HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (7) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) Ausztria (1) ausztria (69) autó (2) autómúzeum (3) ave (6) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (54) euronight (2) európa (1) filmek (5) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (57) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (31) index2 (188) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (28) kindertojás (2) kisvasút (9) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (30) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (111) nápoly (3) Németország (1) németország (59) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (31) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (9) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (44) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) Svájc (1) svájc (18) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (7) terepasztal (7) tgv (32) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (11) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (1) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2020.01.30. 16:06 Balogh Zsolt

A „Télapó” segíti a Bordeaux-Toulouse nagysebességű vasútvonal finanszírozását

Franciaországban a TGV hálózata legnagyobbrészt Párizsból indul ki és sugarasan éri el a távolabbi nagyvárosokat. A legutoljára 2017-ben és 2018-ban átadott rövidebb szakaszok is a már meglévő vonalak hosszabbításai voltak.

Két év múlva, 2022-ben egy olyan vonal építése kezdődik el, mely Franciaország belsejét tárja fel jobban, és összekapcsolja Toulouse városát Bordeaux-szal (de még előtte a soron következő szakasz Montpelliertől fog kiindulni és spanyol határ közelében fekvő Perpignan lesz a végállomása. Ezzel létrejön egy végig nagysebességű kapcsolat Párizs és Madrid között Barcelonán keresztül).

TGV duplex, Franciaország, ToulouseEmeletes TGV szerelvény robog valahol Franciaországban (kép forrása: www.toulouse7.com)

A Bordeaux-tól Toulouse-ig tartó 222 km-es nagysebességű vonal építése a tervek szerint két év múlva elkezdődik. Jean-Louis Chauzy, az Occitanie Regionális Gazdasági, Szociális és Környezetvédelmi Tanács elnöke január 21-én kijelentette, hogy az első kapavágás 2022-ben fog megtörténni és az építkezés várhatóan 7 évig fog tartani.

franciaország, TGV, térképFranciaorszg meglévő és tervezett nagysebességű vasútvonalai. A hálózat 37 év alatt fokozatosan épült ki (kép forrása: Wikimedia Commons)

Chauzy elmondta a France Bleu Occitanie-nak, hogy megvalósítható a vonal 2030-ban való megnyitása, köszönhetően a "Télapónak", aki december 24-én, nem pedig december 25-én adta ezt nekünk ". Ez utalás volt a közlekedésre és a mobilitásra vonatkozó új jogszabály 2019. december 24-i kihirdetésére, amely meghatározza a nemzeti politika jövőbeli irányát, és amelynek fő célja az, hogy a szállítást könnyebbé, olcsóbbá és tisztábbá tegye.

Az új jogszabály egy ötéves beruházási programot ír elő a napi közlekedésben 13,4 milliárd euró értékben, prioritással a vasúti közlekedésre.

toulouse matabiau vasútállomásToulouse impozáns állomása, 2030-ra a nagysebességű vasúthálózat is el fog érni idáig (Kép forrása: Wikimedia Commons)

bordeaux vasútállomásBordeaux állomásának méretes üvegcsarnoka induló és érkező TGV szerelvényekkel (kép forrása: Wikimedia Commons)

A 7 milliárd eurós Bordeaux - Toulouse projekt finanszírozására szolgáló források beszerzésének lehetőségei között szerepelnek az irodaépületekre kivetett adó és az „öko-adó”. Az irodaadót Bordeaux és Toulouse városi hatóságai javasolták, és az Occitanie és a Nouvelle-Aquitaine régiók is támogatják.

Az Államtanács 2016 júniusában kiadta a Bordeaux - Toulouse projekt közhasznúságáról szóló nyilatkozatot, de a további haladáshoz a finanszírozási források is szükségesek.

Az új vasútvonalból egy további nagysebességű vasútvonal is ki fog ágazni majd a távoli jövőben a spanyol határ közelében található Dax felé. A tálati tervek között szerepel, hogy itt is létesül egy normál nyomtávolságú nagysebességű vasúti kapcsolat Franciaország és Spanyolország között. A határ túloldalán , Baszk földön már jelenleg is folynak építkezések.

Bordeauxban és Toulouseban nem fognak új vasútállomások épülni, a vonatok a jelenlegi városi állomásokat használják majd, így a tényleges nagysebességű pálya majd Bordeauxtól délre, Hourcade mellett kezdődik és Toulousetól északnyugatra,  St-Jory közelében végződik majd. Új állomások épülnek majd Agen-ban és Montauban-ban. A maximális sebesség 320 km/h lesz várhatóan, ami 30 km/h-val kevesebb, mint a korábbi tervekben szereplő érték.

A Bordeaux - Toulouse utazási idő 1 óra 5 percre rövidül, míg a Toulouse-Párizs menetidőt 3 óra 10 percre becsülik a jelenlegi 4óra 18 perces helyett.

A Bordeaux-Toulouse nagysebességű vasútvonal már régóta szerepel a megvalósítandó tervek között, ám még csak most érett be az, hogy ténylegesen el is kezdődjön valami. A következő két év még tervezéssel fog telni, majd következik a 7 éves építkezés, végül a tesztelés. A 2030-as céldátum is, ismerve a vasutak menetrendi változásait, valószínűleg 2030 decemberét jelenti, vagyis mától számítva még majdnem 11 év.

Mint látható, egy nagysebességű vasútvonal tervezése, kivitelezése és beüzemelése még a jóval fejlettebb és több tapasztalattal rendelkező Franciaország számára is 15 évnyi munkát jelent. Vegyük ezt is figyelembe, mikor a magyarországi nagysebességű vasútvonalakról ábrándozunk...

Források

* A www.railwaygazette.com weboldal ‘Father Christmas’ helps fund Bordeaux – Toulouse high speed line című cikke

1 komment

Címkék: franciaország tgv index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8615446718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sncf 2020.01.30. 17:34:20

Jól összeszedett írás, innen Párizsból nézve is teljesen rendben van.
Egyetlen apróság, Bordeaux nevét a franciák "bordó"-nak mondják, maradjunk a Bordeaux-val fordulatnál.
Aztán a végén reménykedjünk, hogy addigra mire megépül, a piacnyitás utáni nagysebességű vonalakon járni is fognak a vonatok és a mozdonyvezetők nem ragaszkodnak az 52 éves korban nyugdíjba vonuláshoz.