HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2017.01.02. 14:13 Balogh Zsolt

Elkészült a Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonal

A több, mint egymilliárd lakosú Kína vasúthálózatának fejlettsége az ezredfordulón jelentősen elmaradt a világ élvonalától. A hatalmas gyér ország vasúthálózata nem bírt megbirkózni a szállítási és az utazási igényekkel.A kínai kormány 2007-ben fogadta el egy csak személyszállítás céljából kiépítendő négy észak-déli és négy kelet-nyugati vasútvonalból álló országos hálózat kiépítését. A több tízezer kilométernyi új vasútvonal megépítéséhez rohamléptekben álltak hozzá, hogy ezután szinte minden évben több ezer km új vasútvonalat adhassanak át.

Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonalNagysebességű vonat a Sanghaj-Kunming-vasútvonal korábban átadott szakaszán

Alig 10 évvel a terv bejelentése után már több, mint 20 ezer km új vasútvonal épült meg, a következő három évben pedig további tízezer kilométerrel, 2025-ig pedig még további 15 ezer kilométerrel szeretnék bővíteni a hálózatot1. A végső cél az, hogy 2025-re minden két milliósnál nagyobb városba lehetséges legyen az ekkorra már 45 ezer kilométeres vasúthálózaton nagysebességű vonattal is eljutni.

Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonalA vasútvonal a hegyes terep miatt nagyrészt hidakon és alagutakon halad keresztül

2016. december 28-án ehhez a hatalmas célhoz ismét egy lépéssel közelebb kerültek, elkészült ugyanis a négy kelet-nyugati fővonalak csoportjába tartozó Sanghaj-Kunming 2252 km-es vasútvonal még hiányzó szakasza.

A 22522 km hosszúságú Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonal építését 2010. október 26-án kezdték meg, majd hat év és két hónap építkezés után, 2016. december 28-án adták át az utazóközönségnek. A végig kétvágányú, az Európában is alkalmazott 25 kV 50 Hz-es váltakozó árammal villamosított vasútvonalon a legnagyobb sebesség 350 km/h, ám ezt egyelőre 330 km/h-ra korlátozták. A két város között már korábban is volt vasútvonal, a hagyományos Sanghaj-Kunming vonal 2690 km-es, a személyszállító vonatok 120-200 km/h sebességgel közlekednek rajta. Az új nagysebességű vonalon a korábbi 35-40 órás utazás 9-11 órányira rövidül le.

epitkezes.jpgMég tart az építkezés 2016 márciusában

Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonalKunming Déli pályaudvar homlokzata (kép forrása: chinadaily.com.cn)

Kunming új nagysebességű vonatokat fogadó vasútállomása a várostól délre, a központtól mintegy 20 km-re épült fel. A 16 peronos állomáson 30 vágány áll az induló és az érkező vonatok rendelkezésére.

Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonalAz állomás látványterve

Az átadással szinte egy időben épült ki a kunmingi metró 1-es vonalának az 5,4 km-es meghosszabbítása az állomásra is. Az új metrómegállót két nappal korábban, 2016 december 26-án adták át az utazóközönségnek.

Sanghaj-Kunming nagysebességű vasútvonalA váróterem látványterve, azóta már elkészült

Az új Kunming-Sanghaj vasútvonal átadása kétségtelenül jelentős előrelépés a város életében, hiszen így nagysebességű vonattal elérhető már a tenger is, de ne feledkezzünk meg a 709 km hosszúságú Nanning-Kunming vasútvonalról sem, mely szintén december 28-ára készült el. Ezzel a 6,6 milliós nagyváros nem csak nagysebességű vasútvonalat kapott, hanem egyszerre nagysebességű vasúti csomóponttá is vált!

Források

* www.railwaygazette.com
* shanghaiist.com

Jegyzetek

1 Egyes forrásokban 2030-ig, tudni kell azonban, hogy a Kínai kormány gyakran változtatja az ígéreteit, de általában a dátumokat lefelé, a terveket felfelé módosítják, így a végső befejezés határideje is a különböző forrásokban más-más évszámmal szerepel.
2 Egyes forrásokban 2066, más forrásokban 2264 km.

komment

Címkék: kína index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6012088445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása