A Deutsches Museum Verkehrszentrum a Deutsches Museum szárazföldi közlekedéssel foglalkozó részlege. A nagy múzeumtól külön található, az Oktoberfest helyének közelében. Legegyszerűbben a Müncheni S-Bahnnal közelíthető meg, bármelyik egyszámjegyű S-bahnnal elutazunk Hackerbrücke megállóig, és némi gyaloglás után már ott is vagyunk. De mehetünk a 4-es vagy 5-ös U-Bahnnal is Schwanthalerhöhe megállóig. Pontos címe: München, Bavariapark 5.
A müncheni Verkehrcentrum harmadik csarnoka a személyautókkal és egy MVG A típusú metrószerelvénnyel
De lássuk pontosabban is, miért érdemes ide ellátogatni!
A múzeum három csarnokból áll, teljes területe 12 ezer m2. Található itt több mozdony, személyvagon, személyautó, teherautó, modellvasúti terepasztal, motorkerékpár, bicikli, helikopter és számos egyéb, a közlekedéssel kapcsolatos látnivaló.
A múzeum minden nap reggel 9-től délután 5-ig van nyitva.
A világ legelső villamosmozdonya a Siemenstől!
Ernst Werner von Siemens az 1876-os Berlini világkiállításon mutatta be a világnak a Siemens & Halske által gyártott kis villamosmozdonyt. Ez volt az első villamos mozdony a világon. A kiállításon kettő kocsival embereket szállított egy 300 m hosszú pályán. A kis mozdonyt egy 2,2 kW-os villanymotor hajtotta, a 150 V-os áramot a sínből kapta.
Az angliai "Puffogó Billy" nevű gőzmozdony replikája
A Puffogó Billy nevű gőzmozdony egyike a világ legöregebb gőzmozdonyainak. Az angol William Hedley építette 1813 és 1814 között. Ezzel a világ legöregebb gőzmozdonya! A mozdony 8,38 tonna volt és 8 km/h sebességgel volt képes haladni.
A mozdonyt 1862-ben selejtezték, majd egy angliai vasúti múzeumba került. Készült róla egy replika is 1906-ban, mely jelenleg az itteni múzeumban található.
Alfa-Romeo 6C Gran Sport 1931-ből
BMW 507 1959-ből
Porsche 911 rozsdamentes acélból, mint a legendás De Lorean DMC–12, akár időgépnek is kiváló alapanyag!
Kétszemélyes Mercedes sportautó
NSU-RO 80 személyautó, melyet Wankel-motor hajtott!
Mercedes teherautó teljes hajtásrendszere, melyet működés közben is láthatunk
Az elmaradhatatlan terepasztal
A múzeum bejárata, előtte egy villamosmozdony, mely a Bayerische Zugspitzbahn-tól származik
Bajorország első gőzmozdonyának, az Adlernek az 1:10-es méretarányú modellje
A múzeum modellgyűjteménye is figyelemreméltó, több híres mozdony kicsinyített mását megtalálhatjuk itt, többek között az Adler mozdonyét is, mely Bajorország első vasútvonalának első mozdonya volt. 2012-ben még a Kinder-tojásokban is rátalálhatunk, hála a Deutsche Bahnnak.
Minden gőzmozdony őse: Stephenson angol vasúti feltaláló Rocket nevű gőzmozdonyának 1:10-es méretarányú modellje
A Rocket mozdonyt George Stephenson, és fia, Robert Stephenson 1829-ben készítette a Lancashire-ben rendezendő ranhilli mozdonyverseny számára. Mivel a gép a próbát kifogástalanul teljesítette, a zsűri úgy vélte, hogy ez lesz az a lokomotív, amely képes lesz nagy távolságon is megbízhatóan közlekedni, így Stephensonéknak ítélték a győztesnek járó 500 fontos díjat. Később, az LMR vonalának 1830-ban történő megnyitásakor a bírálók döntése értelmében ez a mozdony húzta az első vonatot, így lett a Rocket a világ legelső, nagy sikerű személyszállító vonatának mozdonya. A Rocket a többi, Nagy-Britanniában üzemelő, ormótlan, lassú járású mozdonyhoz képest sokkal fejlettebb volt. Az alkalmazott újszerű megoldások és elvek többségét az 1830 után készült gőzmozdonyok tervezésénél figyelembe vették és fel is használták.
Mercedes-Benz Supersport W06 túraautó 1932-ből
Amerikai Jeep, a háttérben pedig egy fagázhajtású Adler Diplomat 3 GS személyautó
Citroën DS ID19 Break Bj. 1960-ból
Cadillac Series 62 Sedan 1959-ből
A második csarnok belülről a vonatokkal
A második csarnokban található egy Mitropa étkezőkocsi, a svájci Rhätischen Bahn 1000 mm-es nyomtávolságú Ge 6 6 sorozatú "krokodil" villamosmozdonya, egy DR V140 sorozatú dízelmozdony (egy másik a Lokwelt Freilassingban van kiállítva) és egy Bajor S 3 6 sorozatú gőzmozdony is.
800 mm-es nyomtávolságú fogaskerekű vasúti jármű a svájci Pilatusbahnról
Az ICE-V vonófeje 1985-ből
A végére maradt az ICE-V vonófej, mely a Deutsche Bahn kísérleti villamos nagysebességű motorvonata. A Siemens, a Krauss-Maffei, a Krupp, a Thyssen-Henschel, az AEG és a BBC fejlesztette ki 1985-ben. Ez a vonat az elődje az összes német ICE vonatnak. Továbbfejlesztett változata az ICE S.
Az ICE-V egyik vonófeje és egy kocsija a Minden-i Technológiai és Fejlesztési Múzeumban került kiállításra (Denkmal im Forschungs- und Technologiezentrum Minden), másik vonófeje jelenleg Münchenben, a Technológiai és Fejlesztési Központban (Forschungs- und Technologiezentrum in München im Verkehrszentrum an der Theresienhöhe – alte Messe) látható. A két maradék kocsi roncstelepre került. (forrás: ob121.blog.hu)
A múzeum elhelyezkedése Münchenben Nagyobb térképre váltás
Utolsó kommentek