HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.03.25. 17:54 Balogh Zsolt

A Kujjang-Kanton nagysebességű vasútvonalon

A Kujjang-Kanton nagysebességű vasútvonal (ismert még mint Guiguang HSR) egy 856 km hosszúságú nagysebességű vasútvonal Kínában a 3 milliós Kujjang 3 milliós (elővárosokkal együtt több, mint 4,5 milliós) és a több, mint 11 milliós Kanton között.

Motorvonat a Kujjang-Kanton nagysebességű vasútvonalon (kép forrása: www.chinadaily.com.cn)

Igen nehéz terepviszonyokat szel át, ezért rekordmennyiségű alagutat kellett építeni, ami a költségeket is jelentősen megnövelte.

A vasútvonalat 2008-ban kezdték el építeni és 2014-ban lett kész. A menetrend szerinti forgalom 2014. december- 26-án indult meg.

Kujjang és környéke bővelkedik mészkőhegységekben, a karszt képződmények pedig jelentősen megnehezítették a vasútépítést. A vonal 83%-a halad hídon vagy alagúton keresztül. Miután megépült, a két város közötti menetidő a korábbi 20 óráról 4 órásra csökkent.

A vasútvonal megépítéséről a 11. ötéves tervben döntöttek. Szükség volt egy olyan vasútvonalra, mely összeköti Délnyugat-Kínát A Gyöngy folyó deltájával. A vonal két végállomása így Kujjangra és Kantonra esett. A vasútvonalon a vonatok jelenleg 250 km/h maximális sebességgel közlekedhetnek, de úgy tervezték, hogy később a sebesség akár 300 km/h sebességre is felemelhető legyen. ezzel a jelenlegi 4,5 órás menetidő is tovább fog majd csökkenni.

Vidáman integető utasok a 2014 decemberében átadott vasútvonal egyik járatán (kép forrása: www.chinadaily.com.cn)

Mivel a közvetlen nagysebességű vasútvonalat a lehető legegyenesebb nyomvonalon kellett megépíteni, az extrém hegyes vidéken rendkívüli módon megdrágította az építkezést. A teljes költséget 85,8 milliárd kínai jüanra, mintegy 12,5 milliárd dollárra becsülték. Ez 2020-as árfolyamon számolva mintegy 3934,349 milliárd forintot jelentett. Végül azonban a terv még ettől is többe, 94,6 milliárd jüanba került, mely forintban kifejezve 4337,872 milliárd forintot.

A vonal kezdőpontja, Kujjang Északi pályaudvar belseje...(kép forrása: Wikimedia Commons)

A vasútvonal 270 alagúton halad át és 510 völgyet keresztez. A hidak és az alagutak teszik kia vonal 83%-át, ennek 92%-a Kujcsou tartományban található. A 238 alagút teljes hossza 464 km, ebből 9 alagút 10 km-nél hosszabb. A leghosszabb alagút a jan hegységet keresztezi Rongjang megyében, teljes hosszúsága 14,693 km.

... és légifotón kívülről. Nem csak az állomás, de az oda fbefutó vasútvonalak is többméteres betonlábakon állnak (kép forrása: www.hengxin.com)

Kujjang városában új vasútállomás is épült a nagysebességű vonatoknak. Az 50 vágányos! állomásnak 25 peronja áll az utasok rendelkezésére. Innen további három nagysebességű vasútvonal vezet tovább Kína távolabbi részeibe, többek között Sanghajba és Csengtuba is.

Az első vonat ünnepélyes indítása (kép forrása: www.scio.gov.cn)

Vonat halad át az 510 híd egyikén, háttérben a kínai karszt hegységek

A vasútvonal folytatása a Kujjang-Kuangcsou nagysebességű vasútvonal Kuangcsou felé, mely hasonlóan nehéz terepviszonyok között épült meg.

Források

* Az angol Wikipédia Guiyang–Guangzhou high-speed railway című szócikke

Szólj hozzá!

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7415556868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása