HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2017.04.01. 09:00 Balogh Zsolt

2017 decemberétől menetrend szerinti TGV Budapestre!

A cikk április elsejei álhír!

Már hónapok óta tartanak az egyeztetések egy egészen Budapestig közlekedő TGV járatról a francia, a német, az osztrák és a magyar állam között. Hétről-hétre sikerül egy-egy újabb problémát elhárítani, így úgy tűnik, semmi sem állhat a TGV magyarországi útjába.

tgv.jpgAz első TGV Budapesten a Nyugati pályaudvaron

Újabb mérföldkőhöz érkeztek a tárgyalások és egyeztetések, mikor az első TGV szerelvény április elsején a reggeli órákban megérkezett Budapestre, természetesen még utasok nélkül. A sikeres próbamenet végállomása a Nyugati pályaudvar csarnoka volt, ahonnan néhány óra múlva vissza is indult a szerelvény Párizsba.

Guillaume Pepy, az SNCF vezérigazgatója és Dávid Ilona reményei szerint innentől már semmi sem állhat annak útjába, hogy a decemberi menetrendváltásra a járat elindulhasson a két főváros között.

A menetidő kerek 13 óra lesz és az új TGV járat a Budapestről 7:40-kor induló RJ 60 menetvonalán fog közlekedni, menetrendje azonos lesz a korábbi Railjet menetrendjével egészen Münchenig. Ám a bajor főváros nem a végállomása lesz, hanem csupán az út fele, innen ugyanis továbbközlekedik majd Stuttgarton és Karlsruhen át egészen Párizsig! A francia fővárosba 20:40-re érkezik majd meg.

Természetesen ez a hosszú menetidő a közeljövőben csökkenni fog, ahogy a Westbahn építése tovább folytatódik, továbbá Ulm és Stuttgart között is épül már az új pálya, nem is beszélve a Stuttgarti főpályaudvarról. Ha minden a tervek szerint elkészül, a menetidő 2020-ig egy órával csökken majd, de a terv a 10 óránál is rövidebb utazási idő. Ehhez azonban szükséges lesz majd a magyarországi vasútvonalakat is fejleszteni. Ez azonban még a távoli jövő zenéje...

tgv2.jpgJól mutat a Nyugati csarnokában!

A decemberben induló TGV járatra az SNCF a többáramnemű, emeletes Duplex szerelvényeiből állít be kettőt. Szerencsére a francia nagysebességű vasútvonalakon is a Magyarországon is használt 25 kV 50 Hz-es áramrendszer lett kiépítve, így a szerelvény műszakilag teljes mértékben alkalmas a magyarországi közlekedésre. Sajnos azonban maximális sebességét nem tudja majd hazánkban kihasználni, Bécsig be kell érnünk a 120-160 km/h közötti sebességgel.

A Francia Államvasút a Magyarországra is ellátogató szerelvényeket nem fogja hiányolni, hiszen decemberig forgalomba áll Franciaországban további 40 új TGV Océana szerelvény és a tervezett további kelet-európai bővítésekhez további 15 szerelvényt is megrendeltek (lásd az iho.hu cikkét a témában). Persze az új TGV-k nem keletre kerülnek, hanem csak az általuk kiváltott régebbi típusok. Járműhiánytól így biztosan nem kell majd tartani!

Ami viszont továbbra is fejtörést okoz a szakembereknek, hogy hova kerüljön fel a TGV orrán a zártárcsa? Mert a francia szerelvényen ennek a fontos kelléknek bizony nem készítettek akasztót. Az SNCF nem akar erre költeni, így a szükséges módosításokat valószínűleg a Szolnoki járműjavítóban fogják hamarosan elvégezni.

mav_v43_1230_a_nyugati_palyaudvaron2.jpgAz öreg V43-asok találkozhatnak távoli francia rokonaikkal

 A TGV tervezett menetrendje (csak a fontosabb állomások):

* Budapest: 6:40
* Tatabánya: 7:25
* Győr: 8:00
* Hegyeshalom: 8:29
* Bécs: 9:18
* St. Pölten: 9:58
* Linz: 10:46
* Salzburg: 11:52
* Rosenheim: 13:01
* München: 13:41
* Augsburg: 14:15
* Ulm: 15:02
* Stuttgart: 16:00
* Mannheim 16:56
* Karlsruhe Hbf: 18:05
* Strassbourg: 18:47
* Párizs: 20:41

2 komment

Címkék: tgv április elseje


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6712343857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sncf 2017.04.01. 11:40:56

A zártárcsa problémánál jöttem rá, hogy április elseje van. :-))))

Angol vasutas 2017.04.13. 22:06:40

Itt azt rebesgetik, hogy az RJ66-ost Frankfurtból meghosszabítják, a Csatorna alagúton át London St. Pancrasig fog közlekedni a decemberi menetrendváltástól. (Persze ebből is csak anny igaz, hogy az Eurostar tényleg szeretne közvetlen London-Frankfurt járatot.)
süti beállítások módosítása