2018. decembere óta Regensburg felől is elérhető kényelmesen és gyorsan a Müncheni repülőtér, ám ezzel a munkálatok még korántsem értek véget! További két vasútvonal bekapcsolása is szerepel a tervekben, melyekhez az első kapavágások már meg is történtek.
Az építkezés elindulása 2018 szeptemberében (kép forrása: www.bahnausbau-muenchen.de)
Hosszas tervezés után 2018. szeptemberében megkezdődtek a munkálatok az Erdinger Ringschluss vasútvonal megépítéséhez, mely ha befejeződik, alapjaiban változtatja majd meg a repülőtér és környezetének a vasúti forgalmát. Az új átkötés további két vasútvonalat kapcsol majd be a repülőtér forgalmába, tovább javítva ezzel a légikikötő elérhetőségét. Elkészülte után Mühldorf irányából is érkezhetnek vonatok, továbbá az Erdingnél véget érő csonka-vasútvonal is átmenővé alakul.
Az Erdinger Ringschluss a korábbi posztban bemutatott regensburgi átkötés folytatása lesz. Jelenleg a repülőtéri S-Bahn állomás egy fejállomás, a vágányok véget érnek egy ütközőbakkal. Ennek az állapotnak vetne véget az Erdinger Ringschluss, mely folytatná a félbehagyott vasútvonalat a reptér alatt, majd kerülgetve a kisebb településeket Erding közelében ismét a föld alá süllyedne. Itt kettéágazna, az egyik ág az erdingi vasútállomást venné célba, megszüntetve annak is a fejállomás jellegét. A másik ág pedig a kétvágányú, még nem villamosított München-Mühldorf vasútvonalat célozná meg és kapcsolná a repülőtérhez.
Bahnhof Erding, egyelőre végállomás (kép forrása: www.merkur.de)
A 30,2 km-es vasútvonal két vágánnyal épül meg és végig villamosítva lesz. Így nem csak az erdingi S-Bahnnok tudnak továbbközlekedni a reptér felé, hanem a távoli jövőben lesz Mühldorf-repülőtér-München járat indítására is lehetőség, sőt a vasútvonalnak még némi magyar vonatkozása is lesz: ha elkészül a München-Mühldorf-vasútvonal villamosítása és a folytatása Salzburg felé, akkor a budapesti Railjetek sem a túlterhelt rosenheimi utirányt választják majd, hanem Salzburg-Mühldorf-repülőtér-München Hauptbahnhof útvonalat. Ez nem csak új átszállási lehetőségeket, hanem rövidebb menetidőket is jelent majd.
Átkötés a München-Regensburg-vasútvonal és az S1/S8-as S-Bahn vágányai között. A kivitelezők nagyon nagyvonalúak voltak, a kapcsolat szintbeli kereszteződés nélkül valósult meg (kép forrása: Youtube)
Forgalom
A repteret ezután a napi többszáz S-Bahn járaton felül (óránként összesen hat pár!) az alábbi járatok fogják még érinteni:
* 20 vonatpár naponta Salzburgból Regensburgba Mühldorf, Dorfen, Erding, repülőtér, Freising, Moosburg és Landshut állomásokon át (órás ütem, röviden: ÜFEX);
* 20 vonatpár naponta Mühldorfon át Landshutba a repülőtéren és Freisingen át, megállva több kisebb megállóban is (órás ütem, röviden FEX);
* Új S-Bahn járat Erdingből a repülőtéren keresztül Freisingba (15 perces ütem csúcsidőben, 30 perces csúcsidőn kívül, röviden: S-Bahn)
Youtube videó az új vasútvonalról
Az építkezés tehát megkezdődött, a terv összesen 42 km vasútvonal korszerűsítését, építését jelenti, ebből 33 km lesz a teljesen új vasútvonal. Szükség lesz egy 1,4 km-es új alagútra, továbbá 85 híd építésére/átépítésére. Tizenöt állomás is megújul, továbbá három új S-Bahn megálló is születik.
Az építkezés befejezése 2029 előtt nem várható.
A Müncheni repülőtér 1992-ben nyílt meg, kiváltva ezzel a korábbi városi repülőteret. A forgalom azóta is dinamikusan növekszik, 2018-ban már több, mint 46 millió utas fordult meg itt.
További információk
* Vasúti beruházások Münchenben és környékén
* www.bahnausbau-muenchen.de
Utolsó kommentek