépnek, melyek inkább más közegben teljesítenek.

Kamionpótkocsik rakodása speciális elforgatható kocsikra (kép forrása: www.railwaygazette.com)

A Brittany Ferries vállalat szeretne a franciaországi Cherbourg város és a spanyol-francia határ között kamion félpótkocsikat vasúton szállítani. Meglepő irány ez egy kompos cégtől! Az éjszaka közlekedő járatok egyenként 22 kamiont fognak tudni elszállítani, létrehozva egy vízi- vasúti- közúti kombinált szállítási formát.

A Brittany Ferries bejelentette, hogy 2021-ben elindítja első vasúti kamionszállító-szolgáltatását, egy 980 km-es útvonalon, kísérő nélküli tehergépjármű-pótkocsikkal, Cherbourg csatorna kikötője és a spanyol határ közelében fekvő és Mouguerre között, mely Bayonne közelében található.

A vasúti szolgáltatás célja az Egyesült Királyságot és Írországot Spanyolországgal összekötő meglévő hajózási útvonalak kiegészítése. A szolgáltatás azonban a csatornán túli megrendelőkön kívül a francia belföldi forgalom számára is elérhető lesz.

A tervezett szolgáltatás útvonala (kép forrása: www.railwaygazette.com)

 

A komptársaság szeretné a kíséret nélküli járművek számának növelését; ez jelenleg a forgalom 20%-át, az Egyesült Királyság és Spanyolország közötti közvetlen forgalom több mint 25%-át teszi ki.

Arra számítanak, hogy a kísérő nélküli pótkocsiforgalom növekedhet, mivel az árufuvarozók igyekeznek elkerülni a tehergépjármű-vezetők munkabérének költségeit, miközben várható hogy a Brexit miatt a jövőben a határátlépés bonyolultabbá válhat.

A társaság a franciaországi Cherbourg-ot választotta ki a Csatorna nyugati részének kikötői közül, ez volt az egyetlen megfelelő, amelynek van vasúti összeköttetése és egy ro-ro kompkikötő is található a közelben. A Ports of the Normandie régió elvégzi a szükséges infrastrukturális munkákat, kialakítva a pótkocsik be- és kirakodására szolgáló létesítményeket.

A Centre Européen de Fret telephely déli terminálja 750 m hosszúságú vonatokat képes kezelni anélkül, hogy beavatkozna a többi műveletbe.

A szolgáltatást az SNCF-Réseau-val és a Lohr Industrie-vel közösen kell megszervezni, amelyek hasonló teherkocsikkal rendelkeznek, mint amelyek a jelenlegi Calais-Orbassano (Torino) szolgáltatásban használnak.

Cherbourg-tól a vonatok Mézidonon, Argentanán és Tourson keresztül haladnának, de előtte még három vasúti hidat 2 millió eurós költséggel átépítenek. A vonatok Poitiers után dízelvontatással közlekednek, Niorton és Saintesen keresztül egy regionális vonalon érik el Bordeauxot, amelyet 6 millió eurós költséggel szintén korszerűsítenek. Ezzel elkerülhető a közvetlen útvonalon négy, korlátozott űrszelvényű alagút, bár a tervek szerint ezeket 2024-től szintén korszerűsítenék, feltéve, hogy ha rendelkezésre áll a finanszírozáshoz a megfelelő pénzügyi forrás.

A Brittany Ferries egyik kompja (kép forrása: www.seetignes.com)

Az éjszakai járatot két különálló, 22 kocsis vonat fogja kiszolgálni, napi indulásokkal. A járat Cherbourg-ból 18.46-kor indulna és  Mouguerre-ba 09.25-re érkezne Mouguerre-be. Az északról induló vonatok 16.29-kor indulnak és Cherbourg-ba 09.14-kor érkeznek.

A közúti-tengeri-vasúti-közúti forgalom a becslések azerint 25 000 pótkocsit továbbítana évente, így egy 10% -os szeletet hasítana ki franciaországi kombinált szállítás vonat-km teljesítményéből. A megtakarítás egy tonna CO2 lenne minden elszállított félpótkocsi után.

A teherkocsik és a Mouguerre terminál fejlesztésének teljes költsége valamivel több, mint 30 millió euró a tervek szerint.

Ha minden a tervek szerint halad, az első vonatok 2021-ben indulhatnak el, hogy átszeljék teljes Franciaországot a Csatornától egészen a spanyol határig.

Hosszú távon a Brittany Ferries újabb terminál létrehozását tervezi a franciaországi Földközi-tenger partján fekvő Sète-ben, ahová szintén északról, Cherbourgból érkeznének a félpótkocsi-szállító szerelvények.

Forrás

* www.railwaygazette.com - Brittany Ferries to launch Cherbourg – Spain rail motorway service

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország franciaország index2 kombinált szállítás


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8415812010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása